ایده های نوآورانه در حوزه نانوفناوری به صنعت می پیوندد

به گزارش مجله آزات وب، با ایجاد پیوند میان فناوری شرکت های دانش بنیان و خلاق با صنعت، سد میان ایده تا محصول برداشته می گردد و نوآوری وارد متن جامعه خواهد شد.

ایده های نوآورانه در حوزه نانوفناوری به صنعت می پیوندد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران با همین رویکرد، مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی با هدف پرورش ایده های خلاقانه، توسعه محصولات دانش بنیان و خلاق و رونق کسب وکار های نانوفناور، با همکاری 9 شرکت دانش بنیان و خلاق و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود شروع کرد.

نوآوری باز و ارتباط با مراکز علمی

فعالیت مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی در حوزه فناوری های پیشرفته به ویژه نانو فناوری و با تمرکز بر حوزه های نانوالیاف، نانومواد، نانوپوشش، پلاسمای سرد، نانوکامپوزیت، الکترونیک چاپی و چاپ سه بعدی زیستی و... است.

شناسایی افراد یا تیم های دارای ایده با قابلیت تبدیل به یک محصول یا خدمت، به وسیله برگزاری رویداد، برگزاری چالش های جذب ایده تحت عنوان نوآوری باز، ارتباط با مراکز علمی و انجام طرح های مشترک صنعتی با دانشگاه ها در قالب سرانجام نامه با خروجی محصول صنعتی، توسعه سبد محصول صنایع با انجام تحقیق و توسعه، خارج از شرکت و همکاری با فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری برای توسعه این محصولات انجام می گردد.

پل ارتباطی میان دو قطب زیرساختی

تمام این فعالیت ها سبب می گردد تا بستری مناسب برای فعالیت های نوآورانه میان فناوران و پژوهشگران با صنایع و شرکت ها به وسیله مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی فراهم گردد.

برای دریافت حمایت های این مرکز، ابتدا می باید ایده فناورانه در حوزه نانو و یا نمونه اولیه، ثبت گردد. این طرح به وسیله کارشناسان مرکز آنالیز شده و در صورت تائید، زمینه همکاری فراهم می گردد.

این مرکز بعلاوه خدمات متنوعی را برای واحد های تخصصی در شرکت های بزرگ و صنعتی در نظر گرفته است. به این ترتیب که این واحد ها هزینه بسیاری را صرف تحقیق و توسعه و یا مهندسی معکوس برای غلبه بر مسائل فنی محصولات خود می نماید. مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی با آگاهی از این مسائل در نظر دارد ضمن برطرف کردن کردن مسائل صنایع، هزینه و ریسک اولیه حل چالش صنعتی را نیز بپذیرد.

تبدیل ایده به محصول

از جمله اهداف مشخصی که ICAN در پی آن ها است، می توان به فراهم کردن شبکه ای از متخصصین، تجهیزات، زیرساخت های صنعتی و نیمه صنعتی، مشاوره و منتورینگ و حمایت های اقتصادی برای صاحبان ایده در راستا تبدیل ایده به محصول اشاره نمود.

بعلاوه شناسایی مسائل صنعتی و ایجاد زمینه مناسب جهت برطرف آن ها به وسیله همکاری فناورانه میان صنعت و صاحبان فناوری، امکان برقراری ارتباط و شبکه سازی میان سرمایه گذاران و افراد متخصص و ایجاد بستری برای اجرای نوآوری باز با از میان برداشتن فاصله میان صاحبان صنعت و ایده از دیگر اهدافی است که آی کن درصدد تحقق آن ها است.

مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی با حمایت های ستاد توسعه نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه های اجرایی این اهداف را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2214

به "ایده های نوآورانه در حوزه نانوفناوری به صنعت می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های نوآورانه در حوزه نانوفناوری به صنعت می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید