ذخیره خصوصی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری ممکن می گردد، امکانی ویژه برای بیماری های عصب، عضله، استخوان و غضروف

به گزارش مجله آزات وب، دانش استخراج و جمع آوری سلول های بنیادی پالپ ریشه دندان شیری در کشور ایجاد شده و ارائه این خدمت در مرحله اخذ مجوزهای ضروری است که به محض اخذ مجوز ارائه خواهد شد.

ذخیره خصوصی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری ممکن می گردد، امکانی ویژه برای بیماری های عصب، عضله، استخوان و غضروف

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکی از منابع بافت سلول های بنیادی در بدن هر فرد دندان شیری است، دندان شیری در دوره ای از زندگی انسان ایجاد و سپس به صورت طبیعی از بدن جدا می گردد و به عنوان یک منبع سلول های بنیادی قابل نگهداری است.

در حال حاضر محققان در پژوهشگاه رویان توانسته اند سلول های بنیادی پالپ دندان شامل رگ ها و اعصاب دندان را جداسازی نمایند.

هر یک از انواع سلول های بنیادی در بدن اهمیت و کارکرد خاص خود را دارند

عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی درباره دانش فنی و توانایی استخراج و ذخیره سازی پالپ دندان شیری در کشور به خبرنگار، گفت: دندان شیری یک منبع جدیدتر سلول بنیادی است.در حال حاضر مردم تا حد زیادی با ذخیره سازی خون بند ناف آشنا شده اند و ارایه این خدمت شناخته شده است و پالپ دندان شیری هم یک خدمت جدیدتر نسبت به خون بند ناف در زمینه سلول های بنیادی است. البته هر یک از انواع سلول های بنیادی ویژگی ها و قابلیت هایی با هم دارند که به تبع تفاوت هایی را هم در کارکرد آنها ایجاد نموده است.

وی تاکید نمود: از این رو هر یک از انواع سلول های بنیادی از جمله سلول بنیادی جنینی و سلول های بنیادی بزرگسال دارای اهمیت و کارکرد مخصوص به خود هستند.

سلول بنیادی دندان شیری از نوع مزانشیم است؛ نه خون ساز

اشکان مزدگیر مدیر توسعه محصول شرکت زیرمجموعه پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی درباره کارنمودهای سلول بنیادی دندان شیری بیشتر به ما شرح می دهد.

مزدگیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: هم به خبرنگار، گفت: یکی از منابع جدیدتر سلول های بنیادی، دندان شیری است که روش غیر تهاجمی است و امکان برداشت سلول بنیادی مزانشیم را فراهم می نماید.

وی درباره خصوصیات سلول های بنیادی پالپ دندان شیری، گفت: سلول های بنیادی که از دندان شیری استخراج می گردد از نوع سلول بنیادی مزانشیم است و نه سلول بنیادی خون ساز و این نوع سلول بیشتر برای درمان بیماری های غیرخونی مانند بیماری های عصب، عضله، استخوان و غضروف مناسب است.

مزدگیر یاد آور شد: از دیگر تفاوت های سلول های بنیادی پالپ دندان شیری با سلول بنیادی خون ساز خون بند ناف، تعداد کمتر سلول های بنیادی در این منبع است.

ارائه خدمات ذخیره سازی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری در آینده

پس از دستیابی به دانش فنی استخراج و امکان ذخیره سازی سلول بنیادی پالپ دندان شیری، خبرنگار ارایه این خدمت به مردم به صورت تجاری را هم جویا شده است.

مرتضی ضرابی مدیر بانک خون بند ناف رویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در این باره، اظهارداشت: هم اکنون این امکان در رویان وجود دارد.

مدیر بانک خون بند ناف رویان درباره پیش بینی زمان ارایه تجاری خدمت ذخیره سازی سلول بنیادی پالپ دندان شیری به مردم، گفت: در حال حاضر، دانش جمع آوری و ذخیره سازی سلول های بنیادی پالپ دندان در کشور وجود دارد و به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای ارایه این خدمت هستیم.

ضرابی گفت: پس از دریافت مجوزهای لازم، خدمات ذخیره سازی پالپ دندان را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1124

به "ذخیره خصوصی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری ممکن می گردد، امکانی ویژه برای بیماری های عصب، عضله، استخوان و غضروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره خصوصی سلول بنیادی پالپ ریشه دندان شیری ممکن می گردد، امکانی ویژه برای بیماری های عصب، عضله، استخوان و غضروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید