هشدارِ گسترش بازار مواد مخدر در منطقه آسیا - پاسفیک

به گزارش مجله آزات وب، سازمان ملل گفت: بازار خرید و فروش مواد مخدر در آسیا - پاسفیک در بحبوحه همه گیری بیماری کووید 19 گسترش یافته است.

هشدارِ گسترش بازار مواد مخدر در منطقه آسیا - پاسفیک

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان ملل، بازارهای غیرقانونیِ خرید و فروش مواد مخدر در آسیا - پاسفیک همچنان گسترش و تنوع خود را دارند و همه گیری کرونا ضربه ای به آنها وارد ننموده است.

این سازمان در گزارشی که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در سال 2019 و سه ماه نخست 2020 میلادی اعلام نمود: فراوری متامفتامین، شناخته شده ترین ماده مخدر در منطقه آسیا - پاسفیک، رکورد بالایی را به خود اختصاص داده و این درحالیست که قیمت آن در شرق و جنوب شرق آسیا و همچنین استرالیا و نیوزیلند کاهش داشته است.

نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در منطقه جنوب شرق آسیا و پاسفیک گفت: تصور این موضوع که جرائم سازمان یافته توانسته اند بازار فروش مواد مخدر را گسترش بدهند سخت است اما این اتفاق اتفاق افتاده است.

به گفته وی درحالیکه دنیا تمام توجه خود را به سمت همه گیری بیماری کووید 19 معطوف نموده است شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه فراوری و قاچاق مواد مخدر به رکورد بالایی در این منطقه رسیده است.

تحلیلگر مواد مخدر غیر قانونی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت: آنالیز ها حاکی از آن است که در قیمت خیابانیِ مخدر متامفتامین در بانکوک و مانیل، پایتخت تایلند و فیلیپین و یکی از بزرگترین بازارهای این مواد در جنوب شرق آسیا تغییری رخ نداده است که این امر نشان می دهد رویدادهای اخیر هیچ تاثیری بر دسترسی به این مواد در بازار نداشته است.

به گزارش ژاپن تودی، همچنین نحوه خرید و فروش این مواد در سطح مصرف کننده بیشتر به وسیله شبکه های اجتماعی انجام می گردد چرا که به دلیل شیوع کروناویروس در تردد افراد محدودیت هایی اعمال شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1152

به "هشدارِ گسترش بازار مواد مخدر در منطقه آسیا - پاسفیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارِ گسترش بازار مواد مخدر در منطقه آسیا - پاسفیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید