بهترین جاذبه های گردشگری ونکوور

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران - ترجمه از حمید پاشایی: ونکوور با پس زمینه کوهستانی و سواحل شهری، به عنوان یکی از زیباترین شهرها در دنیا مشهور شده است. منطقه داون تاون ونکوور به شکلی زیبا در شبه جزیره ای در تنگه جورجیا قرار گرفته که از جنوب به دلتای رود فریزر و از شمال به آبدره ای عمیق متصل است که به خلیجک بورارد می رسد. همچنین در شمال، رشته کوه های اغلب پوشیده از برف کوست دیده می گردد.

بهترین جاذبه های گردشگری ونکوور

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

با وجود پارک های پهناور و شرایط آب و هوایی نسبتاً ثابت که دما را در تمام طول سال معتدل نگه می دارد، ونکوور بهشتی برای علاقه مندان به فعالیت های تفریحی است. البته این شهر زندگی فرهنگی پر تکاپویی نیز دارد، و در داون تاون مدرن به راحتی می توان به صورت پیاده گشت و گذار کرد. این شهر پر منظره به همراه شهر ویسلر که نزدیک به آن قرار گرفته است، در هنگام میزبانی از المپیک زمستانی 2010 بیش از پیش به دنیا معرفی گردید.

در ادامه، با دیدنی ترین جاذبه های شهر ونکوور آشنا می شویم.

1. پارک استنلی (Stanley Park)

پارک استنلی پارکی سرسبز و پر از درخت نزدیک به منطقه داون تاون ونکوور ست. یک جهت دیوار دریایی مناسب پیاده روی فضای سبز را احاطه نموده، و بیشتر بازدیدنمایندگان به صورت پیاده یا با دوچرخه از این پارک دیدن می نمایند. در داخل پارک فعالیت های بسیاری برای انجام وجود دارد، و گردشگران می توانند یک روز کامل را صرف بازدید از جاذبه های مختلف آن از ستون های توتم گرفته تا آکواریوم ونکوور نمایند. در تمام پارک، چشم اندازهای تماشایی بسیاری وجود دارد.

2. جزیره گرانویل (Granville Island)

جزیره گرانویل زمانی منطقه ای عمدتاً صنعتی بود که حالا تبدیل به مرکزی پر هیجان از فعالیت شده و از حال و هوایی آرامش بخش و متمایز برخوردار است. خانه های قایقی، تئاترها، گالری های هنری و رستوران های زیادی در این منطقه ایجاد شده است. بازار عمومی جزیره گرانویل یکی از محبوب ترین جاذبه های این منطقه است که در آن میوه و سبزیجات، غذاهای دریایی، و انواع گوناگونی از مواد غذایی به همراه غذاهای آماده به فروش می رسد. این منطقه هنری کاملاً هم جزیره نیست، چرا که از جنوب به وسیله یک جاده و پل های پیاده رو به مناطق مسکونی، و به وسیله قایق های فرابر در نهر فالس به داون تاون متصل است.

3. کوه گروز (Grouse Mountain)

کوهستان گروز هم در زمستان و هم در تابستان چشم انداز پارانومایی فوق العاده ای در هوایی صاف ارائه می دهد. این موضوع به خصوص در هنگام غروب که چراغ های شهر روشن هستند بیشتر به چشم می آید. تله کابین به طور روزانه بازدیدنمایندگان را از سطح خیابان به قله کوه می برد، جایی که غذاخوری، فعالیت های تفریحی و حیات وحش انتظار گردشگران را در تمام طول سال می کشد. کوهستان گروز در فصل زمستان مکانی فوق العاده به خصوص برای خانواده ها به منظور اسکیت سواری در فضای باز، راه رفتن روی برف، اسکی و اسنوبرد سواری است. در فصل تابستان، کوه گروز با جهتهای مخصوص آن بهشتی برای کوهپیمایان است. صعود به این کوه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب امکان پذیر است.

4. موزه مردم شناسی (Museum of Anthropology)

موزه مردم شناسی بخشی از دانشگاه بریتیش کلمبیا است که به فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا می پردازد، ولی تأکید زیادی روی اولین اقوام در استان بریتیش کلمبیا دارد. در نمایشگاه های این موزه هنرهای بومی از جمله ستون های بزرگ توتم در تالار بزرگ در معرض نمایش گذاشته شده اند. سایر ارائه های این موزه شامل اشیاء قوم نگاری و باستان شناسی از آسیا، اقیانوس آرام جنوبی، قاره آمریکا، آفریقا و اروپا است. این ساختمان جالب توجه در ابتدا بخشی از قلعه ای مربوط به جنگ دنیای دوم بود، و یک معمار محلی به نام آرتور ارکیسون فضاهای آن را تبدیل به این موزه کلاس دنیای کرد. بازدید از این موزه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر امکان پذیر است.

5. ساحل کیتسیلانو (Kitsilano Beach)

ساحل شنی کیتسیلانو سبک زندگی آرامش بخش و سرگرم نماینده ونکوور را به بهترین شکل تعریف می نماید. این ساحل مکانی است که افراد محلی با دوستان خود وقتشان را می گذرانند یا اینکه در استخر روباز آب شور آنجا به شنا می پردازند، و گردشگران برای تماشای پس زمینه کوهستانی به آنجا مراجعه می نمایند. چشم اندازهای کیتسیلانو از شهر فوق العاده است. علاه بر ساحل و اقیانوس، این منطقه دارای کافه ها و جهتهای پیاده روی نیز است، و منطقه ای پر تکاپو برای خرید نیز در فاصله کمی از آن وجود دارد.

6. گستاون (Gastown)

گستاون قدیمی ترین بخش ونکوور و منطقه ای پر از رستوران، گالری و فروشگاه با ساختمان های دوره ویکتوریایی است. بناهای تاریخی، خیابان های سنگفرش شده، و چراغ های روشنایی معابر آهنی حال و هوایی متمایز به این منطقه داده است. گستاون در سال 1867 با ورود مردی به نام جان دیتون به صحنه به وجود آمد. دیتون عادت داشتن داستان های طولانی تعریف کند و خیلی زود لقب Gassy Jack به معنی جک پر حرف را به دست آورد. در نتیجه، این محله به نام Gassys Town و بعداً Gastown معروف شد. مجسمه ای از او حالا در این محله در میدان Maple Tree نصب شده است. گردشگران علاقمند هستند که با مجسمه او عکس بگیرند، و از ساعت بخار نزدیک آن که هر 15 دقیقه با نیروی بخار زنگ می زند دیدن نمایند.

7. کانادا پلیس (Canada Place)

برای بسیاری از گردشگران در ونکوور، کانادا پلیس جایی است که سفر شروع می گردد. سقف نامعمول این بنا حس یک کشتی بادبانی را تلقین می نماید. این بنا با معماری قابل توجهش هم پایانه کشتیرانی، هم مرکز همایش و هتل، و هم مرکزی برای بازدید توسط تورهای گردشگری با اتوبوس است. در انتهای اسکله، چشم اندازهای پانورامایی و سرگرمی Flyover Canada وجود دارد که شبیه ساز پرواز و درس جغرافی کانادا است.

8. محله چینی ها (چاینا تاون)

بعد از عبور از دروازه پر تزئین هزاره، وارد محله پر هیجان و جالب چینی ها می شوید که دارای ساختمان هایی مدرن و همچنین ساختمان هایی قدیمی از دوره ویکتوریا است. تابلوی فروشگاه ها و رستوران ها اغلب به کاراکترهای چینی نوشته شده اند. جاذبه های محلی این منطقه شامل باغ دیواری کلاسیک دکتر سون یات سن است که از روی باغی سنتی از دودمان مینگ در چین الهام گرفته شده است. همچنین ساختمان سام کی با عرض تقریباً دو متر که گفته می گردد باریک ترین ساختمان اداری در دنیا است نیز ارزش دیدن دارد. هر ساله، سال نوی چینی ها با رژه هایی باشکوه در این محله جشن گرفته می گردد.

9. خلیج انگلیش بی (English Bay)

خلیج انگلیش بی در کنار اقیانوس در یکی از زیباترین و شلوغ ترین ساحل های شهر واقع شده است. انگلیش بی که بخشی از محله West End است، دارای رستوران ها و فروشگاه های مدرنی است، ولی همچنین منطقه فضای باز پرطرفداری برای افرادی است که به منظور قدم زدن، دوچرخه سواری، رولربلید سواری یا بازدید از هنرهای عمومی نصب شده به آنجا می آیند. بزرگترین رویداد این محله در تابستان برگزار می گردد که هزاران نفر به ساحل می آیند تا از سه شب آتش بازی و موسیقی لذت ببرند. یکی دیگر از رویدادهای محبوب این منطقه شنای موسوم به Polar Bear در اولین روز سال جدید است، که شناگران جسور در آب سرد اقیانوس به شنا می پردازند.

10. پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge)

اولین جاذبه توریستی ونکوور در سال 1889 افتتاح شد و از آن موقع بازدیدنمایندگان را با پل معلق خود در طول ژرف دره ای زیبا هیجان زده می نماید. این پل پیاده رو در طول ژرف دره رودخانه عمیقی به طول 70 متر امتداد دارد که به پارکی پر از راه های جنگلی و جهتهایی در بالای درختان بزرگ و قدیمی منتهی می گردد. همچنین مجموعه ای از ستون های توتم و سکوی معلق شفافی به نام cliffwalk نیز در آنجا وجود دارد. همچنین در طول جاده کاپیلانو، محل پرورش ماهی آزاد کاپیلانو نیز به خصوص در فصل پاییز ارزش دیدن دارد.

11. خیابان رابسون (Robson Street)

خیابان رابسون بیش از همه به عنوان محلی برای خرید شناخته می گردد. ولی گذشته از اسامی برندهای بین الملی، بسیاری از اتفاقات مبتکرانه ونکوور در این مکان اتفاق افتاده است. گالری هنر ونکوور که مؤسسه هنری اصلی شهر است در خیابان رابسون قرار گرفته است و مجموعه ای نفیس از نقاشی های امیلی کار (Emily Carr) به همراه نمایشگاه هایی بین المللی در آنجا قرار گرفته است. این گالری در میدان رابسون قرار گرفته است، فضای عمومی جالبی که به وسیله آرتور اریکسون طراحی شده و شامل میدان اسکیت روی یخ در زمستان و ساختمان دادگاه است.

12. موزه ونکوور (Museum of Vancouver)

موزه ونکوور در پارک وانیر در نزدیکی پل بوراد، مؤسسه ای بزرگ است که به همه چیز در ونکوور اختصاص دارد. این موزه تاریخ شهر را از اولین جوامع Coast Salish گرفته محلی ژاپنی ها، سال های هیپی کیتسیلانو، و توسعه شهری پوشش می دهد. دیگر موزه ها و مراکز ارزشمند که در فاصله کمی از موزه ونکوور قرار دارند شامل مرکز فضایی HR MacMillan با آسمان نما و رصدخانه آن، و موزه دریایی است که چشم اندازهایی تماشایی از خلیج انگلیش بی و کوه های ساحل شمالی آن ارائه می دهد. موززه ونکوور همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر برای بازدید به روی عموم باز است.

13. پارک ملکه الیزابت (Queen Elizabeth Park)

کوه کوچک (Little Mountain) در مرکز پارک ملکه الیزابت، مرتفع ترین نقطه در ونکوور است و از آنجا می توان چشم اندازهایی فوق العاده از مرکز شهر و کوه های شمال را تماشا کرد. فعالیت های تفریحی این پارک شامل گلف آماتور، تنیس، فریزبی گلف، غذاخوری، درختستان پهناور فضای باز، و گلخانه سرپوشیده و زیبای Bloedel است. باغ کواری مکانی عالی برای قدم زدن در روزهای گرم تابستان است.

14. دنیای علم ونکوور (Science World)

ساختمان کروی مدرن دنیای علم، مرکزی اکتشافی مناسب بچه ها است که پدیده های علمی را به وسیله آزمایش ها و ارائه های واقعی شرح می دهد. مضامین آن شامل آب، هوا، حرکت و اختراع می گردد. سینما و همچنین پرده آی مکس بزرگی درون ساختمان وجود دارد. این بنا، ساختمانی در کنار آب است و در ابتدا برای نمایشگاه دنیای سال 1986 ساخته شد. بازدید از آن همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر امکان پذیر است.

15. ریچموند (Richmond)

ریچموند در جنوب ونکوور، در نگاه اول شهر چندان خوش منظره ای به نظر نمی رسد. ولی این شهر فرودگاهی پر از جاذبه های دیدنی از معبد معروف بودایی گرفته تا روستای سابقاً ماهیگیری استیوستون است. مرکز تاریخی ملی در خلیج جورجیا کانری یکی از تاریخی ترین مکان ها در ریچموند است، و تاریخ صنعت ماهیگیری ساحل غربی را در معرض نمایش می گذارد. بسیاری فقط از ریچموند بازدید می نمایند تا در فروشگاه های بزرگ آن که پر از کالاهای وارداتی آسیایی است و بازارهای شبانه پر جنب و جوش آن که در آخر هفته های تابستانی برپا می گردد، خرید نمایند.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 591

به "بهترین جاذبه های گردشگری ونکوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید