تور ارمنستان ارزان: آمادگی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک برای فراوری خودرو در ارمنستان

به گزارش مجله آزات وب، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به ارمنستان و ملاقات با وزیر اقتصاد از آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک برای فراوری خودرو اطلاع داد.

تور ارمنستان ارزان: آمادگی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک برای فراوری خودرو در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی امین اضافه نمود: دو کشور ایران و ارمنستان سطح بسیار بالایی در روابط سیاسی و فرهنگی دارند که روابط اقتصادی نیز باید همپا با این روابط، ارتقا یابد.

وی با بیان این که ارتقای سطح روابط اقتصادی کار مشترکی است که هر دو طرف باید انجام دهند، افزود: اقتصاد ایران و ارمنستان مکمل یکدیگر است و ظرفیت های مشترک و متقابل بسیار زیادی در این حوزه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مورد مسائل مرتبط با حمل ونقل و جابه جایی پول نیز بیان نمود: این موضوعات حل شده است و سال گذشته از روش های متنوعی از جمله تهاتر، برای این موضوع استفاده کردیم که موفقیت آمیز بود.

فاطمی امین با بیان این که تجارت بین المللی ایران در سال 1400 به حدود 100 میلیارد دلار می رسد، افزود: به طور تقریبی 80 میلیارد دلار از این رقم بدون نفت است که این حجم از تجارت با همین روش های اقتصادی در حال اجرا است.

ارتقای مبادلات میان دو کشور در دو سطح کالا و سرمایه گذاری

وی با بیان این که مبادلات میان دو کشور در دو سطح باید پیگیری گردد، افزود: یک سطح مبادله کالاهای میان دو کشور و سطح دیگر سرمایه گذاری های مشترک و متقابل است که سطح دوم مهم تر و عمیق تر محسوب می گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ظرفیت های دو کشور بیش از تبادلات دوجانبه است، ادامه داد: می توانیم چرخه ای شکل دهیم تا چندین کشور را در مبادلات اقتصادی با هم مدنظر داشته باشیم.

فاطمی امین، تقویت کریدور شمال جنوب را یکی از اولویت های کشورمان دانست و توضیح داد: چهار جهت اصلی در این کریدور تعریف شده است که یکی از این جهتها از ارمنستان عبور می نماید و تقویت ترانزیت میان دو کشور به همین دلیل باید انجام گردد

فاطمی امین بعلاوه با اشاره به استقرار تعداد زیادی از ارامنه در سراسر دنیا، گفت: فراوری مشترک در خودرو و لوازم خانگی با استفاده از این ظرفیت می تواند به سراسر دنیا صادر گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2100

به "تور ارمنستان ارزان: آمادگی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک برای فراوری خودرو در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: آمادگی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک برای فراوری خودرو در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید