قطری ها هرگز نگفتند میزبانی مشترک با ایران، روسیه رکورددار است

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به روسیه، چندی قبل خبری در رسانه های ایران منتشر شد مبنی بر میزبانی مشترک دو کشور قطر و ایران که این موضوع از دیدگاه مسئول رسانه ای فیفا نه تنها صحیح نیست بلکه باعث خواهد شد مسئولان برگزارکننده قطری چنین فرصتی را هم در اختیار کشور ایران قرار ندهند.

قطری ها هرگز نگفتند میزبانی مشترک با ایران، روسیه رکورددار است

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

مدیر رسانه ای فیفا در این مورد به خبرنگاران گفت: میزبانی مشترک حرف غلطی است. کشور آمریکا در جام جهانی 1994 میزبانی بازی ها را برعهده داشت و از کانادا برای برگزاری اردو یاری گرفت و در آن مقطع 13 کشور در کانادا اردو زدند. در همان زمان تیم های برزیل، مراکش، هلند، اسپانیا و آلمان با کانادا دیدار محبت آمیز برگزار کردند. ضمن اینکه به طور مثال در همان مقطع تیم های سوییس و بولیوی با هم دیدار محبت آمیز برگزار کردند تا با شرایط جغرافیایی آشنا شوند.

مهرداد مسعودی ادامه داد: ضمناً الان یک مساله در مورد تعطیلی لیگ های اروپایی وجود دارد که بسیار مشخص نماینده است. اگر لیگ ها یک هفته قبل از شروع رقابت ها تعطیل شوند که عملا فرصتی برای برگزاری اردوها باقی نمی ماند اما اگر دو هفته قبل از مسابقات تعطیل شوند جزیره کیش می تواند با حفظ استانداردها، از اردوها میزبانی کند.

مسعودی توضیح داد: این برای کشور و فوتبال ما فرصت خوبی است و نباید با اطلاع رسانی غلط چنین فرصتی را از فوتبال و کشورمان بگیریم. کمپ اسپایر قطر پیشنهاد داده بود که حاضر است کیفیت چمن استادیوم های کیش را ارتقا دهد تا آنها بتوانند میزبان اردوها باشند که این فرصت خوبی برای ارتقای کیفی و فنی استادیوم های ما به حساب می آید. اینکه گفته گردد میزبانی مشترک باعث خواهد شد قطری ها از خواسته و پیشنهاد خود عقب نشینی نمایند و این هدف بزرگ لطمه بخورد.

مدیر رسانه ای فیفا با بیان اینکه سطح کیفی رسانه ای این دوره از رقابت ها در روسیه بالا است، گفت: روسیه از حیث پوشش خبری تا بدینجا رکورددار است. در حال حاضر 3800 خبرنگار و عکاس و 11 هزار نفر از شبکه های تصویری در این رقابت ها حضور یافته اند. شبکه فاکس آمریکا به عنوان مثال 758 نفر را به روسیه فرستاده ضمن اینکه شبکه خواهر آن یعنی تله موندو که به زبان اسپانیایی است 600 نفر را به روسیه اعزام نموده است. این در حالی است که تیم فوتبال آمریکا اصلا به جام جهانی راه پیدا ننموده است.

مسعودی اضافه نمود: رقابت های جام جهانی به لحاظ رسانه ای و پوشش تصویری روز به روز در حال توسعه است. به عنوان مثال در فینال جام جهانی 1998 در فرانسه 36 دوربین حضور داشت در حالیکه الان هر مسابقه با 37 و بعضا با 39 دوربین پوشش تصویری داده می گردد که این از اهمیت پوشش تصویری مسابقات حکایت دارد.

وی با بیان اینکه فوتبال و رقابت های جام جهانی این روزها با زندگی افراد جامعه گره خورده، گفت: وقتی قرار شد جام جهانی 2010 در کشور آفریقای جنوبی برگزار گردد، من به فیفا پیشنهاد دادم باید برنامه ای ساخته گردد تا در کنار فوتبال به معرفی موسیقی، فرهنگ، غذا و حتی موضوع آپارتاید پرداخته گردد. این کار در نوامبر سال 2009 یعنی یک سال قبل از شروع جام جهانی با پخش 17 برنامه انجام شد. موفقیت این برنامه به قدری بود که تعداد این 17 برنامه برای جام جهانی 2014 برزیل به 36 برنامه ارتقا پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 484

به "قطری ها هرگز نگفتند میزبانی مشترک با ایران، روسیه رکورددار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطری ها هرگز نگفتند میزبانی مشترک با ایران، روسیه رکورددار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید