پژوهشگران برای حضور در دوره های مطالعاتی حمایت می شوند

به گزارش مجله آزات وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فدراسیون سرآمدان علمی به منظور گسترش تعاملات علمی، از دانشجویان دوره دکتری و اعضای هیئت علمی برای شرکت در دوره های معتبر مطالعاتی خارج از کشور حمایت می نماید.

پژوهشگران برای حضور در دوره های مطالعاتی حمایت می شوند

ایجاد ارتباط علمی مفید میان پژوهشگران ایرانی و دانشمندان دیگر کشورها می تواند در توسعه علمی کشور موثر باشد. در این راستا، فدراسیون سرآمدان علمی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها و دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) برای شرکت در دوره های مطالعاتی نزد افراد معتبر خارج از کشور حمایت می نماید. این برنامه با هدف افزایش تعاملات علمی و حضور محققان در مراکز علمی معتبر نزد افراد معتبر و سرآمد دنیای اجرا می گردد.

پژوهشگران و محققانی که خواستار برخورداری از این حمایت هستند، باید دارای شاخصه های علمی قابل قبولی باشند. همچنین آنها باید از یکی از چهره های علمی شاخص خارج از کشور دعوت نامه دریافت نمایند. ارسال نمایندگان دعوت نامه برای محققان ایرانی به سه گروه تقسیم می شوند.

گروه الف، برندگان جوایز معتبری، نظیر: نوبل، کاولی، فیلدز، مصطفی(ص) و.... هستند. گروه ب، افردی هستند که حداقل 2 مقاله در معتبرترین نشریات دنیای (به تایید فدراسیون سرآمدان علمی) منتشر نموده باشند. افراد گروه ج نیز باید حداقل 15 مقاله در نشریات متعلق به گروه ب (از نظر اعتبار) منتشر نموده باشند.

بسته به اینکه این دوره مطالعاتی نزد چه کسی سپری گردد و شخص فرستنده دعوت نامه از چه صندلی علمی در دنیا برخوردار باشد، مبلغ حمایت تخصیص یافته نیز فرق می نماید. مبلغ پرداخت شده از 7 میلیون ریال تا 30 میلیون ریال در ماه متغییر است.

50 درصد این تشویقی ها قبل ازاعزام و مابقی نیز بعد از برگشت و ارائه گزارش، پرداخت خواهد شد.این حمایت ها حداکثر برای یک سال، قابل پرداخت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 817

به "پژوهشگران برای حضور در دوره های مطالعاتی حمایت می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "پژوهشگران برای حضور در دوره های مطالعاتی حمایت می شوند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران برای حضور در دوره های مطالعاتی حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید