یک هنرمند نیجریه ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله های پلاستیکی رفته است

به گزارش مجله آزات وب، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، یک هنرمند نیجریه ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله های پلاستیکی رفته است.

یک هنرمند نیجریه ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله های پلاستیکی رفته است

یوجین کانبوی یک هنرمند نیجریه ای است که برای یاری به پاکسازی محیط زیست کشوری که آلودگی زباله های پلاستیکی در آن بسیار شایع است، صندل های پلاستیکی کهنه را به پرتره های رنگارنگ تبدیل می نماید.

او نخستین بار این کار را به عنوان پروژه ای در دانشگاه و در سال 2017 شروع کرد و سپس آن را به یک شغل تمام وقت تبدیل کرد. کارگاه هنری یوجین در ابوکاتا شهری واقع در جنوب غربی استان اوگون واقع شده است.

یوجین در این کارگاه به هنرمندانی آموزش می دهد که قصد دارند مسیر او را ادامه دهند و پرتره هایی از جنس صندل های پلاستیکی خلق نمایند.

نیجریه سالانه دست کم 2.5 میلیون تن زباله پلاستیکی فراوری می نماید و بخشی از این زباله ها به اقیانوس و رودخانه ها سرازیر می شوند.

استفاده از صندل های پلاستیکی در بین مردم نیجریه بسیار رایج است و یوجین 30 ساله اغلب مواد اولیه آثار هنری اش را از محل دفن زباله ها یا کرانه رودخانه ها جمع آوری می نماید. او صندل ها را به کارگاه می برد و پس از شست و شوی آنها، صندل های پلاستیکی را به قطعات کوچک تر تقسیم می نماید و آنها را برای خلق پرتره های مختلف روی صفحه می چسباند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2327

به "یک هنرمند نیجریه ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله های پلاستیکی رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هنرمند نیجریه ای برای خلق آثار هنری به سراغ زباله های پلاستیکی رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید