مضرات استفاده از هندزفری های بیسیم

به گزارش مجله آزات وب، این روز ها استفاده از هندزفری های بی سیم به علت راحت تر بودن افراد بسیار افزایش یافته است، اما هیچ کس نمی داند این هندزفری ها چه خطرات پنهانی دارند.

مضرات استفاده از هندزفری های بیسیم

خیلی از شما ترجیح می دهید که از هندزفری بیسیم بهره ببرید، زیرا استفاده از آن ها راحت تر است؛ اما جالب است بدانید که آن ها مضراتی برای شما دارند که در این قسمت قصد داریم در خصوصشان شرح دهیم.

خطر هندزفری های بیسیم برای مغز

ویدیو های زیادی در این باره منتشر شده است و در خصوص این موضوع صحبت نموده اند که چرا باید این هندزفری ها را کنار بگذارید. این هندزفری ها تقریباً به داخل جمجمه نفوذ پیدا می نماید و باعث پخته شدن مغز می گردند؛ سپس امواج رادیویی را به آن وارد می نماید که برای شما به شدت مضر است و باعث ایجاد سرطان، کاهش قدرت حافظه، خستگی و دیگر مسائل سلامتی خواهد شد؛ احتمالا اگر به این چیز ها باور داشته باشید، حاضر نیستید که دیگر از این هندزفری ها بهره ببرید.

البته شواهد علمی به طور 100 درصد این نظرات را تایید ننموده است؛ اما بهتر است کاری نکنید که به آن شک دارید. خیلی ها در پی این سؤال هستند که آیا این هندزفری ها باعث ایجاد سرطان مغز می شوند یا خیر؛ که البته نمی توان جواب مشخصی برای این سؤال داد، زیرا هنوز به میزان کافی اطلاعاتی در این باره وجود ندارد. هنوز هیچ شواهد علمی رابطه مستقیم بین هندزفری و ابتلا به سرطان و دیگر بیماری ها را به اثبات نرسانده است و به خاطر همین، بسیاری از مردم هنوز آن را استفاده می نمایند.

رابطه بین سرطان و هندزفری بیسیم

خیلی ها بر این عقیده هستند که این وسیله باعث سرطان می گردد، زیرا از تکنولوژی بلوتوث استفاده می نماید؛ بلوتوث باعث انتقال اطلاعات در طیف کوتاه می گردد، اما امواج رادیویی را افزایش می دهد که برای مغز آسیب زننده است.

به هر حال این دستگاه ها ممکن است عامل ایجاد مسائل زیر باشند:

کاهش قدرت شنوایی با هندزفری های بیسیم

زمانی که از این دستگاه استفاده می کنید، منبع صدا خیلی به پرده گوش نزدیک است و همین باعث می گردد تا صدا بلندتر از آنچه که باید؛ به گوش تان برسد و این اتفاق باعث کاهش قدرت شنوایی خواهد شد.

هندزفری های بیسیم و وزوز گوش

این هندزفری ها باعث وزوز گوش می شوند و شما احساس می کنید که مدام گوش تان زنگ می خورد؛ حتی در مواقعی که هندزفری روی گوشتان نیست.

گرفتگی گوش و هندزفری های بیسیم

وجود مواد چسبنده داخل گوش که بستگی به نوع هندزفری و سایز و شکل گوش دارد، باعث می گردد که صدا به عمق کانال گوش برسد و دیواره ای از مواد چسبنده داخل آن شکل بگیرد.

عفونت گوش و هندزفری های بیسیم

استفاده مداوم از این هندزفری ها باعث می گردد که جرم ها وارد کانال گوش شوند؛ زیرا جرم در محیط گرم و مرطوب رشد زیادی دارد و همگی باعث عفونت گوش خواهند شد.

ارتباط هندزفری های بیسیم با گوش درد

اگر خیلی زیاد از این هندزفری ها بهره ببرید، باعث گوش درد و ناراحتی خواهد شد. توصیه ما این است که استفاده از آن ها را کنار بگذارید یا این که مدت زمان آن را کوتاه کنید؛ در غیر این صورت مسائل جبران ناپذیری برای تان به وجود خواهد آمد.

منبع: وب گاه نمناک

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 2365

به "مضرات استفاده از هندزفری های بیسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات استفاده از هندزفری های بیسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید