جریان صدر خواهان عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد

به گزارش مجله آزات وب، جریان صدر از نمایندگی اتحادیه اروپا خواست که به دلیل برافراشتن پرچم همجنسگرایان در عراق، فوراً و رسماً عذرخواهی کند.

جریان صدر خواهان عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، نماینده سیاسی و حوزوی مقتدی الصدر رهبر جریان صدر به دنبال اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در عراق یک یادداشت اعتراضی به این نمایندگی ارسال کرد.

صباح الساعدی از نزدیکان جریان صدر و عضو ائتلاف سائرون در بیانیه ای گفت: نماینده سیاسی و حوزوی مقتدی الصدر رهبر جریان صدر در اعتراض به اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه های کانادا و انگلیس در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بغداد یک یادداشت اعتراضی به نمایندگی اتحادیه اروپا فرستاد.

در این بیانیه آمده است: این رفتار احمقانه نمایندگی اتحادیه اروپا توهین به احساسات فرزندان ملت عراق از همه ادیان آن است و نقض آشکار اعتقادات و فرهنگ آن هاست و سکوت در برابر آن غیرممکن است به خصوص که این رفتار در ماه مبارک رمضان، ماه پناه بردن و نزدیک شدن مسلمانان و عراقی ها به خداوند متعال اتفاق افتاده است.

بر اساس این بیانیه نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه های کانادا و انگلیس همه هنجارهای دیپلماتیک معمول در همه کشورهای دنیا را نقض نموده است که نقض آشکار حاکمیت عراق و دخالت در امور داخلی است و سکوت در برابر آن به هیچ بهانه ای جایز نیست زیرا تعرض به اعتقادات فرهنگ و آداب ورسوم عراق است.

در این یادداشت اعتراضی آمده است: ... درحالی که برادری انسانی و وحدت اهداف ادیان آسمانی را با تنوع اعتقادات تأیید می کنیم، اما ما به هیچ وجه نمی توانیم در قبال تعرض به اصولی که دین ما اسلام و سایر ادیان الهی بر اساس آن پایه گذاری شده تسامح نشان دهیم.

در این یادداشت از نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه های شریک آن در این رفتار وقیحانه خواسته می گردد که فوراً و رسماً عذرخواهی نمایند.

جریان صدر همچنین از دولت و مجلس عراق هم خواست همه اقدامات و قوی ترین آن را در مقابله با این رفتارهای قبیح و تعرض به حاکمیت و هویت و اعتقادات ملت و فرهنگ عراق به کار گیرند و در این خصوص در اسرع وقت جلسه ای در مجلس با حضور وزیر خارجه برگزار گردد.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق روز یکشنبه برای نخستین بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر گفت: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در دنیا امروز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان، پرچم همجنسگرایان، را به مناسبت روز دنیای مبارزه با همجنسگراهراسی و تغییر جنسیتی برافراشت و توجهات را به حقوق همجنسگرایان معطوف کردیم.

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارتخانه های انگلیس و کانادا با موج محکومیت شدید در داخل عراق همراه شد.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1133

به "جریان صدر خواهان عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جریان صدر خواهان عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریان صدر خواهان عذرخواهی فوری و رسمی اتحادیه اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید