برپایی نمایشگاه اشیای قدیمی در خانه حسن خان تیموری ماکو

به گزارش مجله آزات وب، به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه اشیای قدیمی در محل خانه حسن خان تیموری شهرستان ماکو برپا شد.

برپایی نمایشگاه اشیای قدیمی در خانه حسن خان تیموری ماکو

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، رئیس اداره میراث فرهنگی ماکو با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه اشیای سنتی و قدیمی آقای مستوفی با همکاری مجموعه دار خصوصی اشیای قدیمی این شهرستان از 12 تا 22 بهمن ماه 98 در طبقه فوقانی خانه تاریخی حسن خان (محل اداره میراث فرهنگی ماکو) برپا شد.

علی خورابلو با بیان اینکه همه ساله در چنین ایامی نمایشگاه های متنوعی همچون اشیای قدیمی، اشیای فرهنگی، تاریخی اشیای توقیفی و نمایشگاه عکس در این بنای تاریخی برگزار می گردد، اضافه نمود: مجموعه های این چنین نقش مؤثری در برقراری ارتباط بین نسل نه چندان قدیم با نسل امروزی دارد و جوانان و نوجوانان با روش زندگی آبا و اجدادی خود از نزدیک آشنا می شوند.

او با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه نوستالژی آقای مستوفی ادامه داد: در نمایشگاه یاد شده اشیایی چون انواع دوربین های عکاسی، انواع قفل و کلید، لوازم آرایش مردانه، ترازوهای قدیمی و پاره سنگ، کفش های چاروق قدیمی، صنایع دستی، تلفن و گوشی موبایل قدیمی، اسکناس و سکه های قدیمی، گالری تمبر، اسباب آشپزخانه ای قدیمی، آپارات و گرامافون های قدیمی و کتاب چاپ سنگی در معرض نمایش گذاشته شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماکو ضمن تشکر از صاحب مجموعه اشیای قدیمی و نوستالژی بیان نمود: با توجه به استقبال خوب مردم و گردشگران از نمایشگاه آقای مستوفی در ایام تعطیلات نوروزی سال های قبل سال جاری نیز بنا داریم با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان و ستاد خدمات سفر منطقه آزاد این مجموعه را برای نوروز 99 برای بازدید عمومی مهیا کنیم.

او با اشاره به بعضی مسائل موجود اضافه نمود: متأسفانه بروکراسی صدور مجوز مجموعه داری به شدت دست و پاگیر است و این سختی برای شهرستان های دور از مرکز دوچندان مشکل ایجاد نموده است به گونه ای که رغبتی برای ادامه فعالیت ندارند و اگر چاره اندیشی نگردد یقیناً این دارایی عظیم که فرهنگ و فولکلور و شیوه معیشت و زندگی مردمان منطقه و کشور را یدک می کشند، دلسرد شده و دارایی خود را به مجموعه داران استان های مرکزی خواهند فروخت و این یعنی فقر ظرفیت های گردشگری بخش خصوصی و بیکاری در مناطقی که تا حدودی محروم ولی درعین حال ظرفیت بالایی دارند.

خورابلو گفت: امید است با تمهیدات لازم رویه فعلی صدور مجوزهای مجموعه خصوصی تسهیل و اختیارات به ادارات کل آذربایجان غربی تفویض گردد تا شاهد رونق این بخش از ظرفیت های میراث فرهنگی که نقش مهمی در اقتصاد گردشگری دارد، باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 803

به "برپایی نمایشگاه اشیای قدیمی در خانه حسن خان تیموری ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نمایشگاه اشیای قدیمی در خانه حسن خان تیموری ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید