دانشگاه صنعتی اصفهان سومین دانشگاه برتر ایران شناخته شد

به گزارش مجله آزات وب، دانشگاه صنعتی اصفهان براساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال 2020، برترین دانشگاه ایران بین دانشگاه صنعتی و سومین دانشگاه برتر کشور معرفی شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان سومین دانشگاه برتر ایران شناخته شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه صنعتی اصفهان براساس رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال 2020، برترین دانشگاه ایران بین دانشگاه صنعتی و سومین دانشگاه برتر کشور معرفی گشت.

در این رتبه بندی 2 هزار و 182 دانشگاه از 102 کشور و 46 دانشگاه ایران حضور دارند و براساس آن دانشگاه های تهران و علوم پزشکی تهران در رتبه های اول و دوم بین دانشگاه های ایران قرار گرفتند.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و صنعتی شریف نیز به صورت مشترک با دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه سوم دانشگاه های ایران معرفی گشتند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به منظور رتبه بندی دانشگاه های جهان در معیار های خود، مهم ترین مأموریت دانشگاه ها که عبارتند از پژوهش (با وزن 60 درصد)، نوآوری (با وزن 15 درصد)، آموزش (با وزن 10 درصد) و فعالیت های بین المللی (با وزن 15 درصد) را در نظر می گیرد و بر این اساس دانشگاه های کشور های اسلامی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.

تفاوت رتبه بندی 2020 این مؤسسه با سال های گذشته، محاسبه تعداد مقالات سلب اعتبار شده (Retractions) دانشگاه ها با نمره منفی است که در شاخصی تحت عنوان اعتبار منفی (Neg Rep) ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1561

به "دانشگاه صنعتی اصفهان سومین دانشگاه برتر ایران شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی اصفهان سومین دانشگاه برتر ایران شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید