چرا اپل ویژگی های دیگر آیفون 13 (غیر از ناچ) را به مک بوک پرو نمی آورد؟

به گزارش مجله آزات وب، مدل های تازه 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک پرو اپل، همانند سری آیفون های 13 دارای ناچ روی نمایشگر هستند. اما با این حال برخی قابلیت های تازه آیفون 13 نظیر صفحه نمایش لمسی، سیستم تشخیص چهره فیس آیدی و ضد آب بودن در مک بوک پرو تازه اپل دیده نمی شود. همانطور که می دانید اپل مجبور شده با کم کردن حاشیه های نمایشگر، وب کم 1080p لپ تاپ را داخل ناچ تعبیه کند.

چرا اپل ویژگی های دیگر آیفون 13 (غیر از ناچ) را به مک بوک پرو نمی آورد؟

بیاید از نمایشگر لمسی شروع کنیم. چرا اپل مانند بسیاری از تولیدکنندگان ویندوز این ویژگی را به لپ تاپ های خود اضافه نکرده است؟ بخشی از این دلیل به تمایل اپل برای متمایز کردن مک بوک پرو از آیپد پرو مربوط می شود. جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال توضیح می دهد: بهترین کامپیوتر لمسی جهان با نام آیپد در دسترس کاربران واقع شده است. این گجت صرفا برای همین هدف بهینه سازی شده، اما این در حالی است که مک برای هدف دیگری و به شکل کنونی بهینه سازی شده است. واقعا دلیلی برای تغییر آن احساس نمی کنم.

مک بوک پروهای اپل به کاربران اجازه می دهند تا با استفاده از پد لمسی روی صفحه نمایش خود اسکرول کنند. چرا از سیستم تشخیص چهره فیس آیدی در مک بوک پرو اپل استفاده نشده است؟ تام بوگر، معاون اپل در بخش بازاریابی محصولات مک و آیپد این پرسش را بیان نمود. او گفت که از آنجایی که هنگام استفاده از مک بوک پرو دستان شما بیشتر با صفحه کلید سر و کار دارد، باز کردن قفل دستگاه با استفاده حسگر اثر انگشت آسان تر و راحت تر از فیس آیدی خواهد بود. او همچنین در مورد ضدآب نبودن این لپ تاپ ها گفت که این ویژگی جزو دغدغه های مردم برای استفاده از این مک بوک ها نبوده است. شایان ذکر است که اگرچه آیفون گواهی IP68 که نشانگر ضدآب بودن آن است را دارد اما آیپد اپل از این ویژگی بهره نمی برد.

همانطور که می دانید، اپل مجموعه ای از لپ تاپ های تازه خود با نام مک بوک پرو 2021 که با قابلیت های خلاقانه و جذابی طراحی شده اند را در در رویداد Unleashed در در دو مدل 14 و 16 اینچی معرفی کرد. طراحی تازه، تراشه های قوی تر، قابلیت های تازه از ویژگی این مک بوک ها هستند. همانطور که اپل می گوید مک بوک پرو 2021 عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد و بهترین صفحه نمایش نوت بوک جهان را در اختیار دارند.

مک بوک پرو 2021 دارای طراحی تازهی است. صفحه نمایش این مک بوک در 2 میزان 14 اینچ و 16 اینچ طراحی شده است و میزان آن ها به صورت جزئی افزایش پیدا کرده است. ابعاد مدل 14 اینچی 1.55cm x 31.26cm x 22.12cm بوده که در مقایسه با مک بوک پرو M1 (13 اینچی) که میزان آن 1.56cm x 30.41cm x 21.24cm می باشد، کمی بزرگ تر شده است. مک بوک پرو 16 اینچی نیز در میزان 1.62cm x 35.79cm x 24.59cm طراحی شده. وزن مدل 16 اینچی حدود 0/2 کیلوگرم و مدل 14 اینچی نیز 1.6 کیلوگرم است. در طراحی تازه مک بوک پرو اپل، صفحه نمایش آن را نمی توان نادیده گرفت. به نظر می رسد این نمایشگر جزو قابل توجه ترین ویژگی های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی خواهد بود. شرکت اپل اعلام کرده که این مدل، دارای بهترین صفحه نمایش نوت بوک جهان است. طبق گفته اپل، این صفحه نمایش Liquid Retina XDR با محدوده دینامیکی یا dynamic range فوق العاده برای روشنایی 1000 نیت و حداکثر روشنایی 1600 نیت و همچنین نسبت کنتراست 1,000,000:1 است که به لطف آن می توانید جزئیات را در سایه ها و در رنگ های مشکی عمیق تر و در رنگ های روشن زنده تر ببینید و لذت ببرید.

در حال حاضر مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی دارای یک دوربین 1080p FaceTime HD camera هستند. این دوربین تازه، وضوح تصویر را دو برابر می کند و عملکرد در نور کم را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد. می توان گفت که این همان دوربین مورد استفاده در iMac M1 است که در همین سال 2021 ارائه شد. شرکت اپل توانسته کیفیت صدا و ویژگی های صوتی دستگاه تازه خود را با بکارگیری میکروفون هایی با کیفیت استودیویی بهبود بخشد. بدین صورت که نویز گرمایی یا thermal noise را کاهش داده و تماس های واضح تری را ایجاد می کند. اپل همچنین یک سیستم صوتی با شش بلندگو را به مک بوک 2021 اضافه کرده که دارای دو توییتر و چهار ووفر بهره گیرنده از تکنولوژی force-cancelling هستند. سیستم صوتی مک بوک های تازه همچنین از صدای فضایی یا spatial audio برای تجربه شنیداری سه بعدی پشتیبانی می کند.

مدل های تازه مک بوک پرو اپل را می توان با تراشه های M1 Pro یا تراشه M1 Max پیکربندی کرد. هر دو تراشه دارای یک CPU ده هسته ای با هشت هسته برای پردازش بالاتر و دو هسته برای کارایی بالاتر قرار دارند. هرچند یک مدل 8 هسته ای برای مک بوک پرو 14 اینچی در سطح پایین تری در دسترس است. همچنین در هر دو تراشه یک موتور عصبی 16 هسته ای استفاده می شود. به گفته اپل هر دو M1 Pro و M1 Max عملکرد و قدرت باورنکردنی ای را ارائه می دهند. مک بوک پرو 16 اینچی قادر به نگهداری 21 ساعت شارژ خواهد بود که 10 ساعت بیشتر از نسل قبلی است.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1994

به "چرا اپل ویژگی های دیگر آیفون 13 (غیر از ناچ) را به مک بوک پرو نمی آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپل ویژگی های دیگر آیفون 13 (غیر از ناچ) را به مک بوک پرو نمی آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید