نمونه اولیه ربات پرستار تا خاتمه سال ساخته می گردد

به گزارش مجله آزات وب، علی قره خانی مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان در مصاحبه با خبرنگار مهر با بیان اینکه در این شرکت به ساخت انواع ربات ها مشغول هستیم، گفت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در صدد برآمدیم تا رباتی را برای بیمارستان ها طراحی کنیم که کمتر احتیاج به حضور پرستار در بخش ها باشد.

نمونه اولیه ربات پرستار تا خاتمه سال ساخته می گردد

وی با بیان اینکه لازم است که کمترین تماس بین بیماران مبتلا به کرونا و پرستاران صورت بگیرد، اظهار داشت: رباتی که طراحی نموده ایم در بخش های بیمارستان های مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این صورت که یک ربات در یک بخش حدود 60 درصد این ارتباط را قطع می نماید.

به گفته مدیر فنی این شرکت دانش بنیان، فاز طراحی ربات پرستاری که طراحی نموده ایم به اتمام رسیده و اکنون وارد فاز ساخت شده ایم که تا قبل از خاتمه سال نمونه اول آن، مورد تست نهایی قرار می گیرد.

قره خانی با بیان اینکه این ربات دارای ریموت کنترل است، اظهار داشت: ربات پرستار می تواند غذای بیماران را ارائه کند و علائم حیاتی همچون دمای بدن، ضربان قلب و اکسیژن خون را اندازه گیری کند و به پرستار بخش به صورت آنلاین اطلاعات را ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه ربات پرستار باعث مراجعه کمتر پرستاران به بخش های مبتلایان به کرونا می گردد، اظهار داشت: این ربات قادر است که ارتباط پرستار و بیمار را به صورت آنلاین برقرار کند و سوالات پرستاران را به بیمار و پاسخ بیمار به پرستاران را مخابره کند.

مدیر فنی این شرکت دانش بنیان گفت: این ربات می تواند بین 8-10 بیمار را در طول روز پشتیبانی کند. همچنین ربات پرستار می تواند کار 3-4پ رستار را انجام دهد.

قره خانی با بیان اینکه نمونه خارجی این ربات وجود دارد ولی تا به امروز نمونه داخلی آن ساخته نشده است، خاطر نشان کرد: البته که این ربات کامل تر از ربات خارجی است زیرا ربات خارجی تنها غذا را تحویل می دهد ولی این رباتی که طراحی نموده ایم علاوه بر ارائه غذا و دارو به بیمار، امکان اندازه گیری علائم حیاتی را دارد.

وی با اشاره به دیگر کاربردهای ربات پرستار اظهار داشت: این ربات علاوه بر اینکه در شرایط کرونا مورد استفاده بیمارستان ها قرار می گیرد می تواند در غیر این شرایط نیز در بخش های عفونی از آن بهره برد.

به گفته قره خانی، این ربات دارای یک اتاق کنترل با اپراتور است که بیماران را تحت نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به قراردادهای منعقد شده برای کاربردی شدن ربات در بیمارستان ها گفت: در حال حاضر 20 قرارداد با یکی از بیمارستان های کشور منعقد نموده ایم.

به گزارش خبرنگاران، این شرکت در زمینه پزشکی، مجموعه ای از ربات های توانبخشی مانند بازو، مچ و پا طراحی و فراوری نموده است همچنین ربات های زیادی مانند ربات کارتزین و ربات های تحقیقاتی و صنعتی نیز در این شرکت طراحی و فراوری نموده است. ماموریت اصلی این مرکز توسعه فناوری الکترونیک چاپی در حوزه جوهر، تجهیزات و ماشین آلات و نیز توسعه کاربرد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 969

به "نمونه اولیه ربات پرستار تا خاتمه سال ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه اولیه ربات پرستار تا خاتمه سال ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید