18 نکته مهم برای جلوگیری از اشتباهات رزرو آنلاین هتل

به گزارش مجله آزات وب، در گیرودار برنامه ریزی برای سفر و بستن چمدان ها، معمولا چیزهایی را فراموش می کنیم یا اشتباهاتی مرتکب می شویم که برایمان هزینه بردارند.

18 نکته مهم برای جلوگیری از اشتباهات رزرو آنلاین هتل

1. فراموش کردن مالیات و هزینه های اضافه

خیلی ها موقع رزرو هتل فقط به هزینه اجاره یک شب نگاه می نمایند و هزینه های اضافه مثل مالیات و پارکینگ را فراموش می نمایند.

راهکار: وقتی برای رزرو با مسئول پذیرش هتل تماس می گیرید، حواستان باشد قیمت کل اقامت را جویا شوید. هزینه های اضافه مثل استفاده از استخر و پارکینگ را بپرسید تا صورت حساب نهایی غافل گیرتان نکند.

2. رزرو هتل غیرقابل استرداد

اگر فرصت رزرو آنلاین هتل با تخفیف ویژه برایتان پیش آمده باشد، شاید خیال کنید خیلی خوش اقبال بوده اید.

راهکار: اگر می دانید و مطمئنید که قرار نیست سفرتان لغو گردد، مسئله ای نیست. اما اگر هنوز مطمئن نیستید، حتما هتلی را رزرو کنید که امکان لغو رزرو داشته باشد.

3. رزرو آنلاین هتل در مکان اشتباه

هتل های بزرگ و زنجیره ای در جای جای کشور شعبه دارند و اگر موقع رزرو آنلاین هتل کمی بی دقتی کنید، ممکن است درخواست اقامت تان برای شهر دیگری ثبت گردد.

راهکار: قبل از رزرو، مخصوصا در فصل شلوغی، بادقت آدرس هتل را بخوانید و مطمئن شوید درخواست هتل را درست ثبت می کنید.

4. دقیق آنالیز نکردن هزینه هتل های مختلف

همه می دانیم قبل از رزرو آنلاین هتل باید قیمت ها را بادقت سبک سنگین کنیم. خیلی ها اولین هتلی را که می بینند رزرو می نمایند و این طوری هزینه های زیادی برای خود می تراشند.

راهکار: بعد از تماشا قیمت ها، با پذیرش هتل تماس بگیرید و از صحت آنها مطمئن شوید. شاید هتل پیشنهاد ویژه ای داشته باشد که اقامت را ارزان تر کند.

5. آنالیز نکردن تخفیف های رزرو هتل

برخی از هتل ها تخفیف های ویژه ای برای کارمندان یا بازنشستگان در نظر می گیرند که اگر موقع رزرو هتل درباره آنها پرس و جو نکنید، ممکن است لحاظ نشوند.

راهکار: هیچ اشکالی ندارد اگر رک و پوست کنده از مسئول پذیرش درباره انواع تخفیف ها بپرسید. اگر چنین تخفیفی وجود داشته باشد، شامل حالتان می گردد و اگر هم وجود نداشته باشد چیزی را از دست نمی دهید.

6. بی توجهی به نظرات کاربران درباره هتل

اگر به نظرات مهمانان سابق هتل های داخلی و خارجی توجه نکنیم، ممکن است هتلی را انتخاب کنیم که ظاهرش بسیار شیک و تمیز به نظر برسد، اما خدماتش رضایت بخش نباشد.

راهکار: با خواندن نظرات مهمانان سابق هتل، متوجه می شویم هتل مدنظر به درد اقامت می خورد یا خیر. تعداد نظرهای خوب و بد را با هم مقایسه کنید. اگر تعداد منفی ها بیشتر است، دنبال هتل دیگری باشید.

7. انتخاب هتل فقط بر اساس قیمت

اگر فکر می کنید هتل هایی که گران ترند لزوما خدمات بهتری ارائه می نمایند، سخت در اشتباهید، آن هم اشتباهی پرخرج که ممکن است از لذت سفرتان بکاهد.

راهکار: قبل از آنکه فریب ظاهر شیک هتل، عکس های آنچنانی و ظاهر شسته رفته کارکنان را بخورید، دست نگه دارید و از خودتان بپرسید واقعا ارزشش را دارد؟

8. درنظر نگرفتن فصل مناسب سفر و رزرو هتل

نرخ رزرو هتل به زمان سفر بستگی دارد. همه آدم ها دوست دارند در فصل شلوغی و تعطیلات سفر نمایند و این باعث می گردد هزینه رزرو در این دوره ها بیشتر باشد.

راهکار: سفرهایتان را به قبل یا بعد از فصلِ سفر موکول کنید. البته در صورت سفر خارجی، باید فصل سفر و زمان تعطیلات در کشور مقصد را بدانید.

9. ثبت زودهنگام درخواست هتل

اگرچه برنامه ریزی و ثبت زودتر درخواست هتل خیالتان را راحت می نماید، گاهی اوقات به مناسبت های مختلف در این فاصله تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه ای ارائه می شوند که اگر خیلی زود بلیط رزرو نموده باشید، شامل حالتان نمی شوند.

راهکار: اصلا لازم نیست از 6 ماه قبل برای تعطیلاتی 2روزه هتل رزرو کنید! صبر کنید موعد سفر کمی نزدیک تر گردد، مخصوصا اگر سالگرد افتتاح هتل یا مناسبت خاصی در راه است.

10. بی توجهی به موقعیت هتل در شهر

تصور کنید هدفتان از سفر گذراندن تعطیلات در محلی ساکت و آرام به دور از همهمه و شلوغی شهر است.

راهکار: هدفتان از سفر را معین کنید و بعد دنبال هتلی باشید که انتظارات تان را برآورده کند.

11. نخواندن قوانین رزرو هتل

یکی از رایج ترین اشتباهات رزرو آنلاین هتل، بی توجهی به شرایط رزرو است. شرایط پذیرش بچه ها، خط مشی حیوانات خانگی، زمان ورود و خروج و حداکثر ظرفیت هر اتاق مواردی هستند که باید موقع ثبت درخواست هتل روشن شده باشند.

راهکار: موقع رزرو هتل های داخلی و خارجی، شرایط و ضوابط آنها را به دقت بخوانید. ابتدا ابهامات و پرسش های خود را با بخش خدمات مشتریان هتل مطرح کنید و بعد تصمیم بگیرید.

12. یاری نگرفتن از افراد متخصص برای رزرو آنلاین هتل

یکی از اشتباهات رایج یاری نگرفتن از آژانس های مسافرتی حرفه ای، مشاوران گردشگری یا هتلدارانی است که از زیروبم رزرو هتل خبر دارند و می توانند خیلی سریع برترین هتل را با ارزان ترین قیمت برای ما رزرو نمایند.

راهکار: بعد از آنکه شرایط رزرو را در چند اپلیکیشن رزرو هتل آنالیز کردید، برای هدایت بیشتر با چند فرد کاربلد در آژانس های مسافرتی مشورت کنید.

13. رزرو هتل بدون دسترسی به امکانات رفاهی

بسیاری از مسافران در بحبوحه سفر فراموش می نمایند دسترسی به امکانات رفاهی هتل را آنالیز نمایند یا فکر می نمایند رزروکردن آنها هزینه اقامت را زیاد می نماید.

راهکار: از بین گزینه هایی که در اپلیکیشن ررزو هتل می بینید، گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان استفاده از اسپا، رستوران، استخر و سایر امکانات رفاهی را بدهد.

14. اقامت در هتل بدون ثبت نام در برنامه امتیاز و پاداش

هتل ها برای جذب مسافران نو برنامه های متنوعی را در نظر می گیرند که یکی از آنها امکان جمع آوری امتیاز و پاداش است.

راهکار: هر بار که برای اقامت وارد هتلی می شوید، درباره برنامه های امتیاز و پاداش از پذیرش سؤال کنید.

15. رزرو هتل با پول نقد به جای کارت اعتباری سفر

کارت اعتباری سفر یکی از روش های پرداخت هزینه رزرو هتل و جایگزین پرداخت نقدی یا پرداخت با کارت بانکی است.

راهکار: اگر اهل سفرکردن هستید، با تهیه یک کارت اعتباری سفر در هزینه های رزرو اقامتگاه و بلیط هواپیما صرفه جویی و تراکنش های خود را بیمه کنید.

16. بی توجهی به ارز پرداختی به هتل

در سفرهای خارجی مسئله تبدیل ارز معمولا دردسرساز است و اگر از قبل به آن فکر ننموده باشید، تبدیل در کشور مقصد هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت.

راهکار: قبل از سفر، واحد پول کشور مقصد و ارزهای قابل پرداخت به هتل را بادقت آنالیز کنید.

17. بی توجهی به ساعت تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق

دانستن ساعت تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق مسئله بسیار مهمی است که هنگام رزرو خیلی ها به آن توجه نمی نمایند.

راهکار: موقع رزرو هتل علاوه بر تمام شرایط و ضوابطی که بادقت ارزیابی می کنید، ساعت تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق را هم آنالیز کنید.

18. انتظار داشتن اقامتی بی عیب و نقص

با وجود هتل های به روز و پیشرفته، انتظار مسافران از خدمات اقامتی هتل ها بسیار زیاد است. یعنی تصور می نمایند هتل حتما تخت اضافه، استخر و پارکینگ دارد و غذا را دم در اتاق سرو می نمایند و بی آنکه از این شرایط مطمئن شوند، برای رزرو هتل اقدام می نمایند.

راهکار: حتی اگر مجلل ترین هتل را برای اقامت انتخاب نموده اید، انتظار نداشته باشید نگفته و نخواسته همه امکانات برایتان فراهم باشد.

کلام آخر

امروزه همگی دنبال ترفندهایی هستیم که اقامت لذت بخش تری را برایمان رقم بزنند. در این مقاله، با 18 اشتباه رایج رزرو هتل آشنا شدیم و دریافتیم برای تجربه اقامتی دلپذیر و به یاد ماندنی، چطور از آنها اجتناب کنیم. اگر شما خواننده عزیز هم اشتباهات دیگری برای رزرو هتل را می شناسید، منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2216

به "18 نکته مهم برای جلوگیری از اشتباهات رزرو آنلاین هتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 نکته مهم برای جلوگیری از اشتباهات رزرو آنلاین هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید