آمریکا برای متهم اصلی حمله به سفارت کره شمالی در مادرید قرار بازداشت صادر کرد

به گزارش مجله آزات وب، مقام های آمریکایی برای متهم اصلی حمله به سفارت کره شمالی در مادرید قرار بازداشت صادر کردند.

آمریکا برای متهم اصلی حمله به سفارت کره شمالی در مادرید قرار بازداشت صادر کرد

با قیمت تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، آدریان هونگ چانگ از سوی مقام های دولت اسپانیا به دلیل ارتباط با حمله به سفارت کره شمالی در مادرید که در فوریه امسال میلادی رخ داد، تحت پیگرد قرار گرفته است اما وکیلش وزارت دادگستری آمریکا را برای قرار بازداشت و استرداد مبتنی بر شهادت شاهدان غیرقابل اعتماد دولت کره شمالی مورد انتقاد قرار داده است.

در قرار بازداشت این فرد که در آن اطلاعاتی از سوی مقام های اسپانیا نیز ذکر شده، آمده است که این فرد سرشاخه حمله به سفارت کره شمالی در مادرید به تاریخ 22 فوریه 2019 است.

وی به همراه شش تن دیگر مسلح به چاقو، باتوم های فلزی، قمه و اسلحه به سفارت کره شمالی حمله نموده و به ضرب و شتم کاردار و چند تن دیگر از کارمندان این سفارت مبادرت ورزیدند و سپس کامپیوترها و سایر سخت افزارها را با خود به سرقت بردند و به آمریکا گریختند؛ آنها چند روز بعد این وسایل را به اف. بی. آی در نیویورک تحویل دادند.

یکی از دادگاه های اسپانیا اخیراً اعلام نموده است که اف. بی. آی این وسایل را به مقام های اسپانیا تحویل داده است.

این حمله به سفارت کره شمالی درست در زمانی حساس و چند روز پیش از دومین نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در هانوی، ویتنام رخ داد که البته بی نتیجه و بی حاصل بود.

وزارت خارجه کره شمالی این حمله را مورد تقبیح قرار داد و آن را حمله تروریستی بسیار وحشتناک توصیف کرد و گفت که اف. بی. آی در این حمله دست داشته است. وزارت خارجه آمریکا گفته که واشنگتن در این حمله دست نداشته است.

دولت اسپانیا به دنبال استرداد این فرد است که به نقض قوانین این کشور و ورود غیرقانونی به سفارت کره شمالی، مقاومت، سرقت، ضرب و شتم و عضویت در یکی از سازمان های تبهکار متهم شده است.

هونگ چانگ که یک شهروند مکزیکی است و اقامت دائم آمریکا را دارد، سابق بر اینها فعال و مؤسس یک گروه حقوق بشری به نام آزادی در کره شمالی بود اما بعداً این سازمان را ترک گفت.

وکیل وی مقام های آمریکایی را به استناد به شواهد نادرست و بی پایه و اساس متهم نموده است.

در حکم بازداشت این فرد آمده که مقام های آمریکایی رد وی را در منزلش در لس آنجلس گرفته و بر این باورند که وی در داخل محدوده کالیفرنیا و توابع آن مخفی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 780

به "آمریکا برای متهم اصلی حمله به سفارت کره شمالی در مادرید قرار بازداشت صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای متهم اصلی حمله به سفارت کره شمالی در مادرید قرار بازداشت صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید