علی کوچولو، کمد و ماهی در بازار کتاب

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)؛ علی کوچولو، کمد و ماهی شامل دو سروده از مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده نام آشنای کودک و نوجوان است. شعر اول با عنوان ماهی ها با هم حول مفهوم اتحاد شکل گرفته است. ماهی هایی که برای نجات دوست شان از قلاب ماهی گیر دست در دست هم وی را به آب می اندازند. این مفهوم در کنار ارائه موضوعاتی چون شادی و زیبایی های زندگی این قطعه شعر کوتاه را شکل داده اند.

علی کوچولو، کمد و ماهی در بازار کتاب

رحماندوست در شعر دوم با عنوان علی کوچولو بالای کمد داستان یک بازیگوشی بچگانه را دستمایه ارائه مفهوم جسارت و تبعات آن نموده است. نکته درخور توجه در هر دو شعر این کتاب، ارائه مفاهیم در قالبی غیربازدارنده و مهیج برای مخاطب است. در عین حال شاعر سعی نموده است با استفاده از عبارات آهنگین و ساده نشاط آوری متن را نیز به مخاطب خود منتقل کند.

این اثر با تصویرگری سارا کثیری همراه شده است. شیوه تصویرگری این کتاب به صورت ارائه تصویرهای رئال تمام رنگی با استفاده از نقاشی آبرنگ است. رنگ های گرم و شاد و نیز دور شدن فضای تصاویر از فانتزی و نزدیکی آن به واقعیت و حس برانگیزی در آن نیز بر تأثیرگذاری آن افزوده است. سارا کثیری در مقام تصویرگر با توجه به تجربه خود در تصویرگری برای مخاطبان کودک، در این اثر تصاویری خلق نموده است که حتی بدون متن هم قابلیت برقراری ارتباط داستانی با مخاطب خود را دارند.

کتاب علی کوچولو، کمد و ماهی در 32 صفحه و به بهای 79 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار کتاب کودک عرضه شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2353

به "علی کوچولو، کمد و ماهی در بازار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی کوچولو، کمد و ماهی در بازار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید