مدل ویترین آشپزخانه در انواع درب دار شیشه ای و بدون درب

به گزارش مجله آزات وب، کابینت های آشپزخانه بیشتر شکل و مقدار ای شبیه به هم دارند، در این بین شاید تنها مدل ویترین آشپزخانه با سایر کابینت ها فرق داشته باشد. اشتباه نیست اگر بگوییم که آشپزخانه های زیادی در خانه های ایرانی با رنگ های سرد و خنثی تزیین می شوند، رنگ هایی مثل سفید، طوسی، نقره ای و خاکستری حضوری بسیار چشم گیر در آشپزخانه ما ایرانی ها دارند. شاید برترین مکان برای اضافه کردن رنگ های شاد و متنوع، کابینت ویترین آشپزخانه باشد. از این جهت بسیار مهم است که طراحی این قسمت را با دقت و ریزبینی فراوان انجام دهید چرا که فرصتی بسیار عال برای جلوگیری از یکنواخت شدن ظاهر آشپزخانه است، خصوصا آشپزخانه های مدرنی که از کابینت های بی حاشیه و صیقلی استفاده می نمایند.

مدل ویترین آشپزخانه در انواع درب دار شیشه ای و بدون درب

بغیر مسائل گفته شده یک موضوع دیگر هم وجود دارد که اهمیت کابینت ویترین را بیش از پیش افزایش می دهد و آن قرار گیری این کابینت در ردیف آخر کابینت هاست. همواره چیزهایی که در اول یا آخر یک ردیف قرار می گیرند نسبت به اجزای قرار گرفته در وسط ردیف، توجه بیشتری جلب می نمایند. از این رو بیشتر خانه دارها، مدل ویترین آشپزخانه خود را به صورت درب شیشه ای انتخاب می نمایند تا ظروف گران قیمت و رنگارنگی که در آن قرار می گیرد به زیبایی هر چه تمام تر خودنمایی نمایند. اگر کابینت ها سفید باشند، شک نکنید قرار دادن ظروفی رنگی مثل، ست چای خوری قرمز و سفید، شدیدا جلب توجه نموده و رنگ های شاد را وارد دکوراسیون آشپزخانه می نماید.

مدل ویترین آشپزخانه ارتفاع و میزان های گوناگونی دارد. یکی از محبوب ترین طرح ها همان ارتفاع استاندارد است که کابینت از روی کانتر آغاز شده و هم ارتفاع با کابینت های دیواری قرار گرفته و به آن ها متصل می گردد. اما کابینت ویترین تمام قد هم وجود دارد که ارتفاعش از کف تا سقف کابینت های دیواری است. اگر قرار است درب کابینت یا حتی قفسه ها بصورت شیشه ای طراحی گردد، چنین مدلی می تواند برای آشپزخانه های کوچک نقشی اساسی ایفا نماید چرا که باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می گردد.

مدل های بدون درب که شکلی شبیه به شلف و قفسه دیواری دارند، گزینه کم هزینه تری نسبت به ویترین های شیشه ای محسوب می شوند. فارغ از اینکه چه طرحی را برای این قسمت آشپزخانه انتخاب می کنید، حتما در نظر داشته باشید که این فضا به یک نورپردازی هنرمندانه احتیاج دارد. خصوصا اگر شما از جمله افرادی هستید که به ظروف کریستالی و لوکس علاقه دارید، نورپردازی مناسب می تواند درخشش خارق العاده به ظروف کریستالی بدهد. این ظروف علاوه بر خودنمایی در کوراسیون آشپزخانه، با بازتاب نور، باعث بزرگتر دیده شدن محیط آشپزخانه هم می شوند.

معمولا از لامپ های هالوژن برای تزیین و روشنایی مدل ویترین آشپزخانه استفاده می گردد. لامپ های هالوژن از آنجایی که طیف نوری گسترده ای دارند، برای درخشان کردن ظروف دکوری خیلی مناسب هستند، هر چند توصیه می گردد اگر ظروف رنگی در کابینت ویترین قرا رمی دهید، از لامپ های ال ایی دی سفید بهره ببرید. رنگ سفید باعث درخشش بیشتر رنگ های موجود در ظروف دکوری می گردد.

یک راهکار جالب و خلاقانه برای آنهایی که کابینت ویترین ندارند، استفاده از شلف های ایستاده فلزی یا چوبی است. این شلف ها را می گردد در هر اتاقی از خانه استفاده کرد، البته شاید بدنه فلزی در ابتدا بنظر با کابینت های چوبی خوب ست نگردد اما طبقه های چوبی این مشکل را بخوبی رفع می نمایند. رنگ بدنه مشکی هم باعث می گردد خیلی خوب در آشپزخانه هایی که رنگ سفید یا قهوه ای غالب است، ترکیب گردد. ارتفاع این شلف های ایستاده حدود 150 سانتی متر است، طبقه ها هم عمقی برابر با 35 سانت است، بنابراین فضای کافی برای نگهداری لوازم آشپزخانه بخوبی فراهم می گردد.

در بعضی خانه ها مدل ویترین آشپزخانه فقط به سمت داخل آشپزخانه دید دارد، برای خانه هایی که آشپزخانه اپن یا پلان باز دارند، یعنی آشپزخانه کاملا به اتاق نشیمن متصل بوده و فقط به وسیله یک جزیره جدا می گردد. طراحی ویترینی که علاوه بر آشپزخانه، از اتاق نشیمن و پذیرایی هم دید داشته باشد، ایده ای هوشمندانه و بسیار تاثیر گذار است. این کار باعث می گردد نه تنها دکور آشپزخانه دلباز و شیک دیده گردد بلکه هال خانه هم از وجود طرح ها زیبای کابینت ویترین و وسایلی که درون آن قرار می گیرد بهره ببرند. البته در بعضی طرح ها، ویترین آشپزخانه در قسمت زیر میز اپن طراحی می گردد، یا اینکه ویترین به طور کل به سمت نشیمن خانه است. معمولا کاور چوبی که روی یخچال را می پوشاند، قسمت رو به نشیمن آن تبدیل به طبقه های شلف می گردد. چنین طرح هایی می تواند برای آشپزخانه هایی که با کمبود جا روبرو هستند، مشکل گشا باشد. در شکل های زیر تعدادی از ایده های خلاقانه در این زمینه را مشاهده می فرمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1911

به "مدل ویترین آشپزخانه در انواع درب دار شیشه ای و بدون درب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل ویترین آشپزخانه در انواع درب دار شیشه ای و بدون درب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید