ساندار پیچای چگونه مدیرعامل گوگل شد؟ مروری بر یکی از مهم ترین مصاحبه های شغلی 15 سال اخیر

به گزارش مجله آزات وب، درست 15 سال پیش، ساندار پیچای در جریان مصاحبه شغلی خود، برخوردی انجام داد که باعث شد به سرعت از سوی مدیران گوگل جذب و استخدام گردد.او چند تکنیک مهم را به شکل پیاپی در این مصاحبه شغلی پیاده کرد.

ساندار پیچای چگونه مدیرعامل گوگل شد؟ مروری بر یکی از مهم ترین مصاحبه های شغلی 15 سال اخیر

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هنگامی که صحبت از مصاحبه شغلی به میان می آید، همه ما می خواهیم پاسخ هایی ارائه دهیم که از بقیه نامزدهای شغل مذکور متمایز شویم. این موضوع به این معناست که شما باید پاسخ هایی دهید که نسبت به بقیه متمایز و ویژه باشید.

شاید فکر کنید باید پاسخ همه سوالات را بدانید و عقل کل به نظر برسید اما به نظر می رسد ماجرا اینطور نیست. وقتی ساندار پیچای در سال 2004 برای نخستین مصاحبه شغلی خود به گوگل مراجعه کرد، چندان عقل کل به نظر نمی رسید.

در سوال نخست، مصاحبه گران از پیچای خواستند در خصوص جی میل نظر دهد اما مشکل این بود که سرویس پست الترونیکی گوگل تازه خلق شده بود و پیچای هم صادقانه گفت پاسخی برای این سوال ندارد چون تا کنون از جی میل استفاده ننموده است. این تازه پاسخ نخست بود، چون او در بخش دوم پاسخ خود، وقتی از وی پرسیده شد تا به حال جی میل را دیده یا نه گف: نه!

این در حالی است که اکثر پاسخ دهندگان قبلی، برای آن که خود را موجه جلوه دهند اعلام می کردند با این سرویس کار نموده اند. به همین دلیل است که پاسخ او خیلی درخشان بود:

  1. 1. او فروتنی فکری داشت

در اغلب موارد، افراد پیروز در توانایی ها و شکست های خود صادقند و سعی نمی نمایند خود را موجه تر یا ضعیف تر از آن چه هستند نشان دهند. لازلو بوک رئیس سابق بخش منابع انسانی در گوگل که در بین مصاحبه نمایندگان آن سال ها بود می گوید افراد پیروز، به ندرت از شکست می ترسند، آن ها سعی نمی نمایند به زور خود را نابغه و بدون خطا و اشتباه نشان دهند.

بنابراین دفعه بعد که با یک سوال مصاحبه ای سخت روبرو شدید، آرام باشید و قبل از اینکه به آن پاسخ دهید فکر کنید.، پیچای به دقت در خصوص این موضوع فکر کرد که باید چه پاسخی بدهد. جی میل در آن موقع محصول جدیدی بود و به همین ترتیب پیچای نتیجه گرفت که قابل قبول نیست جواب را بداند.

  1. 2. او دلیل داشت

پیچای در کنار پاسخ منفی خود شرح داد که چون محصول جدید است، بنابراین اطلاعاتی در خصوصش ندارد، اما در ادامه گفت که از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می نماید .

  1. 3. او مصاحبه را راهنمایی کرد

درواقع پس از اعلام آنچه او نمی دانست، پیچای مصاحبه نمایندگان را به مسیری متفاوت با دیگر مصاحبه شوندگان راهنمایی کرد. صداقت او باعث شد سوالات مسیری دیگر و خلاقانه تر را طی نمایند و این به سبب ارزش عقلانیت صادقانه بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 159

به "ساندار پیچای چگونه مدیرعامل گوگل شد؟ مروری بر یکی از مهم ترین مصاحبه های شغلی 15 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندار پیچای چگونه مدیرعامل گوگل شد؟ مروری بر یکی از مهم ترین مصاحبه های شغلی 15 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید