کاربران چینی مهم ترین مشتری گوشی های 5G هستند

به گزارش مجله آزات وب، شبکه های اینترنت 5G در آمریکا و بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال گسترش هستند و در این میان مهم ترین مشتری های گوشی های 5G در قاره آسیا قرار دارند. بر اساس گزارش جدید Counterpoint Research، چین در سال گذشته حدود نیمی از کل فروش جهانی گوشی های 5G را به خود اختصاص داده است. در این کشور، هواوی (و برند زیرمجموعه اش آنر) سه چهارم بازار گوشی های 5G این کشور را از آن خود نموده اند.

کاربران چینی مهم ترین مشتری گوشی های 5G هستند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

هواوی که مقر اصلی آن در شنژن است، بعد از اینکه تحت تحریم های گسترده آمریکا نهاده شد توجه بیشتری به بازار چین نشان داده است. هواوی به دلیل وجود این تحریم ها، نمی تواند گوشی های جدید خود را همراه با اپلیکیشن های گوگل عرضه کند که از همه مهم تر، این موضوع باعث می گردد کاربران موردنظر نتوانند از پلی استور گوگل استفاده نمایند.اما به دلیل فیلتر بودن گوگل در چین، عدم استفاده از سرویس های این شرکت برای کاربران چینی اهمیتی ندارد.

بر اساس این گزارش، هواوی و آنر تنها دو شرکت مهمی هستند که در سال 2019 پیروز شده اند فروش گوشی های خود را در بازار چین افزایش بدهند. در عین حال، فروش گوشی های اپل و شیائومی در این بازار حدود 20 درصد کاهش داشته است. با این حال، وابستگی بیش از حد هواوی به بازار چین باعث می گردد که این شرکت در برابر شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر گردد.

حدود 19 میلیون گوشی 5G در سال 2019 روانه بازار شده که طبق بعضی تخمین های مطرح شده، در سال 2020 این رقم به حدود 199 میلیون می رسد.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 797

به "کاربران چینی مهم ترین مشتری گوشی های 5G هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران چینی مهم ترین مشتری گوشی های 5G هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید