ویژگی ها و اصول طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل ایرانی

به گزارش مجله آزات وب، دکوراسیون داخلی کلاسیک را با گچکاری های دیوار و ابزارهای آن، وسایل چوبی حکاکی، سقف بلند، رنگ دکوراسیون قهوه ای و کرم و بعضی مواقع طلایی، مبلمان های چوبی با شکوه و عظمتی که در خود دارد می شناسند. اگر در پی سبکی از دکوراسیون داخلی هستید که هیچ موقع از مد نیفتد و همواره فضای لوکس و زیبای آن خودنمایی کند، دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک را توصیه می کنیم.

ویژگی ها و اصول طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل ایرانی

طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی کلاسیک برای منازل ایرانی کار سختی نیست ولی باید به یکسری نکات و ویژگی های آن توجه زیادی داشته باشید تا نتیجه نهایی دقیقا همان چیزی باشد که انتظار داشتید.

نکات و اصول طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل

وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی کلاسیک ایرانی می کنیم یعنی باید ویژگی هایی مثل نظم و تقارن، متریال طبیعی و نقاط کانونی و محوری در کل منزل دیده شوند. بر همین اساس به شما یاری می کنیم تا دکوراسیون داخلی خانه کلاسیک خود را به برترین شکل پیاده سازی کنید.

  • رنگ دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن: رنگ های سبک کلاسیک آرام و ملایم هستند و حتی می توان گفت اصالت دارند. رنگ های محبوب و متداول در این سبک، رنگ هایی مثل کرمی، خاکستری، طلایی، زیتونی، مرواریدی، نقره ای و حتی قرمز متمایل به قهوه ای است. به هیچ وجه رنگ های تند و زننده را استفاده نکنید. تمامی رنگ ها باید حس آرامش و گرمی را به ساکنین منتقل نمایند. اگر قصد دارید با سبک مدرن ادغام کنید، از رنگ های خنثی مشترک با کلاسیک مثل خاکستری بیشتر بهره ببرید یا رنگ غالب منزل باشد.
  • طرح دیوارها در دکوراسیون داخلی خانه کلاسیک: تزئین دیوار با کاغذ دیواری مزین به طرح های کلاسیک یا پانل های چوبی برترین گزینه هستند. متریال های سنگین و با شکوه باید برای تزئین دیوار منزل استفاده شوند. رنگ مورد استفاده برای دیوارها به شکل کاغذ دیواری یا پانل باید رنگ غالب باشد.
  • پوشش مناسب سقف و کف برای دکوراسیون داخلی کلاسیک: سقف باید نرم و صاف و ساخته شده از برترین متریال گچ باشد. رنگ سقف عمدتا سفید برای بلندتر نشان دادن ارتفاع انتخاب می شود که ویژگی شاخص دکوراسیون داخلی منزل ایرانی کلاسیک است. بعضی اوقات رنگ های کرمی، شیری و عاجی هم انتخاب می شوند. تزئین کف منزل هم معمولا با چوب است بجز کسانی که قصد دارند از فرش استفاده نمایند، پارکت لمینت طرح چوب مناسب برای سبک کلاسیک برترین گزینه است.
  • دکوراسیون داخلی با مبلمان کلاسیک: برترین و مناسب ترین گزینه مبلمان های آنتیک هستند اما به علت قیمت بسیار زیاد و کمیاب بودن مبلمان های مدرن به سبک کلاسیک هم کافیست. از مبلمان هایی به رنگ قهوه ای با روکش چوب و فرم های منحنی بخرید تا سبک کلاسیک منزل بهم نخورد. کسانی که مایل هستند در منزل از سوفا یا کاناپه استفاده نمایند، رنگ کرم یا قهوه ای با بافت طلایی یا گلدار برترین گزینه است.
  • دکوراسیون داخلی پذیرایی کلاسیک: پذیرایی منزل باید دارای رنگ های کرم، خاکستری، قهوه ای، طلایی و یا تنالیته های مختلف آنها باشد. معمولا در گوشه منزل از مجسمه و تابلوهای نقاشی فاخر به همراه نورپردازی تأکیدی استفاده می شود تا شکوه و عظمت محیط داخلی دو چندان شود. اگر از فرش استفاده می کنید حتما فرش های دستباف و یا ماشینی پرکار بخرید. برای روشنایی هم حتما از لوسترهای چند شاخه به رنگ طلایی تهیه کنید.
  • دکوراسیون داخلی کلاسیک برای آشپزخانه منزل: برای آشپزخانه منازل با سبک کلاسیک از کاشی هایی به رنگ سفید، کرم، طوسی به شکل ترکیبی با کاشی هایی به رنگ خاکستری، قهوه ای یا مشکی استفاده می نمایند. دکوراسیون داخلی کلاسیک چوبی برای آشپزخانه یک امر بسیار لازم است. اگر هزینه نصب کابینت های گران قیمت چوبی (چوب بلوط، افرا، راش، گردو و غیره) را ندارید از روکش های طرح چوب استفاده نمایید.
  • دکوراسیون داخلی اتاق خواب کلاسیک: برای اتاق خواب منازلی با سبک کلاسیک باید از تخت های چوبی با تزئینات زیبا در بخش تاج بخرید. میزهای پاتختی هم باید از جنس چوب باشند تا هارمونی متریال کامل شود. پرده های اتاق خواب باید بلند باشد تا ادامه آن بر روی زمین قرار گیرد و بعلاوه والان پرده را از قلم نیاندازید. رنگ پرده با روتختی باید مشابه یا از یک طیف باشند و در مقایسه با رنگ دیوار، سقف و کف فضای داخلی شما، رنگ ثانویه را به خود اختصاص می دهند.
  • دکوراسیون داخلی خانه های کلاسیک سرویس بهداشتی و حمام: سرویس بهداشتی باید از کابینت های چوبی حمام، آینه های تزئین شده و عظیم، کاشی هایی به رنگ قهوه ای یا کرم و وسایل استیل باشد.
  • حمام هم معمولا از وان استفاده می شود و رنگ کلیه شیرآلات باید سفید، شیری رنگ، نقره ای یا طلایی باشند.
منبع: اتاق
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1852

به "ویژگی ها و اصول طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی ها و اصول طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید