عریان: 30 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در حوزه های پژوهشی فعالیت دارند

به گزارش مجله آزات وب، رئیس دانشگاه یاسوج گفت: 30 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه در حوزه های پژوهشی و ارتباط با صنعت فعالیت دارند که شروع کار برای ما است.

عریان: 30 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در حوزه های پژوهشی فعالیت دارند

احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دانشگاه یاسوج 250 عضو هیئت علمی دارد و این اعضا در زمینه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و ارتباط با جامعه و صنعت و مسائل اجرایی و فرهنگی فعالیت دارند که این موارد جزو وظایف اعضای هیئت علمی است.

عریان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم موجود در جامعه و با وجود غیر حضوری بودن کلاس ها، اساتید دانشگاه همچنان در حوزه های پژوهشی و ارتباط با صنعت فعالیت داشتند و حوزه آموزشی به سمت آموزش مجازی پیش رفته است.

رئیس دانشگاه یاسوج اظهار کرد: این که ما بگوییم همه اعضای هیئت علمی در یک سطح فعالیت می کنند، در هیچ دانشگاهی این چنین نیست. اکنون حدود 10 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه بیش از 60 درصد کار های پژوهشی را انجام می دهند و ما به دنبال این هستیم به اعضای هیئت علمی مسئله ای از جامعه رفع کنند.

وی ادامه داد: 70 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه لازم است نگاهی به خارج از دیوار های دانشگاه داشته باشند. اعضای هیئت علمی به عنوان افراد پیشگام وظیفه دارند مسائل جامعه را رفع کنند.

عریان یادآور شد: اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در گذشته در حوزه های پژوهشی و ارتباط با صنعت فعالیت چندانی نداشتند، ولی الان 30 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه در این حوزه ها فعالیت دارند که به نظر من این برای ما شروعی است و انتظار داریم در آینده نزدیک بیش از 50 درصد از اعضای هیئت با جامعه ارتباط داشته باشند.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: بعد از انتشار اسامی یکصد و شصت هزار دانشمند برتر دنیا، دیدیم که 2 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی رشته شیمی و فیزیک این دانشگاه به نام های مهراورنگ قایدی و رضا خرداد در میان دانشمندان برتر دنیا جای گرفته اند، که این باعث افتخار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1469

به "عریان: 30 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در حوزه های پژوهشی فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عریان: 30 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج در حوزه های پژوهشی فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید