با عوارض روانی مصرف قرصهای لاغری آشنا شوید

به گزارش مجله آزات وب، بعضی افراد با استفاده از داروهای کاهش وزن به امید رسیدن به وزن دلخواه هستند در صورتی که آنالیز ها نشان می دهد ، این داروها در بسیاری موارد منجر به مسائل روحی و افسردگی در افراد می شود…

با عوارض روانی مصرف قرصهای لاغری آشنا شوید

آنالیز های محققان در کالیفرنیا نشان می دهد، داروهای های لاغری باعث ابتلا به بیماری افسردگی شده و یا این بیماری را تشدید می نماید و در بعضی موارد حتی فرد اقدام به خودکشی می نماید.

با توجه به اینکه چاقی یکی از معضلات قرن حاضر است و بسیاری افراد با آن رو به رو هستند و به بهانه های مختلف از رژیم غذایی و ورزش خودداری نموده و یا برنامه مناسبی را تحت نظر پزشک آغاز نمی نمایند بلکه برای مدت کوتاهی از رژیم های سخت پیروی می نمایند و پس از مدتی خسته شده و دوباره بیشتر می خورند به همین دلیل به داروهای لاغری رو می آورند.

گفتنی است ، تبلیغات این گونه داروها نیز به طور گسترده ای افزایش یافته است و بسیاری افراد به دنبال امتحان این شیوه می فرایند.

همچنین ، در تبلیغات دیده می گردد که قرصهای با دوز بالاتر از 20 میلی گرم توانایی کاهش وزن افراد را تا بیش از 10 کیلو دارد اما مسئله اینجاست که این گونه داروها تاثیرات منفی بیشتری بر شرایط روحی افراد و ابتلا یا بروز افسردگی در آنها دارند.

در عین حال با توجه به اینکه بسیاری از افراد چاق خود تا حدودی به علت عدم رضایت از شرایط خود یا مسائل دیگر آمادگی برای افسردگی دارند مصرف بدون نظر پزشک این عارضه را تشدید می نماید.

منبع: مهر

منبع: هفت گنج
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1069

به "با عوارض روانی مصرف قرصهای لاغری آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عوارض روانی مصرف قرصهای لاغری آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید