راهنمای سفر به شهر رم ؛ شهر ابدی ایتالیا &ndash قسمت دوم

به گزارش مجله آزات وب، سفر به شهر رم

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر رم، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه های گردشگری، خرید و غذاهای شهر رم داشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به شهر رم ؛ شهر ابدی ایتالیا &ndash قسمت دوم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

جاذبه های گردشگری رم

ایتالیایی ها به مکان های دیدنی کشور خود بسیار علاقه دارند. برای اینکه همه بتوانند از جاذبه های گردشگری رم دیدن نمایند، بازدید از تمام مناطق دیدنی و آثار تاریخی این شهر برای تمامی گردشگران و مردم ایتالیا به مدت یک هفته از سال رایگان است. به طور کلی بازدید از مناطق دیدنی اصلی شهر رم هم به صورت رایگان است. برای مثال بازدید از پانتئون رایگان است اما برای بازدید از موزه های رم باید ورودی پرداخت کنید.

البته برای اینکه برای بازدید از موزه ها و مکان های دیدنی رم هزینه کمتری پرداخت کنید می توانید کارت باستان شناسی رم(Roma Archeologia Card) را خریداری کنید. هزینه این کارت 27.5 یورو است و 7 روز اعتبار دارد. با استفاده از کارت باستان شناسی رم می توانید از کلوسئوم، پالاسیوم، حمام های کاراکالا، گوردخمه، موزه ملی رم، ویلای کوئینتیلی، مقبره سیسیلیا متلا و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر رم دیدن کنید.

پیشنهاد می کنیم که بلیط های ورودی دیدنی های رم را از قبل و به صورت آنلاین خریداری کنید تا دیگر مجبور نشوید در صف های طولانی جاذبه های گردشگری محبوب رم وقت خود را تلف کنید. ضمناً بلیط های آنلاین دیدنی های رم را می توانید از رسمی CoopCulture ارزان تر خریداری کنید. بلیط های موزه واتیکان و کلیسای سیستین را می توانید از قبل از دفتر بلیط آنلاین واتیکان خریداری کنید.

رم باستان

ویرانه های رم را می توانید در منطقه کلوسئوم و به وسیله Fori Imperiali بیابید. Fori Imperiali خیابانی است که بیشتر آثار برجای مانده از دوران باستان را در این منطقه می توانید پیدا کنید. این خیابان کلوسئوم را به پیازا ونزیا متصل می نماید. رم باستان خود شامل بخش های زیر است:

  • رم قدیمی

در منطقه رم قدیمی می توانید از پانتئون دیدن کنید که تاریخ آن به 125 سال پس از میلاد برمی گردد و به بهترین نحو حفظ شده است. اگر از پیازا ونزیا به پانتئون رفتید در سمت چپتان در ابتدا به لارگو دی توره آرژانتین می رسید. تا سال 1926 این منطقه با خیابان های باریک و خانه های کوچک پوشیده شده بود، تا اینکه ویرانه های معابد رومی در آن کشف شد.

  • جنوب شهر رم

حمام های کاراکالا در جنوب کلوسئوم قرار دارند. شما از این منطقه می توانید به جنوب شرقی رم بروید که خیابان آپیا در این منطقه است. آپیا خیابانی بسیار طویل است که مملو از آثار باستانی است، بنابراین برای کسانی که عاشق ماجراجویی هستند بسیار مناسب هستند. آن ها می توانند این خیابان را پیاده بپیمایند و از ویرانه های فراوان موجود در آن دیدن نمایند.

  • مرکز مدرن شهر رم

حمام های دیوکلتین درست مقابل ورودی ایستگاه اصلی قطار ترمینی قرار دارند. موزه ملی رم در جنوب غربی این حمام ها واقع شده که مجموعه عظیمی از مجسمه های رمی و دیگر آثار هنری را در این موزه می توانید پیدا کنید. البته موزه ملی رم تنها یکی از موزه های متعدد رم است که در منطقه رم باستان قرار گرفته است.

رم کاتولیک

بیش از 900 کلیسا در رم وجود دارد که حداقل یک سوم از آن ها ارزش دیدن دارند. نخستین کلیسای شهر رم در منطقه ای از رم قرار گرفته است که نخستین مسیحیان به رم آمدند و در خانه های شخصی شهروندان رمی ساکن شدند. تا قرن 4 هجری تنها 4 کلیسای اصلی در شهر رم وجود داشت. این چهار کلیسا، کلیسای پطرس حواری، کلیسای سنت پل خارج از دیوارها، کلیسای سنتاماریا مجیوره و کلیسای سن جیووانی هستند.

هفت تپه شهر رم

برای گردشگران امروزی، شناسایی هفت تپه رم سخت است. در نقطه اولیه تپه، ساختمان ها بر روی هم ساخته شده اند و ساختمان های بلندی که در دره قرار دارند، طوری ساخته شده اند که تپه ها را از آنچه در ابتدا بوده اند پایین تر نشان دهند. هفت تپه در ابتدا توسط شهرک های کوچک اشغال شد و تا مدت ها به عنوان یک شهر شناخته نمی شد.

موزه های رم

اگر در رم به دنبال هنر هستید، به راحتی می توانید آن را در موزه های بیشمار این شهر پیدا کنید. موزه ای طبیعی که در رم می توانید از آن دیدن کنید، گالری ویلای بورگزه است که در آن مجموعه ای خصوصی از آثار هنری نگهداری می گردد. این مجموعه متعلق به خانواده بورگزه است. از دیگر موزه های رم می توان موزه ملی ویلا جولیا، موزه ملی هنرهای معاصر، موزه های کاپیتولین و موزه های واتیکان را نام برد.

خرید در شهر رم

در رم می توانید برای هر نوع کالایی که می خواهید خریدی فوق العاده داشته باشید. رم پایتخت مد است. بنابراین از لباس و جواهرات گرفته تا آثار هنری و عتیقه جات را می توانید در این شهر پیدا کنید. بسیاری از فروشگاه های بزرگ، اوت لت ها و مراکز خرید را به ویژه در حومه شهر رم می توانید پیدا کنید.

از مهم ترین مراکز خرید رم می توان به ویا دل کورسو، ویا کوندوتی(به اضافه خیابان های اطراف آن) ومرکز خرید ویا کولا در ررینزو اشاره نمود. بهترین مراکز طراحی و فشن را می توانید اطراف ویا کوندوتی پیدا کنید، در حالیکه لباس های ویا دل کورسو مقرون به صرفه تر است. همچنین اطراف ویا دل تریتون، پیازا کمبو د فیوری و پانتئون می توانید اجناس ارزان تری پیدا کنید. همچنین می توانید در این مراکز خرید کفش ها و کیف های چرمی فوق العاده ای پیدا کنید که قیمت مناسبی هم دارند.

ویا کوندوتی، بهترین خیابان در زمینه طراحی درجه یک مد و فشن است که با خیابان مشهور پنجم نیویورک، و یا مونتناپولون در میلان و خیابان بوند در لندن برابری می نماید. در این خیابان می توانید برندهای مشهوری مثل گوچی، آرمانی، دیور، والنتینو، هرمس و بسیاری برندهای دنیای دیگر را پیدا کنید. در خیابان ویا کوندوتی می توانید از بوتیک های مشهوری مثل روبرتو کاوالی، دولچه اند گابانا، ورساچه، پرادا و ژیوانشی خرید کنید.

اوت لت های رم

اوت لت کاستله رومانو(Castel Romano): اوت لت کاستله رومانو در نزدیکی رم و در امتداد بزرگراه پونتینا قرار گرفته است. اوت لتی بسیار بزرگ با بیش از 100 مغازه برند. برای رفتن به این اوت لت به ماشین احتیاج دارید.

اوت لت ولمونتونه(Valmontone): این اوت لت نسبت به اوت لت کاستله رومانو کوچک تر است. ولمونتونه در فاصله 50 کیلومتری از شهر رم قرار گرفته است. ولمونتونه خود شهر کوچکی است که با قطار 30 دقیقه تا رم فاصله دارد.

غذا در شهر رم

انواع رستوران های خوب را در رم می توانید پیدا کنید. بسیاری از این رستوران ها در مکان های جذابی قرار دارند به خصوص وقتیکه هنگام عصر در محوطه بیرونی آن ها می نشینید. برای رفتن به یک رستوران خوب در رم نمی توان از مکان خاصی نام برد. بعضی از بهترین رستوران های رم در مناطقی ناامید نماینده قرار دارند و بعضی از آن ها که در بهترین مکان های شهر واقع شده اند و به همین دلیل مشهور هستند، کیفیت غذایی خوبی ندارند.

اگر بخواهید از دفترچه راهنمای گردشگران یک رستوران خوب پیدا کنید، معمولا قیمت های خیلی بالایی دارند. برای اینکه بتوانید در شهر رم رستورانی پیدا کنید که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم حساب بانکییتان را خالی نکند، بهتر است رستورانی در یک منطقطه مسکونی یا جایی که از مناطق گردشگری دورتر باشد را انتخاب کنید.

به طور کلی غذا در رم ارزان است، اما مسئله این است که شما شهر رم را به خوبی نمی شناسید و یا خیلی از مواقع ناچار می شوید که در مرکز شهر رم غذا بخورید، در این صورت هزینه هایتان برای صرف غذا بالا می رود.

پیتزا در رم

پیتزاهای رمی خمیرهای بسیار نازکی دارند و با پیتزاهای کلاسیک ناپل کاملا متفاوت هستند. بسیاری از رستوران ها فقط هنگام عصر پیتزا سرو می نمایند. می توانید برای پیش غذا باکالا و یا سوپلی سفارش بدهید و پیتزای رمی را به عنوان غذای اصلی میل کنید. البته سعی کنید در مناطق توریستی پیتزا سفارش ندهید، چون در این صورت باید دو برابر قیمت واقعی آن را پرداخت کنید.

بستنی در رم

در شهر رم حتمادنبال بستنی فروشی بگردید وبستنی های این شهر را امتحان کنید اما به خاطر داشته باشید که اول باید هزینه بستنی را پرداخت کنید، بعد محتویات بستنی را انتخاب کنید. وقتی که تقریبا بستنی شما آماده شد می توانید برای روی بستنی درخواست خامه اضافه کنید. اگر قبلا هزینه بستنی را پرداخت نموده باشید، خامه اضافی رایگان حساب می گردد. البته بعضی از بستنی فروشی های رم برای خامه اضافی هم معمولا نیم یورو دریافت می نمایند.

غذای مخصوص گیاهخواران در رم

گیاهخواران برای پیدا کردن غذای مناسب در رم(و به طور کلی در ایتالیا) مسئله ای ندارند. رستوران های رم معمولا انواع غذاهای گیاهی را هم در منوی خود دارند. حتی در بسیاری از مواقع در محتویات پیتزاهایی که برای گیاهخواران طبخ می گردد، پنیر استفاده نمی گردد. بسیاری از رستوران های رم فقط مخصوص گیاهخواران هستند.

زبان مردم رم

مردم رم به زبان ایتالیایی صحبت می نمایند و بیشتر علائم رانندگی در این شهر هم به همین زبان هستند. شهر رم در میان گردشگران سراسر دنیا بسیار محبوب است، به همین دلیل بسیاری از نقشه ها و اطلاعات این شهر را می توانید به زبان های مختلف پیدا کنید. بیشتر مردم رم با توجه به مدرک تحصیلیشان صحبت می نمایند، به همین دلیل درک لهجه بومی های ایتالیا سخت است.

بیشتر جوانان ایتالیایی و کسانی که در صنعت توریسم مشغول به کار هستند به زبان انگلیسی صحبت می نمایند. بنابراین تعداد کمی از رمی ها به این زبان مسلط هستند. از آنجاییکه بسیاری از مردم رم دانش کمی در خصوص زبان انگلیسی دارند بهتر است که با آن ها شمرده و آسان صحبت کنید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 294

به "راهنمای سفر به شهر رم ؛ شهر ابدی ایتالیا &ndash قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر رم ؛ شهر ابدی ایتالیا &ndash قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید