لوله کشی گاز طبیعی تهران را روی بمب بالقوه قرار داده است

به گزارش مجله آزات وب، رئیس شورای شهر تهران گفت: لوله کشی شاهرگی و مویرگی گاز طبیعی، تهران و دیگر شهرها را روی بمبی بالقوه و آلاینده ای بالفعل قرار داده که باید در برنامه درازمدت، فرایند تبدیل انرژی گرمایشی شهری حتما انجام گردد.

لوله کشی گاز طبیعی تهران را روی بمب بالقوه قرار داده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: روزهای گذشته را در حالی سپری کردیم که آلودگی هوای تهران به مرحله ناسالم برای تمامی گروه ها رسید و تهران را به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا ثبت کرد.ژ

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با یادآوری اینکه بخشی از موضوع آلودگی هوا وابسته به شرایط جوی و باد و بارندگی است که در اختیار شهروندان نیست، عنوان نمود: اما بخشی نیز وابسته به میزان فراوری آلاینده است که مستقیما در اختیار و کنترل ماست.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی دو منبع اصلی برای آلایندگی هوای تهران وجود دارد؛ نخست فراوری انرژی گرمایشی از طریق گاز طبیعی و گازوئیل در منازل و ادارات و دوم سوخت خودروهای نقلیه.

هاشمی در تشریح موضوع فراوری انرژی گرمایشی در شهر گقت: باید توجه داشته باشیم که فراوری انرژی گرمایشی در شهرها بوسیله سوخت های فسیلی اقدامی غیراصولی، غیرایمن و غیربهره ور است و تمامی شهرهای توسعه یافته دنیا، انرژی گرمایشی را بوسیله برق در شهرها فراوری می نمایند و برای فراوری برق از انرژی فسیلی یا هسته ای یا سایر روش ها استفاده می نمایند. لوله کشی شاهرگی و مویرگی گاز طبیعی در شهر، تهران و سایر شهرهای کشور را بر روی بمبی بالقوه و آلاینده ای بالفعل قرار داده است که بایست در برنامه ای درازمدت، فرایند تبدیل انرژی گرمایشی شهری در کشور حتما صورت گیرد.

رییس شورای شهر تهران اضافه نمود: البته وزارت نفت معتقد است که دو بار تبدیل انرژی فسیلی به برق و برق به گرما راندمان آن را کاهش می دهد که مدیریت شهری باید درباره این موضوع آنالیز دقیق انجام داده و تصمیم بگیرد.

وی در مورد نقش خودروها در آلایندگی هوا نیز گفت: با وجود تکرار مکرر لزوم تقویت سیستم حمل و نقل عمومی تهران، متاسفانه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته است و متاسفانه باید گفت طی 30 سال سپری شده از خاتمه جنگ، شرایط حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط واقع شده است که اگر به سرعت راجع به این موضوع اقدامی عاجل از سوی دولت و شهرداری صورت نپذیرد، شرایط از شرایط فعلی به مراتب بدتر خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان نمود: سیستم حمل ونقل عمومی تهران باید در شرایطی باشد که نه تنها شهروندان فاقد خودرو از آن به آسانی استفاده نمایند، بلکه دارندگان خودروی شخصی نیز استفاده از حمل ونقل عمومی را به جهت سرعت و سهولت آن ترجیح دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 676

به "لوله کشی گاز طبیعی تهران را روی بمب بالقوه قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوله کشی گاز طبیعی تهران را روی بمب بالقوه قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید