عکس ، ارتش آمریکا در پی این کامیون عجیب است!

به گزارش مجله آزات وب، دیجیاتو نوشت: ارتش ایالات متحده آمریکا در پی یک کامیون نظامی نو است و برنامه کامیون تاکتیکی مشترک قصد دارد آن را پیدا کند.

عکس ، ارتش آمریکا در پی این کامیون عجیب است!

خودروی سنگین نظامی HX3-CTT ساخت شرکت جنرال موتورز و امریکن رین متال وهیکلز ازجمله چهار خودرویی بود که پیروز به عقد قراردادی برای تأمین نمونه های اولیه کامیون نظامی برای ارتش شده است. سایر برندگان محصول ماک دیفنس، ناوی استار دیفنس و اوشکوش دیفنس بودند.

کامیون نظامی HX3-CTT دارای یک کابین قابل تعویض و محافظت شده است و می تواند از پیشرانه های 4x4 تا 10x10 پشتیبانی کند. این کامیون به سیستم های کمک راننده پیشرفته مجهز شده است، اما شرکت سازنده جزئیاتی در این باره اعلام نکرده است.

در ساخت کامیون نظامی HX3-CTT از یک خودروی سنگین محصول امریکن رین متال وهیکلز به عنوان نمونه اولیه استفاده شده است. این شرکت از این فرصت بهترین بهره را خواهد برد؛ چون متحدان آمریکا مانند آلمان، استرالیا، بریتانیا، اتریش، نیوزیلند، نروژ، سوئد و دانمارک هم اکنون این کامیون را در ناوگان خود دارند. این امر امکان عملیات یکپارچه و زنجیره تأمین جهانی مشترک را فراهم می کند.

جزئیات قرارداد کامیون نظامی HX3-CTT

منابع مالی زیادی برای این پروژه در نظر گرفته شده است. شرکتی که برنده این پروژه می شود، می تواند 5700 کامیون را به ارزش حدود 5 میلیارد دلار تأمین کند. بااین حال هنوز سال ها تا انتخاب گزینه نهایی زمان به جای مانده است و قدم بعدی در اوایل سال 2024 برداشته می شود؛ زمانی که این شرکت ها هر کدام باید سه نمونه اولیه را برای ارزیابی در اختیار ارتش قرار دهند.

کامیون های فعلی در ناوگان ارتش قدیمی شده اند و فاقد فناوری های ایمنی مدرن هستند. برنامه کامیون نظامی تاکتیکی مشترک در پی یک خودروی جایگزین با سیستم های کمک راننده پیشرفته، کم مصرف و تعمیر و نگهداری آسان است. همچنین، این کامیون باید برای رانندگی اتوماتیک در آینده آماده باشد.

جنرال موتورز دیفنس درحال حاضر قراردادی 214.3 میلیون دلاری برای ساخت 2065 نمونه از اینفنتری اسکواد وهیکل دارد. این کامیون نظامی روی پلتفرم پیکاپ شورولت کلرادو ساخته شده و گنجایش 9 سرنشین را دارد. قدرت آن از یک موتور 2.8 لیتری توربودیزل با توان 186 اسب بخار و گشتاور 369 نیوتن متر تأمین می شود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2328

به "عکس ، ارتش آمریکا در پی این کامیون عجیب است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، ارتش آمریکا در پی این کامیون عجیب است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید