آشنایی بیشتر با سیستم بیمه گری الکترونیکی باب نو

به گزارش مجله آزات وب، شرکت بیمه حکمت که یکی از استراتژی های تمایز و اهداف راهبردی مدیران ارشد آن بکارگیری فناوری های نوین جهت ارائه خدمات و محصولات بیمه است، در اواخر سال 1397تحقیق و مطالعات داخلی و خارجی خود را در مورد شناخت فناوری ها و زیرساخت ها طراحی و فراوری پلت فرم بیمه گری الکترونیک به عمل آورد و از اوایل سال 1398 سرمایه گذاری در مورد طراحی و فراوری سامانه غیرحضوری و آنلاین ارائه خدمات و محصولات بیمه ای با نام تجاری باب نو را در برنامه های عملیاتی خود قرار داد. به گونه ای که روز سیزدهم آذرماه همان سال مصادف با سالروز بیمه نسخه اولیه این سامانه با حضور مدیران ارشد بیمه مرکزی و این شرکت رونمایی و آغاز به کار کرد.

آشنایی بیشتر با سیستم بیمه گری الکترونیکی باب نو

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیمه حکمت صبا؛ توسعه سامانه و ایجاد قابلیت ها و امکانات نو مستلزم هم افزایی و همکاری کلیه واحدها و کارکنان شرکت بیمه حکمت است که در این خصوص برنامه ریزی برگزاری جلسات کارشناسی مورد احتیاج بعمل آمده و در هر دوره 2 تا 3 ماه نسخه نو این سامانه ارائه خواهد شد.قابلیت و امکانات موجود سیستم باب نو

امکان صدور آنلاین بیمه نامه در رشته های شخص ثالث وسایل نقلیه، آتش سوزی منازل مسکونی و حوادث نفرادی، ثبت الکترونیکی بازدید بیمه نامه های بدنه وسایل نقلیه، استعلام صالت بیمه نامه و دریافت بیمه نامه ها بصورت الکترونیکی، پرداخت حق بیمه بصورت غیرحضوری، اعلام خسارت و سایر خدمات که متناسب با احتیاج مشتری شناسایی و در سامانه مذکور طراحی و پیاده سازی خواهد شد.

مخاطبین باب نو

در نسخه اول پلت فرم بیمه گری الکترونیک باب نو، خدمات و محصولات در قالب مدل تجارت الکترونیک B2C طراحی و پیاده سازی شده و در این فاز مخاطبین این سامانه بیمه گذاران حقیقی می باشند. از آنجا که در معماری این پلت فرم از فناوری میکروسرویس استفاده شده است، امکان ارائه خدمات در قالب B2B هم در حال طراحی و فراوری است و در نسخه های بعدی این پلت فرم امکان ارائه خدمات و محصولات به بیمه گذاران حقوقی و استارت آپ ها فراهم می گردد.

آنالیز روش های ارائه باب نو

در نسخه اول به وسیله وب و بصورت واکنش گرا ارائه خدمات و محصولات صورت پذیرفته به طوری که مشتریان بیمه حکمت می توانند به وسیله تمامی دستگاه های کامپیوتر، تبلت و موبایل هوشمند به این پلت فرم دسترسی داشته باشند و نسخه های بعدی این پلت فرم طراحی و فراوری نسخه اختصاصی برنامه موبایل برای سامانه عامل های Ios و Android در دستور کار قرار گرفته است.

اجزای پلت فرم باب نو

گزارشی از عملکرد سیستم بیمه گری الکترونیک بیمه حکمت در ماه های خرداد و تیر سالجاری درتعداد استعلام نرخ حق بیمه، تعداد صدور آنلاین بیمه نامه، تعداد فراخوانی سرویس خدمات الکترونیک و تعداد فراخوانی سرویس های خدمات سازمان ها به توضیح ذیل می باشد:

در استعلام نرخ شخص ثالث در ماه های خرداد و تیر به ترتیب 951 و 1 هزار و 553 و در استعلام کد یکتای آن هم 2 هزار و 512 و چهارهزار و 237 بوده است. در طرح آتش سوزی 1 هزار و 307 و 2 هزار و 689 و در طرح حوادث انفرادی 997 و 2 هزار و 37 ثبت شده که جمع آن در ماه خرداد 5 هزار و 767 و ماه تیر 10 هزار و 516 می باشد که این ارقام رشد بیش از 82 درصدی را در این سرویس ها بوجود آورده است.

در تعداد صور آنلاین بیمه نامه ها در شخص ثالث مربوط به ماه های خرداد و تیر به ترتیب 0 و 3 بوده که در طرح آتش سوزی 21 و 26 و نهایتاً در طرح حوادث انفرادی 15 و 35 به ثبت رسیده که مجموعاً در ماه خرداد 36 فقره و ماه تیر 64 بیمه نامه صادر شده و رشد بیش از 77 درصدی را در صدور آنلاین بیمه نامه منظور کرده است.

در تعداد فراخوانی سرویس خدمات الکترونیک هم مربوط به ماه های خرداد و تیر به ترتیب در اصالت بیمه نامه 1 هزار و 627 و چهار هزار و 9، در جستجوی شبکه فروش 6 هزار و 653 و 7 هزار و 841، در استعلام بیمه نامه با شناسه قبض و شناسه پرداخت 4 هزار و 524 و 6 هزار و 212، در اسعلام بیمه نامه با شماره بیمه نامه 3 هزار و 605 و 7 هزار و 655 و در تعداد کل قبوض پرداخت شده 7 هزار و 581 و 13 هزار 998 عدد به ثبت رسیده که مجموعاً رشد بیش از 68 درصدی را در این سرویس ها داشته است.

در انتهای گزارش برای تعداد فراخوانی سرویس های خدمات سازمان ها هم مربوط به همان ماه های ذکر شده یعنی خرداد و تیر به ترتیب در صندوق کارآفرینی وزارت کار 29 هزار و 597 و در سرویس پست 505 و 1 هزار و 575 و سرویس ثبت احوال 30 و 55 و در طرح حوادث انفرادی 997 و 2 هزار 37 رقم منظور شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1885

به "آشنایی بیشتر با سیستم بیمه گری الکترونیکی باب نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بیشتر با سیستم بیمه گری الکترونیکی باب نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید