مهاجرت هزاران یونانی به کشورهای اروپایی

به گزارش مجله آزات وب، خبرنگاران: بحران مالی و مالی یونان موجب شده تا هزاران شهروند این کشور برای یافتن فرصت های شغلی و شرایط کار بهتر به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت نمایند.

مهاجرت هزاران یونانی به کشورهای اروپایی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه ویما چاپ آتن نوشت، ده ها هزار نفر از پزشکان و مهندسان یونانی برای یافتن فرصت شغلی و شرایط بهتر کار به سایر کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و انگلیس مهاجرت نموده اند.بر اساس این گزارش موسسه آمار آلمان نیز گفت، میزان مهاجرت یونانی ها به این کشور بیش از 5، 1 درصد افزایش داشته است. دولت بلژیک نیز گفت، اتباع یونان که برای یافتن شغل به این کشور مهاجرت نموده اند بیشتر به دنبال اشتغال در بخش های بانکی و تحقیقاتی هستند. رسانه های خبری نروژ نیز از افزایش 49 درصدی مهاجرت یونانی ها به این کشور از نوامبر 2012 تا سال 2013 میلادی خبر داده اند.

تازه ترین نظرسنجی ها در یونان نیز نشان می دهد حدود 70 درصد دانش آموختگان یونانی قصد دارند به کشورهای خارجی مهاجرت نمایند. بیش از 66، 4 درصد دانشگاهیان یونانی گفتند برای داشتن زندگی بهتر قصد مهاجرت دارند و 44، 7 درصد آنها نیز یافتن شغل بهتر را انگیزه اصلی مهاجرت خود اعلام نموده اند.یونان کانون اصلی بحران مالی و مالی منطقه یورو بوده است. از هر چهار یونانی یک نفر بیکار است و سیستم بانکی این کشور به شدت بی ثبات و شنماینده شده است. دولت یونان برای کاهش کسری بودجه و بدهی میزان دستمزدها و مستمری بازنشستگان را 40 درصد کاهش داده است. حدود نیمی از جوانان یونانی نیز بیکار هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: azatweb.ir شناسه مطلب: 353

به "مهاجرت هزاران یونانی به کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت هزاران یونانی به کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید