شروع انتقال گاز جمهوری آذربایجان از دریای خزر به ایتالیا

به گزارش مجله آزات وب، انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از وابستگی کشورهای اروپایی به روسیه برای تامین گاز طبیعی خواهد کاست.

شروع انتقال گاز جمهوری آذربایجان از دریای خزر به ایتالیا

وزارت خارجه ترکیه روز آدینه خاطرنشان کرد که انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ایتالیا به وسیله خط لوله ترانس آدریاتیک شروع شد.

به گزارش یورونیوز، این خط لوله انتقال گاز که کار احداث آن در سال 2019 پس از چهار سال و نیم به خاتمه رسید به خط لوله گاز ترانس آناتولی متصل می گردد. خط لوله ترانس آتلانتیک بخش اروپایی کوریدور گازی جنوب محسوب می گردد که هدف آن انتقال گاز به اروپا از دریای خزر و خاورمیانه است.

به این ترتیب امکان انتقال گاز از میدان گازی شاه دنیز در دریای خزر و در نزدیکی سواحل جمهوری آذربایجان به اروپا فراهم شده است. آنکارا شروع انتقال گاز جمهوری آذربایجان به ایتالیا را سرشروع فصل جدیدی از نقش آفرینی ترکیه در تامین امنیت انرژی رسانی به قاره اروپا توصیف کرد.

خط لوله انتقال گاز از دریای خزر به اروپا از سه بخش (خط لوله جنوب قفقاز، خط لوله ترانس آناتولی و خط لوله ترانس آدریاتیک) تشکیل شده است.

اروپا بزرگترین مصرف کننده گاز طبیعی در دنیا محسوب می گردد.

خط لوله گاز ترانس آدریاتیک که به طول 878 کیلومتر احداث شده است با عبور از یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک به جنوب ایتالیا می رسد.

وزارت انرژی جمهوری آذربایجان نیز روز پنجشنبه از شروع انتقال گاز این کشور به اروپا سخن گفته بود. انتقال گاز جمهوری آذربایجان به اروپا از وابستگی کشورهای اروپایی به روسیه برای تامین گاز طبیعی خواهد کاست.

طول کوریدور گازی جنوب که خط لوله ترانس آتلانتیک بخشی از آن محسوب می گردد 3500 کیلومتر است. این طرح با سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری به اجرا در آمد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1553

به "شروع انتقال گاز جمهوری آذربایجان از دریای خزر به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتقال گاز جمهوری آذربایجان از دریای خزر به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید