تور عمان لحظه آخری: فارس و عمان ظرفیت های مالی مشترک بسیاری دارند

به گزارش مجله آزات وب، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: ارتباطات محبت آمیز ایران و عمان در چند دهه گذشته همیشه براساس دوستی و احترام بوده است و این درحالی است که استان فارس و عمان ظرفیت های مالی مشترک بسیاری دارند.

تور عمان لحظه آخری: فارس و عمان ظرفیت های مالی مشترک بسیاری دارند

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش دریافتی خبرنگاران از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان فارس جلسه ای با حضور فعالان مالی استان باطنه جنوبی عمان، مدیران و فعالان مالی استان فارس تشکیل و راهکارها و ظرفیت های مالی و تجاری دو طرف با هدف توسعه مراودات مالی، آنالیز مزیت های مالی و حضور کالاهای ایران و استان فارس در این کشور و بالعکس بحث و گفتگو شد.

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در این جلسه با بیان اینکه استان فارس از قدیم تا به امروز نقش ویژه ای در ارتباط بین ایران و عمان داشته است، افزود: این ارتباط به گونه ای است که حتی زمانی که پروازهای ایران (تهران) و عمان برقرار نبود پروازهای عمان و شیراز برقرار بود و رفت و آمد مردم دو کشور و دوستی مردم استان فارس و عمان همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که روابط تجاری ایران و عمان به ویژه استان فارس روز به روز گسترده تر گردد، اظهارداشت: در امسال 65 درصد رشد صادرات به عمان داشتیم.

رازقی با بیان اینکه حجم صادرات استان فارس در 11 ماهه اخیر به نسبت سال گذشته نیز رشد قابل توجهی داشته است، ادامه داد: آنچه که از استان فارس به عمان صادر شده شامل سیمان، لبنیات، زعفران، شیرالات صنعتی، کاشی، سرامیک، فرش، پوشاک، کنسروجات و میوه جات بوده است.

وی با بیان اینکه ما همواره پذیرای مهمانانی از کشور عمان برای مسائل پزشکی در بیمارستان های استان بوده ایم، افزود: در این سفر علاوه بر اینکه توانمندی استان فارس به نمایش گذاشته می گردد، تقاضا می گردد با توجه به حضور بسیار عمانی ها برای دریافت خدمات پزشکی به استان فارس برای بهبود این روابط و گردشگری سلامت پیشنهاداتی مطرح گردد.

وی با بیان اینکه خدمات پزشکی در استان فارس بسیار مقرون به صرفه و فوق العاده با کیفیت است، توضیح داد: استان فارس بزرگترین مرکز پیوند را دارد به نحوی که تعداد پیوندهای کبد اجرا شده در هر سال همواره در رتبه اول جهان بوده است.

رازقی با بیان اینکه استان فارس در زمینه محصولات کشاورزی نیز سرآمد است، گفت: استان فارس با 12 میلیون تن محصولات کشاورزی در هر سال، رتبه اول فراوری محصولاات کشاورزی را در کشور دارد و تقریبا یک سوم میوه و سبزیجات صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس از استان فارس بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این سفر برای عمان و ایران به ویژه استان فارس پربرکت باشد.

علاقه مند به فعالیت مالی با استان فارس هستیم

حمود السعدی رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان نیز در این ملاقات با تشکر از اتاق بازرگانی استان فارس برای برنامه ریزی این سفر گفت: شهر شیراز با کشور عمان از زمان گذشته در زمینه های پزشکی، زیارتی و تجارت رابطه داشته است.

وی با بیان اینکه انتخاب اتاق بازرگانی شیراز انتخاب خوبی بوده چراکه ارتباطات تاریخی بین شیراز و عمان وجود داشته است، افزود: قوانین سرمایه گذاری در عمان متناسب با قوانین بین المللی اصلاح شده است.

السعدی با بیان یکی از این قوانین بیان نمود: از مهم ترین قانون های تاسیس شرکت با سهام صددرصد است به گونه ای که بعد از تاسیس شرکت، فرد تاسیس کننده می تواند مانند یک فرد عمانی کار کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان با بیان اینکه عمان ارتباط خوبی با دیگر کشورها دارد، بیان کرد: قانون تجاری در عمان ثابت بوده و در زمان عوض نشده است.

وی با اشاره به امکانات کشور عمان در زمینه تجارت توضیح داد: کشور عمان بنادر زیادی با امکانات دارد و نزدیکی این بنادر با فرودگاه از نقاط قوت است.

السعدی با بیان ارتباط نزدیک عمان با کشورهای عربستان، امارت و یمن از منطقه ها مالی کشور عمان یاد کرد و گفت: صادرات از عمان به وسیله منطقه ها صادراتی چون منطقه مالی، منطقه خزائن و منطقه ؟؟؟؟؟ می گردد.

رئیس اتاق بازرگانی استان باطنه جنوبی عمان با بیان اینکه قیمت حمل ونقل خیلی گران است، خواهان ارتباط مستقیم بنادر عمان با بندرعباس شد و گفت: خط مستقیم به بندرهای ایران وجود ندارد و باید از کشور دوم کالاها را تحویل بگیریم.

در جلسه ای با حضور هیات تجاری کشور عمان متشکل از فعالان مالی استان باطنه جنوبی عمان و مدیران و فعالان مالی استان فارس، راهکارها و ظرفیت های مالی و تجاری دو طرف با هدف توسعه مراودات مالی، آنالیز مزیت های مالی دو طرف و حضور کالاهای ایران و استان فارس در این کشور و بالعکس بحث و گفتگو شد.

برای این هیات مالی کشور عمان برگزاری جلسات با فعالان مالی، جلسات B to B و بازدید از واحدهای فراوریی و کارخانجات صنعتی استان فارس پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2119

به "تور عمان لحظه آخری: فارس و عمان ظرفیت های مالی مشترک بسیاری دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان لحظه آخری: فارس و عمان ظرفیت های مالی مشترک بسیاری دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید