طرح مجلس اروپا برای آتش بس در یمن خبرنگاران

به گزارش مجله آزات وب، پس از ادعای آمریکا برای انتها دادن به جنگ یمن، بعضی رسانه ها گزارش دادند که مجلس اروپا پیش نویس طرحی را برای آتش بس در یمن را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد.

طرح مجلس اروپا برای آتش بس در یمن خبرنگاران

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه الجزیره، عصر امروز (سه شنبه)، از طرح مجلس اروپا برای برقراری آتش بس در یمن اطلاع داد.

این شبکه قطری به نقل از خبرنگار خود در این خصوص نوشت: مجلس اتحادیه اروپا پیش نویس طرحی برای آتش بس در یمن و مذاکره به منظور حل و فصل فراگیر [بحران یمن]را مورد بحث و آنالیز قرار می دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: پیش نویس این طرح مجلس اروپا، شورای امنیت را به ارجاع [پرونده]اوضاع یمن به دادگاه کیفری بین المللی تشویق می نماید.

این گزارش در حالی منتشر می گردد که پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی اخیر خود با انتقاد از اوضاع انسانی یمن ادعا کرد که دولت او کوشش دارد جنگ در این کشور را متوقف نمایند و از تیم ویژه خود در غرب آسیا خواسته برای حصول آتش بس در یمن اقدام کند.

بایدن گفت: جنگ علیه یمن باید متوقف گردد و ما همه حمایت های خود از عملیات های تهاجمی در آنجا را متوقف می کنیم.

ادعای دولت بایدن مبنی بر کوشش برای توقف جنگ در یمن که تا کمتر از دو ماه دیگر وارد هفتمین سال خود خواهد شد، در حالی است که این جنگ با چراغ سبز دولت باراک اوباما که بایدن معاون او بوده، شروع شد.

دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ در جنگ شش ساله ائتلاف عربستان سودی علیه یمن حمایت نامحدودی از فروش تسلیحات مدرن گرفته تا ارائه یاری های مستشاری و اطلاعاتی به این ائتلاف ارائه نموده است که در نتیجه آن، 16802 یمنی جان باخته اند که 3753 نفر آن ها کودک هستند.

همچنین میانگین جمعیت زیر خط فقر به 85 درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، 20 میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1620

به "طرح مجلس اروپا برای آتش بس در یمن خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مجلس اروپا برای آتش بس در یمن خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید