پرواز بزرگترین هوایپمای آبی- خاکی دنیا در چین

به گزارش مجله آزات وب، در اواخر ماه مه سال جاری یعنی 31 خرداد 1396، قرار است بزرگترین هواپیمای آبی- خاکی دنیا برای اولین بار در کشور چین به پرواز دربیاید. این هواپیما قرار است اولین پرواز خود را بر فراز خشکی و پرواز بعدی اش را از روی آب انجام دهد. با جزییات بیشتر این خبر، همراه خبرنگاران باشید:

پرواز بزرگترین هوایپمای آبی- خاکی دنیا در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ساخت این بزرگترین هواپیمای آبی- خاکی جهان که از نوع ای.جی 600 است، حدود 8 سال طول کشیده است و اندازه ای برابر هواپیمای بویینگ 737 دارد. علیرغم اینکه شایعه شده بود در ابتدا هدف از ساخت این هواپیما، اهداف گردشگری بوده است اما حالا شرکت دولتی صنایع هواپیمایی چین گفته است که این هواپیمای غول پیکر آبی- خاکی، فقط برای عملیات دریایی و جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و محیط زیست طراحی شده است.

طبق خبرگزاری رسمی این کشور، خبرگزاری شین هوآ، شرکت صنایع هواپیمایی چین تا حالا و قبل از به پرواز در آوردن این هواپیما برای اولین بار، حدود 17 سفارش ساخت دریافت نموده است که می تواند علامت خوبی برای پیروزیت این هواپیما و مورد توجه قرار دریافت آن باشد.

هواپیمای غول پیکر آبی- خاکی، توانایی پرواز تا مسافت 4500 کیلومتر را دارد و می تواند 53 تن بار را از زمین بلند و جا به جا کند.

دولت چین گفته است که پیروز بودن اولین پرواز این هواپیما، نشانه خوبی از کیفیت آن و فراوری انبوه در ماه های بعد و فروش آن به کشورهای دیگر جهان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 412

به "پرواز بزرگترین هوایپمای آبی- خاکی دنیا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بزرگترین هوایپمای آبی- خاکی دنیا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید