گران ترین مک بوک پرو نو اپل بیش از 6000 دلار قیمت دارد

به گزارش مجله آزات وب، اپل شب گذشته رویداد unleashed خود را برگزار کرد؛ در این مراسم، اپل بعد از گذشت یک سال بالاخره از دو لپ تاپ تازه خود یعنی مک بوک پرو در دو میزان 14 و 16 اینچی با ظاهری تازه و تراشه ای قدرتمند رونمایی کرد. این مک بوک پروها مجهز به پورت HDMI، سه پورت تاندربولت نسل 4، درگاه کارت SD، جک هدفون ارتقا یافته و شارژر مگ سیف هستند. اما مهم تر از همه اینکه آن ها از پردازنده های تازه M1 Pro و M1 Max بهره می برند. همان طور که اپل در این رویداد تأکید نموده مدل های تازه مک بوک پرو دوتا از ابرقدرت های لپ تاپ دنیا محسوب می شوند. این محصولات با قیمت اولیه 1999 دلار وارد بازار خواهند شد.

گران ترین مک بوک پرو نو اپل بیش از 6000 دلار قیمت دارد

قیمت پایه مک بوک پرو 14 اینچی از 1.999.99 دلار و مک بوک پرو 16 اینچی از 2.499 دلار آغاز می گردد. حتی شما می توانید که پردازنده ، حافظه درونی و رم بسیار بیشتری را برای لپ تاپ خود در نظر بگیرد که طبیعتا قیمت آن را افزایش خواهد داد.

پردازنده

مدل پایه مک بوک پرو 14 اینچی از پردازنده M1 Pro اپل بهره می برد که سی پی یو 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته ای دارد. در همین حال، مدل 16 اینچی این لپ تاپ هم از پردازنده M1 Pro با سی پی یو 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته ای بهره می برد. با این حال شما می توانید به دلخواه خود مشخصات فنی این مک بوک های پرو را ارتقاء دهید. با انجام این کار، قیمت مک بوک پرو 14 اینچی به 3.099 دلار و در مدل 16 اینچی به 3.299 دلار افزایش می یابد.

حافظه رم

هر دو مدل 16 و 14 اینچی مک بوک پرو از 16 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می کنند که این عدد با پرداخت 400 دلار به 32 گیگابایت و با 800 دلار به 64 گیگابایت هم می رسد. قیمت کل مک بوک پرو 14 اینچی به 3499 دلار و در نسخه 16 اینچی به 3699 دلار افزایش پیدا خواهد نمود.

حافظه درونی

هر دو مدل 16 و 14 اینچی مک بوک پرو از 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی پشتیبانی می کنند. که این حجم به 1، 2، 4 یا حتی 8 ترابایت هم قابل ارتقاء است. گفتنی است که ارتقای حافظه درونی بسیار پرهزینه خواهد بود و 2400 دلار قیمت دارد. بنابراین قیمت نهایی آن 5899 دلار برای مک بوک پرو 14 اینچی و 6999 دلار برای نسخه 16 اینچی خواهد بود. البته همه این ها بدون در نظر گرفتن سرویس های اختیاری یا مجوزهای نرم افزاری است که می توانید به آن اضافه کنید. سرویس های Apple Care ،Final Cut Pro و موارد دیگر هزینه شما را بیشتر خواهد نمود.

اگر بخواهیم این لپ تاپ ها را با سایر لپ تاپ های حرفه ای و قدرتمند با سیستم عامل ویندوز مثلا دل XPS 15 مقایسه کنیم، با همان میزان رم و حافظه درونی و با پردازنده Intel Core i9، گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti و یک صفحه نمایش 4K بیش از 5000 دلار هزینه به همراه خواهد داشت. حتی اگر از لپ تاپ دل XPS 17 بهره ببرید و مشخصات فنی آن را با Intel Core i9 11980HK و GeForce RTX 3060 به حداکثر ارتقاء برسانید، باز هم هزینه شما چیزی حدود 5400 دلار خواهد بود.

اپل در طول مراسم دیشب به عملکرد فوق العاده تراشه های مک بوک های پرو هم اشاره نموده که چیپست M1 Pro اپل، 4 برابر عملکرد بهتری نسبت پردازنده های گرافیکی AMD Radeon Pro 5600M دارد. اما تفاوت هایی در ارتقای رم و حافظه درونی این لپ تاپ ها با سایر لپ تاپ های قدرتمند ویندوز هم وجود دارد. برای مثال، ارتقای حافظه از 1 به 8 ترابایت در لپ تاپ دل XPS 17 در حدود 1800 دلار هزینه خواهد داشت اما در مدل های مک بوک پرو اپل، شما مبلغ 2200 دلار برای این ارتقاء پرداخت خواهید کرد. در مثال دیگری، ارتقاء رم از 32 گیگابایت به 64 گیگابایت در لپ تاپ دل 300 دلار هزینه دارد، در حالی که در مک بوک پرو 400 دلار خواهد بود.

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره شده، مک بوک پرو نو در دو مدل 14 و 16 اینچ طراحی شده است. اپل برای نسل نو مک بوک پرو به سراغ طراحی تازه ای رفته و حالا شاهد افزودن ناچ به بالای نمایشگر آن ها هستیم. این بار کوپرتینویی ها مدل 14 اینچی را به خانواده مک بوک پرو اضافه نموده اند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. حاشیه های سمت چپ و راست و هم بالای نمایشگر مک بوک پرو حالا باریک تر از قبل است و تنها 3.5 میلی متر ضخامت دارد. علاوه بر این در بالای نمایشگر، یک بریدگی به چشم می خورد که میزبان دوربین سلفی با رزولوشن 1080p است. اما عجیب اینکه با وجود ناچ در بالای نمایشگر، شاهد مجهز شدن مک بوک پرو نو به سیستم تشخیص چهره فیس آی دی نیستیم.

مهم ترین تغییر نمایشگر پرو موشن مک بوک پرو، پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی است. مک بوک پرو مشابه دو مدل آیفون 13 پرو و پرو مکس نرخ رفرش نمایشگر را بسته به شرایط استفاده، به طور اتوماتیک تنظیم می نماید تا در مصرف باتری صرفه جویی گردد. علاوه بر این کاربران می توانند نرخ رفرش را به طور دستی تنظیم کنند. این ویژگی به خصوص به کار فراوری کنندگان محتوای ویدیویی می آید تا به یاری آن بتوانند نرخ رفرش را بر اساس محتوای دلخواه خود تنظیم کنند.

نمایشگر هر دو مدل مک بوک پرو از تکنولوژی مینی LED یعنی همان فناوری استفاده شده در آیپد پرو نو بهره می برد. این نمایشگر به قابلیت لوکال دیمینگ مجهز شده که به لطف آن امکان تنظیم جداگانه روشنایی در بخش های مختلف با دقتی بالاتر از نمایشگرهای LED قدیمی را دارد. نام لیکویید رتینا هم اشاره به لبه های خمیده در 4 گوشه نمایشگر دارد که ظاهری مدرن به مک بوک پرو نو بخشیده است. از دیگر مشخصات نمایشگر باید به روشنایی 1000 نیتی و کنتراست با نسبت یک میلیون به یک اشاره نمود.

اپل در این لپ تاپ ها از سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر استفاده نموده که از صدای فضایی (Spatial Audio) و بعلاوه دالبی اتموس پشتیبانی می نماید. این محصولات بعلاوه از جک 3.5 میلی متری هدفون و سه میکروفن بهره می برند. اپل پنج سال قبل زمانی که لپ تاپ های نو خود را به شارژ USB-C مجهز کرد، مگ سیف را کنار گذاشت، اما اکنون مگ سیف 3 را به آخرین سری لپ تاپ های مک بوک پرو بازگردانده است. به گفته اپل، مک بوک پرو نو می تواند به وسیله USB-C تاندربولت شارژ گردد، اما پلاگین مگ سیف 3 نو و به روز شده، قدرت بیشتری نسبت به قبل ارائه می دهد. درگاه نو مگ سیف از اتصال مغناطیسی آشنای اپل که در سال 2006 شاهد آن بودیم، بهره می برد.

بنابراین این طور به نظر می رسد که لپ تاپ های نو اپل به هیچ عنوان مقرون به صرفه قیمت نیستند، به خصوص اگر دنبال ارتقای این لپ تاپ ها باشید.

منبع: Xdadevelopers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1986

به "گران ترین مک بوک پرو نو اپل بیش از 6000 دلار قیمت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین مک بوک پرو نو اپل بیش از 6000 دلار قیمت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید