تور ارزان فرانسه: راهنمای خرید برترین سوغات فرانسه

به گزارش مجله آزات وب، فرانسه پرطرفدارترین مقصد گردشگری دنیا است و به احتمال زیاد شما نیز دوست دارید به این کشور زیبا سفر کنید. در اینصورت، بدون شک تا کنون بارها درباره جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی فرانسه، رستوران های مطرح این کشور و … مطالعه نموده اید. اما آیا به خرید سوغات فرانسه نیز فکر نموده اید؟

تور ارزان فرانسه: راهنمای خرید برترین سوغات فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خرید سوغاتی یکی از بخش های مهم هر سفری است و فرانسه نیز یکی از بهترین نقاط دنیا برای پاساژگردی و خرید به شمار می رود. پس بد نیست پیش از سفر به این کشور، با لیستی از بهترین سوغات فرانسه آشنا شوید تا بتوانید با برنامه ریزی مناسب راهی مراکز خرید پاریس و فرانسه شوید و بهترین سوغاتی فرانسه را برای هر یک از دوستان و عزیزانتان بخرید.

لیست بهترین سوغات فرانسه

یادگاری برج ایفل

پاریس اصلی ترین مقصد گردشگری فرانسه است و پیش از هر چیز باید به این سوال پاسخ داد که سوغات پاریس چیست؟

تردیدی نیست که برج ایفل مهمترین جاذبه گردشگری پاریس و فرانسه و نماد این کشور است. پس این نماد می تواند معروفترین سوغات فرانسه باشد. در سرتاسر پاریس می توانید اشیای مختلفی با تصویر برج ایفل را پیدا کنید و با خرید آنها برای خودتان یا دوستانتان، یاد و خاطره این سفر را همیشه زنده نگه دارید.

اگرچه این بهترین سوغات پاریس کمی تکراری و کلیشه ای است، اما باور کنید هیچ سوغات فرانسوی نمی تواند جای یک جاسوئیچی کوچک یا مجسمه ای زیبا از برج ایفل را بگیرد.

پنیر فرانسوی

یکی دیگر از مواردی که می توانید به عنوان سوغاتی کشور فرانسه بخرید، پنیر فرانسوی است. شاید شنیده باشید که مارشال دوگل گفته بود اداره کردن کشوری که 246 پنیر دارد کار سختی است!

بله این جمله واقعی است و واقعا تنوع پنیر در فرانسه به همین مقدار است. فرانسوی ها به پنیر اهمیت بسیاری می دهند و هر کدام از نواحی مختلف فرانسه، نوع خاصی از پنیر درست می نمایند که تقریبا تمامی آنها معتقدند خوشمزه ترین پنیر متعلق به آنهاست.

به هر صورت، پنیر نیز سوغاتی مخصوص فرانسه است و می توانید با امتحان کردن انواع مختلف پنیر، بهترین پنیر را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که خرید این سوغات معروف فرانسه کمی سخت است و باید مراقب باشید تا در طول سفر و بازگشت به ایران، پنیرتان فاسد نگردد. بنابراین پیشنهاد می کنیم پنیرهای سفت تر و خشک تر را به عنوان سوغات معروف پاریس و فرانسه انتخاب کنید.

کلاه بره

چشمانتان را ببندید و یک فرد فرانسوی را در ذهنتان تصور کنید. به احتمال زیاد این فرد حتما یک کلاه بره به سر دارد، درست است؟

کلاه بره یکی از اصلی ترین نمادهای فرانسه و به خصوص اهالی پاریس است که در تمام دنیا شناخته شده و هواداران بسیاری دارد. اگرچه ریشه این کلاه به دوران رنسانس بازمی گردد، اما از قرن نوزدهم جای خود را در میان اهالی فرانسه باز کرد و به نوعی به لباس ملی این کشور تبدیل شد.

این کلاه یک تکه پشمی که از صنایع دستی فرانسه است، به وسیله افراد و هنرمندان بسیاری استفاده شده و سوغاتی معروف فرانسه است. اگر خودتان یا دوستانتان به هنر علاقه دارید، کلاه بره می تواند بهترین سوغات فرانسه باشد.

کلاه بره یکی از اصلی ترین نمادهای فرانسه و به خصوص اهالی پاریس است که در تمام دنیا شناخته شده و هواداران بسیاری دارد

مارینیر

یکی دیگر از نمادهای اهالی فرانسه در کنار کلاه بره، لباس مارینیر است. مارینیر لباسی راه راه و با آستین های بلند است که زمانی لباس ملوان های نیروی دریایی فرانسه بوده و امروزه از مشهورترین سوغات شهر پاریس است.

این لباس 21 نوار سفید و 21 یا 20 نوار تیره دارد و باید ضخامت نوارهای سفید دو برابر نوارهای تیره باشد. اگر چه لباس مارینیر در ابتدا از دو رنگ سفید و آبی تیره تشکیل می شده است، اما امروزه بیشتر از نوارهای سیاه به جای آبی استفاده می گردد.

جالب است بدانید که محبوبیت این لباس زمانی افزایش یافت که کوکو شانل، طراح معروف مد، آن را به وارد دنیای مد و فشن کرد. بعلاوه مارینیر هنرمندان پانتومیم که خود نمادی از فرانسه هستند، معمولا مارینیر می پوشند و به همین علت این لباس پیوند دوچندانی با فرهنگ فرانسه دارد.

پس بد نیست این لباس ساده اما زیبا را نیز به عنوان سوغاتی مخصوص فرانسه در نظر داشته باشید و برای خرید این سوغات از فرانسه، به فروشگاه های متعدد لباس و پوشاک در گوشه و کنار پاریس مراجعه کنید.

ماکارون

خوراکی های خوشمزه جایگاه ویژه ای در فرهنگ فرانسه دارند و لذت تجربه غذاها و خوراکی های خوشمزه فرانسوی، پای ثابت تور فرانسه هستند. اگرچه نمی گردد غذای فرانسوی را با خود به ایران بیاورید و باید تنها به خاطره آن بسنده کنید، اما بعضی خوراکی ها مانند ماکارون را می توانید به عنوان یک سوغات مهم فرانسه بخرید.

ماکارون از مشهورترین شیرینی های پاریس و فرانسه است که با پودر بادام، سفیده تخم مرغ و پودر قند درست می گردد و انتخاب مناسبی برای سوغاتی کشور فرانسه به شمار می رود. از آنجایی که ماکارون شیرینی سوغات فرانسه است، امروزه قنادی های فرانسوی ماکارون را در طعم ها و رنگ های بسیار متنوعی درست می نمایند و می توانید این سوغاتی معروف فرانسه را طبق سلیقه مخاطبتان انتخاب کنید

لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر

فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا در زمینه فراوری لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر به شمار می رود. شرکت های فرانسوی بسیار معتبری در این زمینه فعالیت دارند و شما می توانید با خرید از آنها، یک سوغاتی فرانسوی لوکس تهیه کنید.

البته اگر در پی یک محصول با کیفیت و ویژه هستید، باید هزینه آن را نیز بپردازید زیرا فراورینمایندگان لوازم آرایشی و بهداشتی فرانسوی علاوه بر استفاده از مواد اولیه باکیفیت، تکنیک های خاص خود را نیز دارند که باعث تمایز محصولات آنها از دیگر محصولات می گردد.

مد و پوشاک

نام فرانسه و صنعت مد با یکدیگر گره خورده است و این کشور زادگاه برندهای مطرحی چون شانل و لوی ویتون است. علاوه بر این، خود اهالی فرانسه نیز به مد و پوشاک اهمیت بسیاری می دهند و فراورینمایندگان محلی نیز همیشه محصولات قابل توجهی فراوری می نمایند.

بنابراین اگر به صنعت پوشاک و فشن علاقه دارید، مراکز خرید فرانسه می توانند یک بهشت رویایی برای شما باشند. در این سفر به این کشور می توانید از بهترین مراکز خرید و فروشگاه ها بازدید کنید و سوغاتی فرانسه را از میان کالاهای پرزرق و برق آنها انتخاب کنید.

سوغات استراسبورگ فرانسه

استراسبورگ یکی دیگر از شهرهای مهم فرانسه که در شرق این کشور و نزدیکی مرز آلمان قرار گرفته است و سالانه گردشگران متعددی راهی این شهر می شوند تا از جاذبه های گردشگری و دیدنی های آن بازدید نمایند. استراسبورگ از منظر بین المللی یکی از شهرهای مهم دنیا است و نهادهای مهمی چون مجلس اروپا در آن واقع شده اند. اما با اینحال، مهمترین جاذبه گردشگری این شهر، ساختمان های قدیمی و چند طبقه استراسبورگ و معماری خاص آنها است. بنابراین اگر گذرتان به این شهر افتاد و قصد داشتید یک سوغات استراسبورگ را بخرید، می توانید ماکت و مجسمه ساختمان های استراسبورگ را تهیه کنید که از مشهورترین سوغات کشور فرانسه به شمار می فرایند.

سوغات نیس فرانسه

نیس یکی دیگر از مقصدهای گردشگری فرانسه است که در جنوب این کشور قرار گرفته است. نیس از جمله مهمترین شهرهای منطقه فرنچ ریویرا (French Riviera) به شمار می رود و دهه ها است که میزبان گردشگران ثروتمند سرتاسر دنیا است. این شهر ساحلی می تواند اوقات خاطره انگیزی را برای شما رقم بزند و اگر خواستید خاطره این سفر را تا مدت ها برای خود زنده نگه دارید، می توانید سوغات نیس فرانسه را بخرید. اطراف شهر نیس پر از مزارع گسترده گیاه اسطوخودوس است که در ساخت عطر و ادکلن به کار می رود و این شهر یکی از مهمترین مراکز ساخت عطر در فرانسه و دنیا به شمار می رود. بنابراین یکی از سوغات اصلی فرانسه که می توانید از نیس بخرید، بسته های کوچک گل این گیاه است. این بسته ها را می توانید در منزل یا کمد لباس های خود قرار دهید تا هم بوی دلنشینی فراوری نمایند و هم خاطرات این سفر را برای شما زنده سازند.

در این مقاله قصد داشتیم مهمترین سوغات و چیزهای معروف فرانسه را برای شما معرفی کنیم. شما ترجیح می دهید چه چیزی را به عنوان سوغات پاریس و فرانسه بخرید؟

منبع: ققنوس
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور ارزان فرانسه: راهنمای خرید برترین سوغات فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: راهنمای خرید برترین سوغات فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید