نکاتی که هر مسافری به هنگام بردن سوغات باید آن ها را بداند

به گزارش مجله آزات وب، اگر شهرستانی هستید و برای تعطیلات قصد رفتن به خانه و دیار خود نموده اید، حتما می دانید که نمی گردد دست خالی رفت حتی اگر آن چیزی به اسم سوغات خریده اید زیاد تازه و امروزی نباشد. نمی دانید چه خریداری کنید؟ این که کاری ندارد. اینترنت که در اختیار دارید؟ با یک جست وجوی ساده می توانید هم کلی مطلب درباره نحوه خرید سوغات و این که چه چیزی خریداری کنید پیدا کنید و هم این که می توانید از فروشگاه های مجازی یاری بگیرید. نکته مهم اما بعد از خرید سوغاتی است این که چه گونه آنها را نگه داری کنید و مراقبت کنید که در طول سفر آسیب نبینند چون قرار نیست با یک عالمه سوغات شکسته و درب و داغون شده به مقصد برسید.

نکاتی که هر مسافری به هنگام بردن سوغات باید آن ها را بداند

در این صورت به حساب این می گذارند که اصلا چیزی با خودتان نیاورده اید در حالی که شما آن همه راه را با کوله بار سوغاتی ها گز نموده اید و آنها را به دوش کشیده اید. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب با چند روش در مورد چگونگی بسته بندی و حمل سوغاتی در طول سفر آشنا شوید.

سپردن سوغات به شرکت های باربری

اگر قرار است که سوغاتی های خریداری شده خود را برای جابه جایی به شرکت های باربری بدهید، بهتر است تا نظارت کافی بر نوع بسته بندی که انجام می دهند داشته باشید. البته وقت هایی هست که خودتان اقدام به بسته بندی بار و بنه سفر می کنید و لابه لای آنها سوغاتی ها را هم جا می دهید و بعد تحویل یک شرکت باربری می دهید. در این صورت اگر نوع بسته بندی شما مورد تایید و رضایت شرکت مربوطه قرار نگیرد، تمام کوشش تان هدر رفته است. پس بهتر است اجازه دهید که خودشان بسته بندی نمایند و شما فقط نظارت داشته باشید. نکته دیگر این که نوع محموله ای که تحویل شرکت باربری می دهید بسته به محتویات آن مشمول هزینه های خاصی است. ضمناً ضرورتی ندارد هر چه را که خریداری نموده اید تحویل بدهید بلکه بعضی از اقلام کوچک و سبک را می توانید در ساک دستی بگذارید و نزد خود نگه دارید.

سوغاتی ها را کادو نکنید

وقتی بنا است که محموله خود را تحویل بخش باربری بدهید بهتر است از کادوپیچ کردن سوغاتی های خود پرهیز کنید چون ماموران باربری اگر به چیزی شک نمایند به طور حتم بسته مورد نظر را باز می نمایند. فکر نکنید که این ها آدم های فضولی هستند. نه، اصلا این نیست. این مامورها به وظیفه خود عمل می نمایند. توصیه می کنیم که سوغاتی را به طور موقت در یک تکه کاغذ یا روزنامه بپیچید و بعد از این که به مقصد رسید آن را کادو کنید. نکته مهم این که از حمل وسایل ممنوع مانند اسلحه یا مایعات خطرناک به اسم سوغاتی حتما خودداری کنید چون صددرصد این موارد شناسایی می شوند و با شما برخورد قانونی می گردد. واقعا ارزشش را ندارد.

دل تان می خواهد سوغاتی ها را کادو کنید؟

یک وقت هم هست که دل تان می خواهد سوغاتی ها را کادو کنید. مسئله ای نیست. منتها آنها را در کیسه یا جعبه ای بگذارید که مسئله ای در حمل و نقل نداشته باشد. در این صورت احتمال این که در قسمت باربری به محموله شما شک و آن را باز نمایند بسیار کم است. فقط یادتان باشد که از حمل بسته های حاوی وسایل شیشه ای و شکستنی در کیف دستی خودداری کنید چون به هر شکل که آنها را حمل کنید ممکن است هر بلایی سرشان بیاید.

سوغاتی ها را در چمدانِ ایستاده بگذارید

اصلا کاری به این نداریم که شما چه چیزی برای سوغاتی خریداری نموده اید چون به ما مربوط نیست اما محض توصیه به شما می گوییم که بهتر است سوغاتی ها را در چمدان های ایستاده از جنس خشک و سفت قرار بدهید. البته قبل از آن بهتر است تا آنها را در پلاستیک های حباب دار بپیچانید و لابه لای لباس ها جاسازی کنید. اگر هم چمدان از نوع سفت و سخت ندارید، سوغاتی ها سنگین و محکم را اول از همه در چمدان بگذارید و پس از آن سوغاتی ها سبک و ظریف را روی آنها بچینید. بعد دوباره روی همه یک پوشش از پلاستیک حبابدار قرار بدهید. خلاصه این که دست از پا خطا نکنید که دست آخر شرمسار کسانی شوید که چشم به راه شما هستند.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1883

به "نکاتی که هر مسافری به هنگام بردن سوغات باید آن ها را بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که هر مسافری به هنگام بردن سوغات باید آن ها را بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید