مشکل پارکینگ گردشگران پاوه ای مرتفع می گردد

به گزارش مجله آزات وب، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه گفت: در آستانه نوروز و با در پیش بودن رویداد گردشگری کرمانشاه 2020 باید باهمکاری دستگاه های ذیربط مشکل کمبود پارکینگ در روستاهای گردشگرپذیر پاوه را به عنوان دغدغه گردشگران مرتفع کنیم.

مشکل پارکینگ گردشگران پاوه ای مرتفع می گردد

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه هادی شریفی امروز دوشنبه 12 اسفند با اشاره به وجود روستاهای متعدد گردشگرپذیر در شهرستان پاوه، اظهار کرد: این روستاها میزبان گردشگران بسیاری هستند، اما متاسفانه بعضی از این روستاها دارای مسائلی هستند که باید آنها را تا زمان برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه 2020 برطرف کنیم.

او به تشریح بعضی از این مسائل پرداخت و گفت: در نظرسنجی که سال گذشته از میهمانان نوروزی در روستاهای گردشگرپذیر پاوه داشتیم، توانستیم بعضی از آسیب های حوزه گردشگری در روستاهای این شهرستان را شناسایی و احصا کنیم.

رئیس میراث فرهنگی پاوه بابیان اینکه نبود پارکینگ برای توقف ماشین ها یکی از مهم ترین مسائل حوزه گردشگری در این شهرستان است، اضافه نمود: با توجه به اینکه بیشتر گردشگرانی که به پاوه می آیند، از استان های همجوار کرمانشاه هستند، بنابراین بیشتر آنها با وسیله نقلیه شخصی به این منطقه مسافرت می نمایند، لذا یکی از مسائلی که بیشتر با آن روبرو ایم، نبود پارکینگ کافی برای توقف خودروهاست.

او کمبود سرویس های بهداشتی، بهسازی راه های مواصلاتی، عدم آنتن دهی موبایل و ضعیف بودن سرعت اینترنت را از دیگر مسائل زیرساختی برای رشد حوزه گردشگری در این شهرستان اظهار داشت و گفت: برای برطرف این مسائل، انتظار داریم دستگاه های ذیربط پای کار بیایند تا مدت زمان توقف گردشگر را در این روستاها افزایش دهیم.

شریفی در ادامه به برنامه های پیش رو برای توسعه گردشگری در پاوه هم اشاره نمود و اضافه نمود: در این شهرستان تعدادی روستا داریم که دارای قابلیت ها و ظرفیت های بالای گردشگری هستند و هر ساله نیز میزبانی گردشگران زیادی را برعهده دارند، برای همین با موافقت فرماندار برنامه تبدیل آنها به پایلوت شهرستان برای رویداد کرمانشاه 2020 را در برنامه داریم.

او توضیح داد: روستاهای تین، زردویی، ساتیاری، دودان، شرکان، هجیج، شمشیر، خانقاه، گلال، دشه، داریان و نسمه 12 روستایی هستند که قرار است پایلوت گردشگری شهرستان برای رویداد کرمانشاه 2020 باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی پاوه در ادامه با بیان اینکه تا زمان برگزاری رویداد کرمانشاه 2020 رویدادهای گردشگری مختلفی در این روستاها برگزار خواهد شد، گفت: تنوع گسترده آیین ها و رسوم مردمان این شهرستان باعث شده تا این ظرفیت را داشته باشیم در هر ماه چند رویداد گردشگری برگزار کنیم.

او با اشاره به ثبت ملی تعدادی از میراث ناملموس و آیین های مردم پاوه طی سالهای گذشته، مطرح کرد: در تلاشیم تا زمان رویداد کرمانشاه 2020 با استفاده از این ظرفیت ها رویدادهای گردشگری مختلفی برگزار کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 905

به "مشکل پارکینگ گردشگران پاوه ای مرتفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل پارکینگ گردشگران پاوه ای مرتفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید