8 مدل جذاب سقف کاذب مغازه جهت جذب مخاطب بیشتر و طراحی داخلی زیباتر

به گزارش مجله آزات وب، مفهوم فضای باز در طراحی داخلی برای محیط های تجاری می تواند به احتیاج طبیعی مردم یعنی آزادی بیشتر پاسخ دهد. حتی اگر این امر خیلی معمول نباشد، اما سقف کاذب قسمت مهمی از طراحی داخلی است که باید مانند دیوارها، کف ها یا هر قسمت دیگری در یک فضای تجاری مانند مغازه یا فروشگاه مورد توجه قرار گیرد.

8 مدل جذاب سقف کاذب مغازه جهت جذب مخاطب بیشتر و طراحی داخلی زیباتر

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اجرای سقف کاذب مغازه خود را به بهترین ها بسپارید

بسیاری از مغازه داران تمایل دارند یک سقف کاذب سفید و ساده داشته باشند بدون اینکه جزئیات زیادی را برای آن در نظر بگیرند. اما می توان با استفاده از انواع متفاوت سقف کاذب مغازه، ظاهر فضا را به کلی تغییر داد. این می تواند به معنای زیبایی بیشتر، نور بهینه مناسب و به طور کلی جذب خریدار باشد؛ با ویکی ساختمون همراه باشید.

چرا یک مغازه به سقف کاذب احتیاج دارد؟

یک مغازه یا یک واحد تجاری بدون سقف کاذب ناقص است! مغازه داران با ایجاد سقف های کاذب جذاب می توانند چشم انداز محیط داخلی خود را برای خریداران خوشایند نموده و یک تجربه کاربری مثبتی را برای آن ها فراهم نمایند.

علاوه بر زیبایی، سقف های کاذب دارای ویژگی های عملکردی نیز هستند که سودمندی آن ها را به شکل دیگری افزایش می دهد. به عنوان مثال، سقف های کاذب می توانند در مواردی به افزایش صدا یا کاهش صداهای ناخواسته یاری نمایند (آکوستیک بودن). این سقف ها فضایی را برای قرار دادن سیم های برق، لوله ها و مجاری تهویه هوا فراهم می نمایند.

سقف کاذب مغازه می تواند نور بهینه را منعکس نموده و پخش کند تا احتیاج به نور مصنوعی غیرضروری کم شده و در نتیجه مصرف انرژی کاهش یابد. همچنین، این سقف دارای ویژگی های ایمنی اعم از مقاومت در برابر آتش و رطوبت است.

بنابراین، یک سقف کاذب هم ویژگی های کاربردی و هم زیبایی داشته و می تواند اثربخشی محیط های تجاری را افزایش دهد. پنل های سقفی کاذب که معمولاً در انواع مختلفی از متریال در بازار موجود هستند، قابلیت طراحی های پیچیده را دارند و می توانند ویژگی های زیبایی و کاربردی سقف را افزایش دهند.

انواع سقف کاذب مغازه

سقف های کاذب مغازه به انواع مختلف به توضیح زیر تقسیم می شوند:

سقف کاذب پلاستر پاریس (POP)

این سقف کاذب اساساً گچ بدون محتوای آب است که با گرم شدن سنگ گچ در دمای معین و تبخیر آب آن ایجاد می گردد. وقتی آب به این گچ اضافه می گردد سخت شده و برای استفاده در سقف به کار گرفته می گردد. POP علاوه بر اینکه عایق خوبی برای سرما و گرما است، از قابلیت نگهداری و دوام بالایی نیز برخوردار است. سقف های کاذب POP قابلیت انطباق با طرح های مختلف را دارند. همچنین یک ماده عالی برای افزایش نور بهینه محیط است. عیب عمده POP تمایل به ترک خوردن در طول زمان است.

سقف کاذب گچی

گچ یک سولفات کلسیم است که به عنوان یک ماده معدنی تبخیری شناخته می گردد. این ماده به دلیل داشتن عایق حرارتی و صوتی، سبک بودن و مقاومت در برابر آتش، متریالی محبوب برای سقف های کاذب است. صفحات گچی را می توان از چهارچوب آهنی آویزان کرد (رابیتس) تا بهترین سقف کاذب مغازه را با آن ایجاد کرد. صفحات گچ به طور طبیعی سفید رنگ هستند ولی می توان برای جلوه و زیبایی بیشتر آن ها را رنگ کرد. همچنین، گچ کاملاً انعطاف پذیر است و به راحتی می توان با آن، انواع طرح های مختلف اعم از ساده، منحنی شکل، یکنواخت و موارد دیگر را ایجاد کرد.

چک لیست اجرایی: چک لیست عملیات زیر سازی سقف کاذب (رابیتس)

سقف کاذب چوبی

سقف های کاذب چوبی دارای الگوها و بافت های طبیعی هستند که در نهایت زیبایی می توانند فضای داخل مغازه ها را زینت بخشند. چوب دوام و مقاومت مکانیکی بالایی دارد ولی در برابر حرارت ضعیف است. می توان چوب را به چندین روش با استفاده از مواد مختلف، در برابر حرارت مقاوم سازی کرد. هزینه استفاده از چوب برای سقف کاذب مغازه بیشتر از گزینه های دیگر است. با این حال، اگر بودجه مهم نباشد! پنل های سقف چوبی می توانند زیباترین جلوه را به محیط ببخشند و به سقف، ظاهری لوکس و کلاسیک بدهند. همچنین، نصب سقف چوبی فقط با پیچ و میخ امکان پذیر است.

چک لیست اجرایی: چک لیست عملیات اجرای سقف کاذب چوبی

سقف کاذب الیافی

سقف های کاذب الیافی به دلیل خاصیت عایق صوتی و حرارتی خود به عنوان سقف های کاذب صوتی شناخته می شوند که با اختلاط مواد طبیعی و مصنوعی مانند قیر، الیاف گیاهی، چوب و سنگ ساخته می شوند. به دلیل استفاده از متریال ها مختلف، سقف کاذب الیافی از سختی و مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار است. به دلیل همین ویژگی ها، این نوع سقف کاذب برای کاربردهای تجاری در مکان های پُر سر و صدا مانند مراکز خرید، مغازه های شهری (داخل خیابان) بسیار مناسب است. هزینه نصب آن ها کمتر از سقف کاذب چوبی است ولی به دلیل جذابیت ظاهری کمتر برای کاربردهای مسکونی مناسب نیستند.

سقف کاذب شیشه ای

شیشه به عنوان یک ماده غیر بلوری اما شفاف، متریال خوبی برای استفاده در سقف کاذب مغازه است. به دلیل شنماینده بودن، کاربردهای محدودی دارد اما با افزودن مواد افزودنی مناسب می توان میزان شنمایندگی را کاهش داد. از شفافیت بالای سقف برای عظیم تر جلوه دادن فضاهای کوچک استفاده کرد. پنل های سقفی شیشه ای می توانند یک راهکار مناسب برای سقف در فضاهایی مانند کتابخانه ها، رستوران ها، کتابفروشی ها و به ویژه در جواهر فروشی ها باشند. شیشه حساس به طراحی عناصر مانند رنگ آمیزی، لمینیت و الگو است. علاوه بر این، شیشه عایق حرارتی خوبی است.

سقف کاذب پی وی سی

پلی وینیل کلراید (PVC) یک ماده پلیمری ایده آل برای سقف کاذب مغازه ها و فروشگاه ها است. پنل سقفی پی وی سی جایگزینی بسیار مقرون به صرفه نسبت به سایر سقف های کاذب است (ارزان ترین سقف است). نصب و نگهداری این پنل ها آسان است. آن ها سبک بوده و در برابر رطوبت و موریانه مقاومت بالایی دارند. سقف کاذب پی وی سی تحت تأثیر نور ماورا UV بنفش قرار نمی گیرد و از این رو تغییر رنگ نمی دهد. همچنین می توان آن ها را به روش های مختلفی طرح داد تا متناسب با دکوراسیون فضا شوند.

سقف کاذب فلزی

فلزاتی مانند آلومینیوم و گالوانیزه به طور گسترده در سقف کاذب مغازه استفاده می شوند. فلزات از نظر ماهیت ذاتی، سخت و بادوام هستند. این پنل های سقفی به راحتی قابل نصب هستند و به تعمیر و نگهداری بسیار کمی احتیاج دارند. همچنین می توان آن ها را به راحتی جدا کرد و دوباره نصب کرد. سقف کاذب فلزی را می توان به روش های ابتکاری برای افزایش جذابیت و زیبایی سقف طراحی کرد. این نوع سقف همچنین برای فضاهای صنعتی با سبک دکوراسیون مدرن ایده آل است. قیمت بالا از معایب اصلی این نوع سقف کاذب است.

سقف کاذب پارچه ای یا چرمی

سقف های کاذب پارچه ای و چرمی (چرم مصنوعی) بیشتر زینتی هستند تا کاربردی! آن ها می توانند ظاهر خاصی ایجاد نمایند زیرا در بسیاری از طرح های مختلف ایجاد می شوند تا با بقیه قسمت های داخلی مطابقت داشته باشند. از نظر عملکرد ضعیف بوده اما از لحاظ زیبایی شناختی انتخابی بی مانند است، به همین دلیل در موقعیت های موقتی مانند نمایشگاه ها یا رویدادهای تجاری کاربرد دارند. قیمت این نوع سقف کاذب مغازه نیز بسیار بالا است ولی اگر مشکل اقتصادی ندارید می توانید حتی برای قسمتی از سقف مغازه خود از آن بهره ببرید.

کلام آخر

سقف های کاذب قسمت مهمی از طراحی داخلی هستند و باید به همان اندازه دیوارها، کف ها یا هر قسمت دیگر مورد توجه قرار گیرند. این امر به ویژه در تزیین دکوراسیون داخلی مغازه ها از اهمیت بیشتری برخودار است زیرا می تواند به عنوان عاملی برای جذب مخاطب و فروش بیشتر باشد. با این حال، این روزها بسیاری از فضاهای تجاری در ساخت و طراحی سقف کاذب از خلاقیت بیشتری استفاده می نمایند. بهترین و خلاق ترین طراحان داخلی اغلب از متریال خاص برای ایجاد تُن و بافت زیبا استفاده می نمایند تا چیز جدیدی ارائه دهند که تداعی نماینده سبک و عملکرد باشد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1422

به "8 مدل جذاب سقف کاذب مغازه جهت جذب مخاطب بیشتر و طراحی داخلی زیباتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مدل جذاب سقف کاذب مغازه جهت جذب مخاطب بیشتر و طراحی داخلی زیباتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید