پیکهای پیغام آور نوروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد تاجیکستان شدند

به گزارش مجله آزات وب، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، پیکهای پیغام آور نوروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد تاجیکستان شدند.

پیکهای پیغام آور نوروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد تاجیکستان شدند

این رالی تور فرهنگی و گردشگری که برای اولین بار با شرکت 28 دستگاه خودرو کمپر و کاروان و با حضور اعضای خانواده های ایرانی روز سوم فروردین 1402 ایران را به مقصد تاجیکستان ترک نموده بود، با استقبال نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و معاون اول کمیته توسعه سیاحین این کشور وارد شهر دوشنبه شد.

رالی تور گردشگری فرهنگی کمپرها و کاروان های ایرانی در مسیر جاده ابریشم با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد بین المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه جشن باستانی نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و بواسطه قرابت فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها برگزار گردید.

در طول مسیر حرکت این پیک ها برنامه های فرهنگی و آیینی اجرا و شرکت کنندگان از جاذبه های طبیعی، گردشگری، باستانی و تاریخی کشورها و شهرهای مقصد خود بازدید کردند. در این راستا شرکت کنندگان پس از بازدید از جاذبه های کشور تاجیکستان به ایران بازخواهند گشت.

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات هدایت و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری پیک های پیغام آور نوروز است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2348

به "پیکهای پیغام آور نوروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد تاجیکستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکهای پیغام آور نوروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی وارد تاجیکستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید