مراحل بازسازی خانه

به گزارش مجله آزات وب، فرآیند بازسازی خانه به دوبخش کلی تقسیم می گردد. بازسازی زیرساختی که اعم از تعویض یا تعمیر قسمت های حیاتی خانه همانند لوله کشی و برق که به زندگی روزانه وابسته است. و بازسازی دکوراسیون که شامل مواردی که به ظاهر و زیبایی طرح داخلی کلیه فضاهای خانه مرتبط هستند.

مراحل بازسازی خانه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مراحل بازسازی خانه

برای شروع و انجام بازسازی خانه باید مراحلی را طی کنید تا به هدف خود برسید. پس چنانچه برای آن طرح و برنامه ای داشته باشید پروزه بازسازی شما به سمت اهداف شما حرکت خواهد نمود.

مراحل بازسازی خانه

لیستی از احتیاجها

در قدم اول باید که احتیاج های ساختمان را آنالیز کنید. آنها را طبق احتیاج ساختمان و احتیاج شخص افراد خانه اولویت بندی کنید. در برخی موارد احتیاج است که تمام یا بخشی از ساختمان مورد بازسازی قرار بگیرد. اما در برخی موارد تنها احتیاج ساختمان تغییر کاربری می باشد که همین احتیاج ها هستند که راستا راه را نماینان میکند. پس در ابتدا به طور واضح احتیاجهای ساختمان را با جزئیات معین کنید. می توانید که در این زمینه از مشاوران متخصص بازسازی خانه شرکت رویا مال بهره ببرید.

آنالیز ساختمان

برای شناخت احتیاجهای ساختمان لازم است که ساختمان هم از لحاظ ظاهری هم باطنی آنالیز شود تا میزان فرسودگی و احتیاج به تخریب مشهود شود. گفتنی است که در این مرحله باید که تاسیسات ساختمان و میزان فرسودگی دیوارها و کف ساختمان به طور واضح معین شود.

تخمین بودجه

قبل از شروع کار بودجه تقریبی مراحل بازسازی خانه را معین نموده و مطمئن شوید که این مبلغ را برای کار بازسازی کنار گذاشته اید.

برنامه ریزی

یک لیست ساده برای بخش هایی که می خواهید انجام دهید ایجاد کنید و مقدار هزینه هر کدام را برآورد کنید. به زمان بندی نیز توجه کنید، هر بخش چقدر زمان احتیاج دارد. در هر مرحله لازم است با کارشناسان و متخصصان بحث و مشورت کنید. برای بخشهایی از بازسازی که قصد دارید به نیروهای متخصص بسپارید، برنامه ریزی کنید و با بهره گیری از نظر کارشناسان، قیمت تقریبی هر کار (نقاشی، پنجره ها و….) را معین کنید و با نیروهای متخصص قرارداد بسته و آنها را به خدمت بگیرید.

داشتن طرح برای بازسازی خانه

باید که نقشه یا تصویری واضح از آنچه که از آینده بازسازی خانه انتظار دارید را تهیه کنید تا نتیجه بازسازی به ایده شما بسیار نزدیک تر شود. می توانید برای این کار از نیروی متخصص این زمینه بهره بجویید.

تخریب ساختمان خانه

تخریب ساختمان خانه

تخریب یکی مهم ترین مراحل بازسازی خانه است. از این جهت که احتیاج به دقت بالا برای تأمین امنیت دارد. هر مرحله از تخریب از دیوارها گرفته تا کف سازی، احتیاج به تدابیر خاص دارد، زیرا تخریب نباید خود باعث تخریب دیگری شود. تخریب غیر اصولی باعث صدمه به لوله کشی و سیم کشی و به خطر افتادن جان افراد می شود. در زمان تخریب لازم است قسمتی از فضا را برای جمع آوری مصالح اختصاص دهید.

ساخت پس از بازسازی

اگر قصد اضافه کردن دیوار، اتاق، انبار ، دیوار های پیش ساخته و یا …. را دارید، در این مرحله می توانید انجام دهید.در ضمن با توجه به دیوارهای پیش ساخته ای که امروزه در ساخت داخل آپارتمان به کار میرود، مرحله ساخت زمان و هزینه زیادی نخواهد داشت و به راحتی می توانید طرح های مورد صلیقه ی خود را به راحتی پیاده سازی نمایید.

گچ کاری و سقف کاذب

گچ کاری و سقف کاذب

اگر دیوارها و سقف خانه احتیاج به گچ کاری دارد بعد از انجام دو مرحله قبل، می توانید این کار را شروع نمایید. در بسیاری موارد سقف کاذب به جذابیت و زیبایی دکوراسیون و تحویل و نوسازی ساختمان خانه یاری می کند.

نورپردازی

سپس شما می توانید برای نوسازی ساختمان خود وارد بحث نورپردازی برای بخش های مختلف ساختمان خود شوید. در این بخش با استفاده از نور های مناسب و زاویه های مختلف ، اقدام به نورپردازی برای قسمت های مختلف ساختمان خود بپردازیم و باعث ایجاد جلوه ای زیبا برای ساختمان خود در نماهای داخلی و خارجی آن شویم.

کف سازی

پس از انجام تمام مراحل بالا بهتر است وارد مرحله کف سازی ساختمان شویم. در این مرحله می توانیم با استفاده از کف پوش ها و پارکت های متنوع اقدام به کف سازی ساختمان نماییم.

رنگ دیوار و سقف

مرحله ای که تاثیر زیادی در بخشیدن جلوه ای نو به نمای داخلی ساختمان ما داشته باشد، مرحله ی رنگ آمیزی دیوار ها و سقف می باشد.

بخش بیرونی خانه و حیاط

حالا که کارهای داخل خانه تقریبا تمام شده، می توانید به سراغ تغییرات بیرونی خانه بروید. اگر قصد اعمال تغییراتی در حیاط منزل، پارکینگ، استخر و… را دارید، الان زمان ایده آلی است.

سخن آخر

عملیات بازسازی خانه، زمانگیر و سخت است ولی قطعا بعد از خاتمه این مراحل ، از دیدن خانه بازسازی شده تان حسابی سورپرایز می شوید و از زندگی در آن لذت خواهید برد. اگر این کار را مرحله به مرحله و طبق این ساختار دنبال کنید، در کمترین زمان ممکن، کار بازسازی خانه تان به خاتمه خواهد رسید. اگر تجربیاتی در این زمینه دارید و در جریان این کار نکاتی آموخته اید، حتما آن را با ما در میان بگذارید

منبع: رویا مال
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1033

به "مراحل بازسازی خانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "مراحل بازسازی خانه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل بازسازی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید