خبرنگاران کرونا در روسیه؛ بالاترین مرگ ومیر در یک روز

به گزارش مجله آزات وب، مسکو - خبرنگاران- ستاد مبارزه با کرونا در روسیه امروز گفت که در شبانه روز اخیر 317 نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان سپرده اند که بالاترین آمار مرگ کرونا از آغاز شیوع در این کشور است.

خبرنگاران کرونا در روسیه؛ بالاترین مرگ ومیر در یک روز

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ستاد مبارزه با کرونا در روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که در شبانه روز اخیر 317 نفر بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار افرادی که بر اثر کرونا در روسیه جان سپرده اند به 24 هزار و 952 نفر رسید.

این رقم بالاترین رقم مرگ و میر بر اثر کرونا است و رکورد قبلی مربوط به 15 ماه اکتبر (پنجشنبه هفته گذشته) بود که 286 نفر بر اثر این بیماری جان سپردند.

بیشتر آمار قربانیان کرونا در روسیه در مسکو گزارش شده است که در شبانه روط اخیر 63 نفر جان سپردند و مجموع آمار قربانیان کرونایی در این شهر به 6121 نفر گزارش شده است.

شهر سن پترزبورگ و استان راستف بترتیب با 49 نفر و 13 تن در مکان های دوم و سوم مرگ بر اثر کرونا ثبت شدند.

براساس اطلاعات ستاد مبارزه با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر 15 هزار و 700 نفر دیگر در این کشور کرونا گرفتند تا مجموع افراد مبتلا به کرونا یا آلوده به ویروس آن به یک میلیون و 447 هزار و 335 نفر برسد.

مساله افزایش صعودی بیماری کرونا در روسیه مسوولین این کشور را نگران کرده است و تدابیر جدید ازجمله کنترل تردد افراد در رستوران ها و اجبار در استفاده از ماسک طبی و دستکش در ایستگاه ها و قطارهای مسکو و فروشگاه ها و اماکن عمومی از آن جمله است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز گفت: شرایط اپیدمیولوژی در جهان پیچیده است. در روسیه و بسیاری از کشورها شمار افراد مبتلا به کرونا افزایش می یابد و بعضی از کشورها دوباره قرنطینه اعلام کرده و شرکت ها فعالیت خود را متوقف می کنند و کار برای کارکنان خود را به سیستم از راه دور منتقل می کنند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین در گفت وگو با شماری از کارفرمایان روسیه گفت: بدیهی است در شرایط شیوع همه گیر کرونا، به تدابیر برای رفع پیامدهای آن توجه خاص می شود.

رئیس جمهوری روسیه گفت: در این شرایط اقدامات مشترک و هماهنگ دولت، بخش های تجاری و سازمان های اجتماعی و مردم بسیار مهم است. درک مسئولیت برای این مساله و اینکه کشور ما (روسیه) چگونه از این مرحله گذر می کند اهمیت فراوان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1398

به "خبرنگاران کرونا در روسیه؛ بالاترین مرگ ومیر در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در روسیه؛ بالاترین مرگ ومیر در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید