قانون واردات خودرو موجب ارتقای کیفیت خودرو های داخلی می گردد

به گزارش مجله آزات وب، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون واردات خودرو تاثیر بسزایی در تعادل بخشی به بازار خودرو و ارتقای کیفیت خودرو های داخلی دارد.

قانون واردات خودرو موجب ارتقای کیفیت خودرو های داخلی می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید نظام الدین موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری های متعدد مجلس شورای اسلامی برای ایجاد جهت واردات خودرو، گفت: پس از چند مرتبه رفت و برگشت مصوبه مجلس برای واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پایان این مصوبه نهایی شد و ان شاءالله به زودی فرایند ابلاغ آن انجام می گردد.

وی تاکید نمود: از یکی از موضوعاتی که مجلس یازدهم از ابتدا دنبال کرد موضوع خودرو بود، لذا طرح ساماندهی صنعت خودرو با اصلاحاتی در مجلس مصوب شد. اما این مصوبه مهم، چندین مرتبه با مخالفت و ایرادات روبرو شد، اما در نهایت با اصرار نمایندگان بر مصوبه خود و پیگیری های رئیس مجلس در مجمع تشخیص، این مصوبه نهایی شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این مصوبه به نحوی است که ضمن قانونی کردن واردات خودرو، تمهیدات لازم برای ارتقای فراوری داخلی نیز در آن اندیشیده شده است.

موسوی اعلام کرد: امیدوارم پس از ابلاغ، آیین نامه های این قانون در دولت نیز با سرعت تدوین و نهایی گردد تا با واردات خودرو طبق این مصوبه مجلس و افزایش عرضه خودرو به بازار، شاهد تعادل بخشی بازار و تاثیر آن بر ارتقای کیفیت خودرو های داخلی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2198

به "قانون واردات خودرو موجب ارتقای کیفیت خودرو های داخلی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون واردات خودرو موجب ارتقای کیفیت خودرو های داخلی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید