کتاب گردشگری سلامت در رویکردی جامع منتشر شد

به گزارش مجله آزات وب، کتاب گردشگری سلامت در رویکردی جامع تالیف علی اصغر شالبافیان عضو هیات علمی دانشگاه سمنان توسط انتشارات مهکامه منتشر شد. وی در این کتاب به مبانی مفاهیم و کارکردهای گردشگری سلامت پرداخته است. نویسنده این کتاب درباره دلیل تالیف آن نوشته که هدفش فراهم کردن مبنایی برای کمک به درک صحیح از گردشگری سلامت توسط طیف گسترده ذی نفعان آن است.

کتاب گردشگری سلامت در رویکردی جامع منتشر شد

مهم ترین موضوع های مورد توجه در این کتاب عبارتند از:

  • تاکید بر برخی از مهمترین چالش ها و شکاف های موجود در پژوهش ها و مطالعات اجرا شده در حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی به خصوص چالش های مرتبط با تعاریف و داده های آماری.
  • فراهم کردن تحلیل جامع از رویکردهای متفاوت سازمانی، توسعه ای و ترفیعی گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی در کشورهای مختلف.
  • تببین اهمیت و ارزش اقتصادی گردشگری تندرستی و گردشگری پزشکی به عنوان ابزارهای متنوع سازی
  • تحلیل و بررسی راهبردهای بازاریابی گردشگری
  • تاکید بر اهمیت و لزوم اولویت دهی به گردشگری سلامت در نظام گردشگری ایران

همچنین در راستای تحقق این موارد، فصل اول کتاب در پی تبیین مفهومی گردشگری سلامت، محصولات و گونه شناسی آن است. در این باره به طور گسترده ای تعاریف و نحوه مواجهه پژوهشگران مختلف در این حوزه مورد طرح و بحث قرار می گیرد.

در فصل دوم مهمترین موضوع، ارائه تصویری از اقتصاد گردشگری سلامت و گونه های آن است.

در فصل سوم نیز اصول و راهبردهای بازاریابی گردشگری سلامت که خود نیز در حوزه گردشگری پزشکی و گردشگری تندرستی به سبب ماهیت خاص هر بخش از هم متمایز می شوند، به تفکیک مورد بررسی قرار می گیرد.

در فصل چهارم برای بررسی تجارب، چالش ها و رویکردهای برخی از مهمترین مقاصد پیش رو، ابتدا مروری اجاقتصادی بر ماهیت و نحوه سازماندهی گردشگری سلامت در ساختار اداری هر کشور و نقش دولت و بخش خصوصی در توسعه و ارتقای آن می شود و سپس با بررسی پتانسیل ها و خدمات و بازارهای کلیدی در هر کشور، نمایه آماری خاص گردشگری سلامت در آن کشور ارائه می شود.

در نهایت و در فصل پنجم ضمن بررسی جایگاه گردشگری سلامت، قوانین و مقررات مرتبط موانع پتانسیل ها و بازارهای گردشگری پزشکی و تندرستی در ایران، با تاکید بر توسعه هر دو بخش این صنعت در کشور تدوین شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: کجارو
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1227

به "کتاب گردشگری سلامت در رویکردی جامع منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب گردشگری سلامت در رویکردی جامع منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید