ضرورت آموزش زنان روستایی برای فراوری محصولات سالم

به گزارش مجله آزات وب، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید بر ضرورت آموزش زنان روستایی برای فراوری محصولات سالم گفت: اهمیت رعایت نکات زیست محیطی در واحد های فراوریی برای دریافت نشان سبز بسیار لازم است.

ضرورت آموزش زنان روستایی برای فراوری محصولات سالم

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد پیشداد امروز شنبه در جلسه پدافند غیر عامل کارگروه زیست بخش کشاورزی توسعه سلامت محصولات کشاورزی که با حضور نماینده، ادارات استاندارد، محیط زیست، صنایع کشاورزی، غذا و دارو، دامپزشکی برگزار گردید اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان ستون فقرات مالی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه 30 درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی رخ داده است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط معیشتی فعلی مردم در تهیه اجناس مورد احتیاج ابتدا به قیمت توجه می نمایند باید فرهنگ استفاده از محصولات سبز و سالم ایجاد گردد و توجه به سلامت محصول در اولویت باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب فضای مجازی عنوان نمود: اطلاع رسانی های دقیق با معرفی محصولات دارای سلامت سیب سبز زمینه فرهنگ سازی را در فضا های مجازی فراهم نموده و اهمیت سلامت را در اولویت قرار داد.

پیشداد اعلام کرد: تضمین سلامت مردم یک مطالبه است که به عنوان یک اولویت باید انجام گردد.

وی گفت: در بسیاری از روستا ها زنان روستایی در راستای فراوری محصولات به طور سنتی اقدام می نمایند که آموزش این قشر برای فراوری محصول سالم مهم و لازم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: کاهش هزینه های فرایند دریافت نشان سبز و سیب سلامت یکی از مطالبات مهم واحد های فراوریی و بهره برداران بخش کشاورزی استان کردستان است که امیداست دستگاه های مرتبط با این موضوع نسبت به کاهش هزینه ها تصمیماتی اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 799

به "ضرورت آموزش زنان روستایی برای فراوری محصولات سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت آموزش زنان روستایی برای فراوری محصولات سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید