فعالیت 12 کتابخانه سیار روستایی و شهری در زنجان

به گزارش مجله آزات وب، علیرضا نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان، با اشاره به توجه کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان به کیفیت بخشی فعالیت ها و رعایت عدالت محوری، تجهیز کتابخانه های سیار به ابتدایی ترین امکانات را امری ضروری دانست و گفت: سیاست مسئولان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان این است که بچه ها و نوجوانان به تساوی از فعالیت های کتاب محور به صورت رایگان استفاده نمایند.

فعالیت 12 کتابخانه سیار روستایی و شهری در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان افزود: در حال حاضر استان زنجان دارای 12 کتابخانه سیار روستایی و شهری است که به همین دلیل کارشناسان کانون با خودروهای کتاب رسان خود تا شعاع 30 کیلومتری شهرها در روستاهای اطراف حضور پیدا نموده و فعالیت هایی همچون قصه گویی، کاردستی، پخش فیلم، نقاشی و امانت دادن کتاب را انجام می دهند.

نوری خدمات رسانی فعالیت های فرهنگی کتابخانه های سیار کانون را فراتر از اعداد و ارقام برشمرد و عنوان نمود: مربیان کانون با تمام عشق و علاقه ای که به بچه ها دارند، ساعت ها و روزها در جاده در حال تردد هستند و تنها هدف آنها یاری به رشد استعدادهای بچه ها روستایی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز بیش از 66 هزار جلد کتاب در اختیار کتابخانه های سیار قرار گرفته است، گفت: از این تعداد در یک سال گذشته 44 هزار جلد کتاب امانت دهی شده است.

وی افزود: در همین مدت بیش از 10 هزار نفر نیز عضو رسمی این مراکز سیار شده و 162 هزار نفر از خدمات آن ها بهره مند شده اند.

نوری با اشاره به اینکه در ایام کرونا نیز از ظرفیت فضای مجازی در راستای ارائه خدمات آموزشی استفاده شده است، گفت: به همین دلیل کلاس های آموزشی، نشست های کتابخوانی، معرفی کتاب، قرائت، نقد و آنالیز آثار با حضور کارشناس مهمان، نویسنده و شاعر برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان از درخشش 14 نفر از اعضای فعال انجمن در جشنواره های ملی، استانی و کشوری طی امسال و سال قبل اطلاع داد و گفت: موفقیت اعضای ادبی از توفیقات و موفقیت های کسب شده ، حاصل ارائه خدمات مستمر بوده که انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان زنجان دارای 17 مرکز فرهنگی هنری و ادبی ثابت و همچنین 12 کتابخانه سیار و یک کتابخانه پستی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 1310

به "فعالیت 12 کتابخانه سیار روستایی و شهری در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 12 کتابخانه سیار روستایی و شهری در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید