فیسبوک در حفاظت از اطلاعات کاربران ناموفق است ، نگرانی نهادهای امنیتی ادامه دارد

به گزارش مجله آزات وب، برخی گزارش ها حکایت از آن دارند که علیرغم وعده فیسبوک برای همکاری با پلیس در حفاظت از داده های کاربران و عدم اشتراک گذاری این اطلاعات با شرکت های ثالث در عملی کردن این وعده ناموفق است.

فیسبوک در حفاظت از اطلاعات کاربران ناموفق است ، نگرانی نهادهای امنیتی ادامه دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نیویورک تایمز گزارشی منتشر نموده که نشان می دهد فیسبوک موفق نشده انتظاراتی که کنگره از مارک زاکربرگ داشته را محقق کند.

در سال 2013 فیسبوک بخش هایی از قوانین حفظ حریم خصوصی تصویب شده توسط دولت را رعایت کرد اما این قوانین هرگز به کاربران اعلام نشد و البته برای کاربران تعیین نشد که آیا مایل به اشتراک گذاری اطلاعاتشپان با شخص ثالث هستند یا خیر. این موضوع برای بسیاری از افراد مدافع حفظ حریم خصوصی و منتقدان زاکربرگ به ماجرایی جنجالی تبدیل شد.

اما بخش عجیب و جنجال برانگیزتر ماجرا این است که در نامه ای افشا شده از فیسبوک به شرکت های متعدد و غول های فناوری اشاره می گردد که با فیسبوک قرارداد دارند تا اطلاعات کاربران را در اختیار داشته باشند. فیسبوک در ماه ژوئن گفت که توافقنامه های مذکور که با شرکت های هواوی، لنوو ، اوپو و تی سی ال منعقد شده بود، اغلب تا سال 2010 به انتها رسیده است.

اما مدتی بعد و با پیگیری های فعالان حوزه حریم خصوصی فیسبوک اعتراف کرد که اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با 61 سازنده سخت افزار و نرم افزار ادامه داشته اما در عمل در ماه مه 2015 متوقف شده است.

فشارها بر فیسبوک دقیقا از رمانی شروع شد که رسوایی کمبریج آنالیتیکا رخ داد و پس از آن، مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در مقابل کنگره آمریکا و پارلمان اروپا شهادت داده است تا به سوالاتی درباره مدیریت فیسبوک از داده های کاربران پاسخ دهد.

در ماه ژوئن، مقامات آمریکایی نگرانی های خود را نسبت به فیسبوک در خصوص ارسال داده های کاربران به هواوی و صمیمیت این شبکه اجتماعی با چین بیان کردند. هواوی دومین فراوری کننده گوشی هوشمند دنیا است، که همواره کوشش نموده در ایالات متحده، با نگرانی های امنیتی مبارزه کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 97

به "فیسبوک در حفاظت از اطلاعات کاربران ناموفق است ، نگرانی نهادهای امنیتی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک در حفاظت از اطلاعات کاربران ناموفق است ، نگرانی نهادهای امنیتی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید