فراوری انبوه رانا 6 سرعته پانوراما به زودی

به گزارش مجله آزات وب، مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته بر روی محصولات ایران خودرو گفت: رانا با گیربکس شش دنده دستی و موتور +TU5 به زودی به مرحله فراوری انبوه خواهد رسید.

فراوری انبوه رانا 6 سرعته پانوراما به زودی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمیدرضا حاجی اسماعیلی با اشاره به مشخصات فنی و مزایای رانا پلاس با برخورداری از گیربکس شش سرعته دستی، بیان نمود: مهم ترین مزیت این خودرو، افزایش شتاب، کاهش مصرف سوخت در سرعت های بالا و راحتی راننده در هنگام رانندگی است. کاهش استهلاک و صدای موتور به همراه ارتقای کیفیت تعویض دنده از دیگر مزایای این خودرو به شمار می رود.

وی با تاکید بر این که رانا شش سرعته پانوراما نیز مانند 207 پانوراما، از تمامی استاندارد های لازم پیش از فراوری انبوه عبور نموده، از اعمال بعضی تغییرات به موازات اضافه نموده شدن سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته اطلاع داد و بیان نمود: با آغاز تحریم ها و قطع همکاری شرکای خارجی، اراده ای در مجموعه به منظور ورود به حوزه طراحی گیربکس شکل گرفت و موجب شد تا جعبه دنده شش سرعته به مرحله فراوری انبوه برسد.

وی با بیان این که طراحی گیربکس شش سرعته، تجهیزات و توان فراوری در شرکت نیرو محرکه را نیز تحت تاثیر قرار داد، توضیح داد: این دستاورد موجب شد تا هم شرکت نیرو محرکه با توجه به تمهیدات علمی و عملی که دیده بود، از منظر طراحی و فراوری پیشرفت کند و هم سازندگان زیر مجموعه آن ها به ارتقای قابل توجهی دست یابند.

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته بیان نمود: فراوری این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور +TU5، کاملا بر مبنای دانش بومی و داخلی اجرا شده است.

وی با اشاره به برنامه های آینده گروه صنعتی ایران خودرو برای ارتقای گیربکس شش دنده داخلی سازی شده، اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات لازم در زمینه نصب این گیربکس بر روی دنا با موتور توربوشارژ به صورت موازی در حال اجرا است و در کوشش هستیم تا در انتهای سال جاری این محصول را نیز به فراوری انبوه برسانیم.

به گفته حاجی اسماعیلی، طبق برنامه ریزی های اجرا شده، در آینده نزدیک دو خودروی 206 و 207 و سپس سایر محصولات مطابق نقشه راه قوای محرکه شرکت ایران خودرو به گیربکس شش سرعته داخلی مجهز خواهند شد.

وی با بیان این که گیربکس شش دنده پایه ای برای طراحی و فراوری نوعی از گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک AMT است، یادآور شد: بر اساس نقشه راه ایران خودرو، علاوه بر اینکه این گیربکس بر روی خودروی رانا و دنا قرار می گیرد، نسخه AMT آن نیز بر روی رانای جدید قرار خواهد گرفت. این پروژه نیز در حال اجرا بوده و اواسط سال آینده به مرحله فراوری انبوه می رسد.

حاجی اسماعیلی اضافه نمود: طراحی و فراوری جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه DCT نیز جزء برنامه های آینده ایران خودرو است.

مدیر پروژه انطباق گیربکس شش سرعته اضافه نمود: وقتی سه محصول پایه یعنی رانای شش دنده، رانای AMT و دنای شش دنده با موتور TC فراوری گردد، این گیربکس بر روی بقیه محصولات از جمله سمند نیز قرار می گیرد.

وی با بیان این که در آینده شاهد فراوری دو موتور EF7+NA و EF7+TC خواهیم بود، گفت: هر دوی این موتور ها به همراه گیربکس شش دنده داخلی سازی شده بر روی محصولاتی نظیر دنا، سورن و سمند قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1605

به "فراوری انبوه رانا 6 سرعته پانوراما به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه رانا 6 سرعته پانوراما به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید