دامداران کهگیلویه و بویراحمد برای هویت دار کردن دام های خود اقدام نمایند

به گزارش مجله آزات وب، عبدالله بهمنش گفت: هرگونه خرید، فروش، نگهداری و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است و در صورت مشاهده به عنوان قاچاق محسوب می گردد بنابراین دامداران این استان موظف اند هرچه سریع تر نسبت به هویت دار کردن دام های خود اقدام نمایند.

دامداران کهگیلویه و بویراحمد برای هویت دار کردن دام های خود اقدام نمایند

به گزارش از ،عبدالله بهمنش،مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای اجرای آئین نامه اجرائی ماده 10 قانون نظام جامع دامپروری کشور و همچنین اجرایی کردن مصوبه هیات وزیران در مورد ضوابط اختصاصی نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش و جابجایی دام زنده ارائه خدمات به ویژه در زمینه حمل و نقل و جابجایی و خدمات بهداشتی منوط به هویت دار کردن دام خود با پلاک ملی است.

او اضافه کرد: پلاک کوبی جمعیت دامی در حیطه وظایف معاونت بهبود فراوریات دامی جهاد کشاورزی است.

بهمنش بیان نمود: هویت دار کردن دام ها در کنترل و کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام تأثیر بسزایی داشته و نقش موثری در کنترل و جلوگیری از قاچاق دام دارد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هرگونه خرید و فروش، حمل و نقل، جابجایی و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت گذاری، ممنوع است.

او در ادامه گفت: دامداران و مالکانی که مبادرت به حمل و جابجائی دام می نمایند باید از ادارات دامپزشکی و سایر ارگان های مربوط مجوز های لازم را دریافت نمایند.

بهمنش اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دام هایی که هویت دار و پلاک کوبی نشده و دارای گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی و مجوز های مربوطه نباشند مصداق کالای قاچاق محسوب می شوند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ثبت کد گله و احراز مالکیت دامدار، ثبت معینات تکمیلی و اطلاعات فراوری مثلی، مدیریت خدمات بهداشتی و دامپزشکی نظیر واکسیناسیون، خدمات بیمه ای دام، قرنطینه، کشتار و مبارزه با قاچاق دام را مهمترین مزایای طرح هویت گذاری دام دانست.

بهمنش از دامداران کهگیلویه و بویراحمدی خواست هر چه سریعتر نسبت به پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های خود با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و امور دام شهرستان های استان اقدام نمایند در غیر اینصورت هیچگونه خدمات بهداشتی به دام های فاقد پلاک و هویت داده نخواهد شد.

سال گذشته به منظور جبران کمبود گوشت و تنظیم و کنترل قیمت آن، بر اساس مصوبه هیات وزیران تصمیم بر این شد که جلوی هرگونه خروج غیرقانونی دام از استان ها گرفته گردد که در این میان کهگیلویه و بویراحمد هم از این امر مستثنی نبود.

برای اجرایی کردن این مهم وظایف هر دستگاه به تفکیک در استان ها معین شد که یکی از این وظایف پلاک کوبی تمامی دام های استان بوده است.

پ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 474

به "دامداران کهگیلویه و بویراحمد برای هویت دار کردن دام های خود اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دامداران کهگیلویه و بویراحمد برای هویت دار کردن دام های خود اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید