مجلس بریتانیا انتخابات زودهنگام را نپذیرفت

به گزارش مجله آزات وب، مجلس بریتانیا برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را رد کرد.

مجلس بریتانیا انتخابات زودهنگام را نپذیرفت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

کوشش بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا برای برگزاری انتخابات زودر مجلسی بی نتیجه ماند و در حالی که دولت به 434 رأی احتیاج داشت ولی فقط توانست 298 نماینده رأی موافق را بدست بیاورد.

در پی تصویب طرح ممانعت از برگزیت بی توافق در مجلس عوام انگلیس، نخست وزیر این کشور اعلام نموده بود که روز 15 اکتبر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد نمود.

نخست وزیر انگلیس اقدام مجلس عوام در تصویب طرحی که خواهان ممانعت از برگزیت بی توافق است را بسیار بد توصیف نموده و گفت: حالا باید سه شنبه 15 اکتبر انتخابات برگزار گردد.

نمایندگان مجلس انگلیس روز چهارشنبه در دومین ضربه به دولت نخست وزیر بوریس جانسون طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را به تصویب رساندند.

این دومین شکست برای جانسون ظرف کمتر از 24 ساعت محسوب می شد. نمایندگان مجلس انگلیس بامداد روز چهارشنبه در اولین گام از تصویب همین طرح، طرح دیگری را به تصویب رساندند که خواهان واگذاری کنترل روند برگزیت به نهاد قانونگذار در انگلیس است.

تصویب این طرح به معنی آن بود که بوریس جانسون ملزم خواهد بود در صورت نرسیدن به توافق با اتحادیه اروپا، ضرب الاجل خروج از این اتحادیه را بار دیگر تمدید کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 356

به "مجلس بریتانیا انتخابات زودهنگام را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس بریتانیا انتخابات زودهنگام را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید