چرا به شانگهای سفر کنیم؟

به گزارش مجله آزات وب، شانگهای یکی از مهم ترین بنادر کشور چین است و با داشتن 24 میلیون شهروند پر جمعیت ترین شهر در دنیا محسوب می گردد. این جا ممکن است مانند دیگر شهرهای چین از جمله چنگدو دارای طبیعتی فوق العاده یا مزارع بی سرانجام نباشد اما قطعا همچون سایر شهرهای کشور چین ارزش سفر کردن و گشت و گذار در شهر را دارد. دلایل سفر به شانگاهی بی سرانجام بوده و به همین خاطر نام پاریس شرق را برای آن انتخاب نموده اند، در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از این دلایل را به شما معرفی کنیم.

چرا به شانگهای سفر کنیم؟

شانگهای شهری پر از تضادهای زیبا

وقتی مردم به تور شانگهای فکر می نمایند، عکس ها و جلوه های پر زرق و برقی از پیش چشمانشان می گذرد، و این در حالی است که گروهی معتقدند این تصاویر متعلق به چین واقعی نیستند. البته این گروه سخت در اشتباهند، شانگهای هم بخشی از چین واقعی است و مانند بخش های دیگر کشور زیبایی های خاص خودش را دارد. شانگهای هم دارای مناطق شهری، حومه شهری و ارزان قیمت است که هر کدام امکانات و ویژگی های مختص خودشان را دارند.

یکی از نکات جالب شانگهای آن است که همواره گزینه ای برای سفر ارزان تر یا گران تر از سفری که شما رفته اید برای سفر به آن وجود دارد. به سادگی می توانید در شانگهای غذایی با قیمت 10 ین (حدود 15 هزار تومان) پیدا کنید که البته از کیفیت قابل قبولی هم برخوردار باشد. برعکسش نیز صادق است، رستوران های مشهور مانند Ultraviolet، که حدود 20 غذای مختلف را در منو حود دارند و هزینه غذا خوردن در آن ها از 5000 ین (بیش از 10 میلیون تومان) برای هر نفر شروع می شوند و فرصت خوبی را برای ثروتمندان ایجاد می نمایند تا پول هایشان را خرج نمایند و این گونه می توانند خودنمایی هم نموده باشند.

علاوه بر این، شانگهای قدیمی و جدید تضادی زیبا و قابل توجه را در شهر ایجاد نموده اند و تماشای آن ها می تواند یکی از دلایل سفر به شانگاهی برای گردشگران باشد. از جمله این تضادها خانه های نیمه تخریب شده در مقابل آسمان خراش های سر به فلک کشیده، تا کارخانه هایی صنعتی است که امروز تبدیل به مکانی برای کشیدن نقاشی های خیابانی شده اند.

سرگرمی های تمام نشدنی

اگر بخواهیم در یک کلمه شهر شانگهای را توصیف کنیم باید بگوییم شهری پویا است. رستوران های قدیمی، مراکز خرید و ساختمان های که مرتب تخریب می شوند و سازه های جدید و به روز جای آن ها را می گیرند. ممکن است جایی رستوارنی دنجی را امتحان نموده باشید اما این بار کاربری آن به گل فروشی تغییر یافته باشد یا جایی که تا دیروز خانه هایی قدیمی قرار داشتند امروز یک مرکز خرید لوکس احداث شده باشد. این حجم از تغییرات در زمانی کم برای بعضی از شهروندان غرور آمیز است و اما گروهی دیگر که با امتحان کردن جاهای جدید مشکل دارند علاقه ای به تغییران پر جمعیت ترین شهر در جهان ندارند. به هر حال جاذبه ها و سرگرمی های تکرار نشدنی و جدید یکی از دلایل سفر به شانگهای می باشد.

رکورد شکنی آسمان خراش های شانگهای

احتمالا همه می دانید که برج خلیفه دبی رکورد دار بلندترین برج جهان است، اما برج های شانگهای هم دست کمی از آن ندارند. برج شانگهای (Shanghai Tower) در سال 2016 رسما افتتاح شد و با ارتفاع 632 متر عنوان دومین برج مرتفع جهان را از آن خود کرد(در حال حاضر سومین). این برج همچنین دومین آسانسور جهان با سرعت 20.5 متر بر ثانیه را دارا می باشد. برج که یکی از دلایل سفر به شانگهای محسوب می گردد تا دارای سکوی تماشایی است که در ارتفاع 561 متری قرار گرفته و بلندتر در جهان می باشد.

دومین هتل مرتفع جهان مابین طبقات 84 تا 110 همین ساختمان قرار گرفته و دارای 258 اتاق می باشد. دقت داشته باشید که برای بازدید از آن روزهای بارانی و مه آلود را انتخاب نکنید، روزهای آفتابی و هنگام غروب خورشید بهترین زمان بازدید از برج هستند. برج مروارید نیز از دیگر آسمان خراش های شهر است که با 468 متر ارتفاع، پنجمین برج بلند مخابراتی جهان است (برج مخابراتی میلاد با 435 متر ارتفاع در صندلی ششم واقع شده است).

این برج چهارده طبقه مدرن کوشش دارد که نمادی از مروارید شرق باشد و البته معماری خاص آن در ذهن تمامی بینندگانش ماندگار می گردد. در طبقه بالای آن رستورانی گردان فعالیت دارد و دارای هتل، موزه تاریخ شانگهای، جهانی علوم فانتزی، نمای پاناروما از رودخانه با کف شیشه ای، فروشگاه و چندین کافه برای استراحت گردشگران می باشد.

زندگی شبانه در شانگهای

سرگرمی های شبانه شانگهای و محله هایی که زندگی سراسر شب در آن ها جریان دارد بیشمار هستند و قطعا می توانید شب هایی فوق العاده را در شهر تجربه کنید و البته همین زندگی های شبانه از دلایل سفر به شانگهای پر جمعیت ترین شهر در جهان می باشد.در خیابان های مختلف کافه ها و رستوران ها تا نزدیکی صبح باز هستند و سپری کردن زمان در آن ها لذت بخش خواهد بود. تماشای برج ها و ساختمان های سر به فلک کشیده که به زیباترین شکل ممکن چراغانی شده اند نیز خالی از لطف نخواهد بود و البته قایق سواری هم از تفریحات رایج شبانه شهر است.

شب های روی رودخانه ها قایق سواری انجام می گردد و البته می توانید از میان بیش از 30 نوع قایق مختلف که هر کدام ظاهر مخصوص خودشان (اژدها، دزدان دریایی، بسیار لوکس، قایق های سنتی منطقه و …) را دارند و سواری بر روی آن ها و تماشای این شهر پر تراکم یکی از به یاد ماندنی ترین تجربه های عمرتان خواهد شد.

معماری مدرن شانگهای

شانگهای دارای خانه های منحصر به فرد با سبک مخصوص خودش است، این سبک shikumen نام دارد و ترکیبی از المان های غربی و چینی می باشد. برای مدتی 60 درصد از مناطق مسکونی پر جمعیت ترین شهر در جهان به این سبک ساخته شده بودند، امروز بخش زیادی از آن به مراکز خرید و رستوران هایی پر رفت و آمد تبدیل شده اند. اگر علاقه مند به چنین سازه های هستید، خیابان Xintiandi که بسیار مدرن و سرگرم نماینده و البته ورود وسایل نقله داخلش ممنوع می باشد، انتخابی هیجان انگیز خواهد بود. خیابان Tianzifang نیز انتخاب خوبی خواهد بود و البته گفتنی است که امروز بسیاری از هتل های شانگهای با چنین سبک و سیاقی ساخته می شوند.

شهرت جهانی رستوران های شانگهای

از هر چه بگذریم خوردن غذاهای لذیذ و یا به قول خودمان شکم گردی یکی از اصلی ترین دلایل سفر به شانگهای است. در سال 2016 از ناظران استاندارد میشلین به شهر شانگهای در چین آمدند و پر جمعیت ترین شهر در جهان توانست مجموعا 31 ستاره بگیرد. البته اگر علاقه ای به پرداخت هزینه زیاد برای غذا یا رستوران ندارید هم اصلا جای نگرانی نیست. در شهر گزینه های زیادی برای انتخاب طعم و مزه های مختلف از سراسر کشور و جهان وجود دارد که قطعا تمامی سلیقه ها را راضی می نماید و این که هر کجای شهر که باشید این رستوران ها در دسترستان هستند.

تاریخ غنی شانگهای

در استانداردهای چینی ها شانگاهی شهری تازه تاسیس به حساب می آید. تا اوایل دهه 1800 میلادی پر جمعیت ترین شهر در جهان امروز تنها بندر ماهیگیری کوچکی بود.

هنر برای تمام سلیقه ها

موزه های شانگهای بر روی تاریخ تمرکز ندارد. در حقیقت بازدید از موزه های بسیار هنری شهر نیز یکی از دلایل سفر به شانگهای هستند. موزه Yuz در یک انبار هواپیما قدیمی واقع شده است و بخش هایی از هنر معاصر را نشان می دهد. موزه هنر Rockbund رایگان است و همواره یک نمایشگاه منحصر به فرد برای نشان دادن دارد. موزه شیشه شانگهای شما را متقاعد خواهد نمود که شیشه چیزی بسیار بیشتر از شیئی کاربردی است. در طول سفر شما تنها می توانید از تعداد کمی از موزه های هنری شانگهای بازدید کنید که برای این که متقاعد شوید تمام طول عمر هوادار هنر بودید کافی خواهد بود.

شهرهای آبی نزدیک شانگهای

سفر یک روزه به یکی از دهکده های آبی خارج شهر هم از دیگر دلایل سفر به شانگهای است. این دهکده های باستانی بر روی کانال های آب ساخته شده اند و می توانید در میان سفرتان به شهری شلوغ پر جنب و جوش روزی مملو از آرامش را داشته باشید. بعضی از آن ها بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند اما همگی شان زیبا هستند و می توانید چشم انداز پل های تاریخی و خانه هایی که زمانی رایج ترین معماری در منطقه داشتند را تماشا کنید و با آن ها عکس بگیرید. یکی از این دهکده های باستانی Qibao نام دارد و می توانید با مترو به آن دسترسی داشته باشید.

شهرهایی در دل شانگهای

اگر به هر علت از سفر خود خسته شدید می توانید به یکی از 9 شهر کوچک داخل شهر شانگهای بروید و کمی در شهرهای کوچک، پر جمعیت ترین شهر در جهان گردش کنید. این شهرها مدل شده مناطق معروفی از انگلستان، سوئد، ایتالیا، آلمان و اسپانیا هستند. در واقع می توانید بدون این که از شهر خارج شوید سفری به دور جهان داشته باشید. این مناطق اگرچه از الگوهای خارجی ساخته شده اند اما بازهم بعضی پارامترهای چینی در آن دیده می گردد و البته گشت و گذار در آن ها و تماشای عروس و دامادهایی که برای عکاسی به این شهرهای کوچک آمده اند خالی از لطف نخواهد بود و می توانید یکی دیگر از دلایل سفر به شانگهای باشد.

محلی مناسب برای سفر

هنگامی که از اقامت خود در شانگهای خسته شدید و یا تمایل دارید برای دیدن از سایر شهرهای کشور چین بروید می توانید خیلی ساده و ارزان این کار را انجام دهید و به راحتی به مقصد مورد نظر خود برسید. می توانید یکی از دو فرودگاه بین المللی را برای سفر خود انتخاب کنید، با استفاده از قطار سریع السیر بروید و یا سوار اتوبوس شوید. سفر به هر کجای کشور چین از شانگهای بسیار آسان است و می توان گفت که اگر قصد اقامت در چندین شهر کشور چین را دارید قرار دادن شانگهای در لیستتان کار را آسان خواهد نمود و البته باید گفت که دیدنی های زیادی در فاصله کمی از شهر قرار دارند.

لزومی به یاددریافت چینی نیست!

یکی از ضروریات سفر به کشورهای خارجی برقراری ارتباط با مردم آن ها است. معمولا در کشورهای انگلیسی زبان کم تر این مشکل پیش می آید اما اهالی آسیای شرقی تسلط زیادی به انگلیسی ندارند. یکی دیگر از دلایل سفر به شانگهای پر جمعیت ترین شهر در جهان می تواند عدم وجود این مشکل باشد. تاریخ این شهر با فرهنگ های غربی گره خورده و به دلیل افزایش سرمایه و تجارت های جهانی بسیار از شهروندان می توانند به اندازه کافی انگلیسی صحبت نمایند و یاد دریافت (ni hao) به معنی سلام و (xie xie) به معنی سپاسگزارم برایتان کافی خواهد بود.

این در حالی است که برای سفر به سایر شهرهای بزرگ و بین المللی چین مانند پکن، باید یک دیکشنری آنلاین در موبایلتان یا دیکشنری جیبی در کیفتان داشته باشید تا بتوانید کار خود را راه بیاندازید. تمامی علائم خیابان به زبان های ماندرین و انگلیسی نوشته شده اند و برای یاری به افرادی که راه را بلد نیستند همه خیابان ها با اعداد و جهت های اصلی تعیین شده اند. در واقع می توان گفت گم شدن در خیابان های شانگهای برای افرادی که زبان انگلیسی بلدند واقعا کار دشواری است.

انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 188

به "چرا به شانگهای سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به شانگهای سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید