اتمام حجت استاندار قزوین با واحدهای آلاینده هوا

به گزارش مجله آزات وب، استاندار قزوین گفت: به واحدهای آلاینده هوا در استان هشدار می دهیم هرچه زودتر نسبت به اصلاح شرایط خود اقدام نمایند در غیر این صورت با آن ها به طورجدی برخورد می کنیم.

اتمام حجت استاندار قزوین با واحدهای آلاینده هوا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، راهنمایی الله جمالی پور شنبه 30 آذر در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: یک مسئله مهم که این روزها بخشی از نقاط مرکزی کشور ازجمله قزوین را تحت تأثیر خود قرار داده آلودگی هواست.

وی بابیان اینکه درگذشته از ظرفیت ها و فرصت های مناسب برای انتقال و استفاده از فناوری ها به منظور داشتن صنعت سبز به خوبی استفاده نکردیم، اضافه نمود: امروزه در دنیا باهدف حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان صنعت سبز به طورجدی مطرح است.

استاندار قزوین بابیان اینکه سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست در کنار فراوری از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اضافه نمود: به همین دلیل به معاونت عمرانی استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست دستور تشکیل کمیته ای برای شناسایی و برخورد با صنایعی که آلایندگی بیش ازحد مجاز فراوری می نمایند را دادم.

جمالی پور بابیان اینکه واحدهای آلاینده باید به سمت استفاده از انرژی های پاک گام بردارند و از شرکت گاز نیز می خواهیم که در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد، اضافه نمود: نمی توان به بهانه فراوری و اشتغال، محیط زیست را آلوده کرد و سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی در ادامه از کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه برق شهید رجایی به عنوان 2 واحدی که باید به بهسازی شرایط خود بپردازند نام برد و گفت: بخش زیادی از مسائل مرتبط با آلودگی هوا در استان قزوین به این 2 واحد بازمی شود.

استاندار قزوین بابیان اینکه با مدیران کارخانه سیمان آبیک تعارف نداریم، اضافه نمود: یکی از تصمیمات غلط درگذشته این بود که کارخانه سیمان آبیک در تقسیمات کشوری در داخل استان البرز قرارگرفته درحالی که در دل آبیک قرارگرفته و آلودگی آن هوای این شهر را تحت تأثیر قرار داده است.

وی گفت: متأسفانه شاخص کیفی هوا امروز در آبیک شرایط نامناسبی داشت و روی عدد 170 که ناسالم است، نهاده شد.

جمالی پور گفت: برای حل مسائل مربوط به این واحد با رئیس سازمان محیط زیست مکاتبه خواهیم کرد و از این سازمان می خواهیم به این موضوع ورود پیدا کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 737

به "اتمام حجت استاندار قزوین با واحدهای آلاینده هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام حجت استاندار قزوین با واحدهای آلاینده هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید